Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oh, onekligen två väldigt olika klockor, personligen hade jag lätt valt en reverso men det är jag det...Kan verkligen inte bestämma mig ifall det är en GS snowflake eller en reverso two face som blir nästa.. hade varit roligt med nåt lite annorlunda i lådan men har verkligen ”snöat” in på snowflake
Ja det är det verkligen, ska jag vara helt ärlig så lutar det åt reverso då jag behöver något lite elegantare i lådan.Oh, onekligen två väldigt olika klockor, personligen hade jag lätt valt en reverso men det är jag det...
Sådär, då har det faktiskt blivit som förutspått tidigare i år.Vill börja bygga upp min samling från grunden, och testa mig igenom en massa olika på vägen.
Just nu sitter jag med en Grand Seiko och en G-shock och ska väl börja fylla på där emellan.
Tankarna går just ju mellan lite sportigare klockor, någon rolig dykare eller mer åt field hållet.
Det står nog mellan
- Hamilton Khaki Field Mechanical
- Seiko 5 Sport SRPE53
- Orient Kamasu / Vostok Amphibia
Och beror nog mest på om jag hittar ett bra pris på en begagnad Hamilton först eller inte kan vänta och slår till på någon av de andra
Sådär, nu var det klart En försenad julklapp till mig självHar aldrig tidigare vart intresserad av Cartier men den sportiga Santos-modellen med ADLC-belagd bezel känns plötsligt galet rätt... Lutar att det blir en sådan när den inkommit till min lokala Ad
Stort grattis, askool tavla på den!Sådär, nu var det klart En försenad julklapp till mig själv
Härlig julklapp, grattis!Sådär, nu var det klart En försenad julklapp till mig själv
En bra klocka, denna kanske finns kvarMed stor sannolikhet en Tudor BB36. Helst begagnad till bra pris. ; )
Eller om man snubblar på något kul vintage. Skulle gärna hitta något trevligt från 1972 att ge mig själv i födelsedagspresent nästa år.
Du kommer hinna ändra dig väldigt många gångerJag har inga klockor värda att nämna i dessa sammanhang än, och har därför börjat leta efter klockor som jag vill ha i framtiden. Jag tänkte därför påbörja en uppsättning klockor som passar för alla tillfällen. För mig (for now...) är planen att detta ska täckas av tre klockor. Det kommer troligen ta flera år innan jag hinner spara ihop till dem, men planen är iallafall att ha:
1. En pilot för everyday wear. Den ska funka att ha på jobbet (business casual) men se riktigt bad ass ut. Zenith Pilot eller IWC Big Pilot
2. En dress watch som ska funka till finare tillställningar. Cartier Tank eller JLC Reverso.
3. En dykare för sportigare tillfällen och vid semester. Panerai Submersible.
Haha! Jag förstår det, men man måste ha en ursprunglig plan för att kunna ändra denDu kommer hinna ändra dig väldigt många gånger
Jag har inga klockor värda att nämna i dessa sammanhang än, och har därför börjat leta efter klockor som jag vill ha i framtiden. Jag tänkte därför påbörja en uppsättning klockor som passar för alla tillfällen. För mig (for now...) är planen att detta ska täckas av tre klockor. Det kommer troligen ta flera år innan jag hinner spara ihop till dem, men planen är iallafall att ha:
1. En pilot för everyday wear. Den ska funka att ha på jobbet (business casual) men se riktigt bad ass ut. Zenith Pilot eller IWC Big Pilot
2. En dress watch som ska funka till finare tillställningar. Cartier Tank eller JLC Reverso.
3. En dykare för sportigare tillfällen och vid semester. Panerai Submersible.
Som Franco säger, kul tankeexperiment men sådana planer håller aldrig. Been there done that och nu är jag så långt ifrån den initiala planen man kan kommaDu kommer hinna ändra dig väldigt många gånger
Shit vad fet!Nästa måste bli en Pasha! Letar efter ett bra ex till ett bra pris + har en annan klocka på service som jag väntar in innan också
Kör en lite mer slimmad vintage 14060 16610Jag tror att jag har bestämt mig nu...
Efter mycket velande mellan 114060, 16570 och Glashütte Sea-Q så har jag äntligen fattat ett beslut.
Det måste bli en 114060
Det låter kanske tråkigt men jag har alltid älskat den modellen. Hoppas det är en klocka som kan vara med mig resten av livet
Kör en lite mer slimmad vintage 14060 16610
Riktigt bra klocka. Klokt valJag har kikat på dessa också, speciellt dom sena modellerna med graverad innerbezel.
Vägt fram och tillbaka men känns som att jag landat i en 114060
Jag är lite feg för vintage också om sanningen ska fram
Riktigt bra klocka. Klokt val