• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Sitter fortfarande och funderar kring nästa köp. Gjorde en snabb jämförande med Tudor BB / Rolex submariner och Certina DS Action.

Ganska intressant när man lägger upp klockorna i vy som enligt bild.

Lutar mer o mer åt en Certina DS Action, dock osäker kring diametern 😊

image.jpg

Tror det blir en Omega Seamaster Planet Ocean med keramisk vridring. Förmodligen på gummi :)
Provade den svart-orangea i butik och den var fantastiskt bekväm och fin!

Jag har börjat kika lite på en Cartier Tank.

IMG_3121.jpeg

Jag är dock väldigt nyförälskad i denna, så jag vet varken vad modellen heter, eller vad den har för referensnummer?

Men jag söker en likadan som den på bilden.
Guldig boett och svart urtavla, ren från siffror.

Någon som kan hjälpa mig 🙏

Jag har börjat kika lite på en Cartier Tank.

IMG_3121.jpeg

Jag är dock väldigt nyförälskad i denna, så jag vet varken vad modellen heter, eller vad den har för referensnummer?

Men jag söker en likadan som den på bilden.
Guldig boett och svart urtavla, ren från siffror.

Någon som kan hjälpa mig 🙏
Testa ställ din fråga i Cartier tråden.

Inne på en rolle, blir det en explorer 1/explorer II eller en submariner, vad tycks? Har varit rolex skeptisk länge men kanske dags att testa igen. Vilken tycker ni man ska gå för?

Senast ändrad:
Funderar lite på en Tudor Ranger eller Nivada Grenchen Arctic med vit urtavla. Nån som har erfarenhet av nån av dessa?
Hade en ranger i några månader, riktigt härlig klocka, en sån klocka man kan göra allt med och behöver inte fundera på något. Lite mer åt tool hållet men funkar helt klart med en krisp skjorta! Sen kan jag tycka att den är lite stor i proportionerna, nästan att jag önskade att den var 36mm.

Tudor BB GMT från annan forummedlem, bör komma imorgon :)

Har även en blå BBPro homage från SAN Martin på väg in från Kina, ska bli spännande!

Sitter fortfarande och funderar kring nästa köp. Gjorde en snabb jämförande med Tudor BB / Rolex submariner och Certina DS Action.

Ganska intressant när man lägger upp klockorna i vy som enligt bild.

Lutar mer o mer åt en Certina DS Action, dock osäker kring diametern 😊

image.jpg
Certinan är mest snäll mot plånboken iaf.

Oj vilken fråga. För min del så kan det bli:
  • Zenith chronomaster 03.3200.3600/69.M3200
  • Vintage Rolex Datejust
  • Omega speedmaster reduced
  • Zenith Revival A3817
Lutar mig mer mot en Datejust och en speedy, men fan Zenith gör otroligt vackra klockor och jag är svag för deras kronografer.

1000045624.png

Jag har int ens kommit så långt att jag skulle ha bena ut några kandidater. Nästa klocka skall nog vara av en typ som jag inte har från förut dvs en dykare eller en gmt. Meeeen.....
1000045625.png

Sen har jag också fått upp ögonen för lite mindre märken. Ingen dykare eller gmt dock. Det här är riktningen som det troligen kommer att bli, så nu börjar skedet att forska!! Och själva jakten på nästa

1000045624.png

Jag har int ens kommit så långt att jag skulle ha bena ut några kandidater. Nästa klocka skall nog vara av en typ som jag inte har från förut dvs en dykare eller en gmt. Meeeen.....
1000045625.png

Sen har jag också fått upp ögonen för lite mindre märken. Ingen dykare eller gmt dock. Det här är riktningen som det troligen kommer att bli, så nu börjar skedet att forska!! Och själva jakten på nästa

Alltid kul med udda fåglar. Det jobbiga är när dessa ska in på service

Tillbaka
Topp