• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu var "mittenmodellen" beställd... med namn ingraverat så att jag inte kan ångra mig :nailbiting:

Helt rätt val! Lumen på den varianten är ju fantastisk. Farer gör coola klockor och dessutom är det riktigt bra mått på modellen. Hoppas du får den innan den säljer slut så att man kan få se lite riktiga bilder. Grattis i förskott :)
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Med en rätt Rolex/stål/roseguld/gummi-tung samling för tillfället (Submariner 14060M, Yachtmaster 116655 och Datejust 126234) och någon enstaka Seiko, Sjöö Sandström, Casio osv letar jag nu efter något dressigare som kompletterar samlingen. På kortlistan står Tank Solo Large eller Reverso Classic. Någon som testat båda? Är orolig för Reversons väldigt rektangulära form - väldigt smal och väldig lång, nästan som ett armband samtidigt som Tanken som är något mer kvadratisk är kvarts. Åsikter?
 
En omega smp attslita skrivbord med. Svart.

En kvarts-Bratte att ha i skogen, lekparken mm. Den skall vara gjord i titan, 40-42mm i diameter. Ett riktigt AS, gillar jag den blir den kvar länge.

Alternativt en lortig klocka från 80-talet bara, kanske en Heur. Som ni märker är det enda säkra att det blir flera klockor under 2021. 😆
 
Rolex-116655-506x580.jpg
1810222.png.scale.420.686.png
Vacheron-Constantin-Fiftysix©-New-Petrol-Blue-Dial-Versions-of-Fiftysix©-Self-Winding-1.jpg
8648377_xxl.jpg
watch-club-rolex-cosmograph-daytona-white-gold-panda-ref-116519ln-year-2017-13433-wb.jpg
watch-club-rolex-cosmograph-daytona-white-gold-latest-model-ref-116519ln-year-2018-2-1.jpg
Vacheron-Constantin-Overseas-Dual-Time-SIHH-2018-5.jpg
960x0.jpg

Någon av dessa skulle inte göra ont.
Provade Yacht Mastern för ett litet tag sedan och blev glatt överraskad måste jag säga. "Fiftysix" i stål är också intressant men kanske lite svår att fånpå länk vad det verkar.. YM känns farlig.
 
Är långt ifrån nästa klockköp, men skulle vilja utöka klocklådan med en "clean" field watch med quartz-urverk. Skulle gärna testa en CWC G10 och se hur storleken fungerar, som är mindre än jag är van vid.
 

Bilagor

  • 718I3AF7NuL._AC_UY780_.jpg
    718I3AF7NuL._AC_UY780_.jpg
    71.9 KB · Visningar: 6

LordTTK

Omega
2-Faktor
Rolex Explorer 1 kaaanske nästa år.
Just nu väntar jag på hur årets SS annual edition ser ut så den ligger närmast i sådana fall.
 

lofgreno

Audemars
Det var en fining. Ser dock ut att vara lång lug till lug, sökte lite halvhjärtat på nätet utan att hitta just det måttet. Måttet är iofs inte så viktigt utan mer hur den upplevs. Fina bilder på Hodinkee.
Ja, har faktiskt provat den på Stjärnurmakarna och Franks UR i Stockholm. Visserligen hade dom bara 40mm på läder. Men på mina 17mm handleder satt den bra. :)
Lite segt bara att det är 21 mm mellan bandhornen, men det är ju ingen katastrof.
Longines_Spirit_40mm.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja, har faktiskt provat den på Stjärnurmakarna och Franks UR i Stockholm. Visserligen hade dom bara 40mm på läder. Men på mina 17mm handleder satt den bra. :)
Lite segt bara att det är 21 mm mellan bandhornen, men det är ju ingen katastrof.
Longines_Spirit_40mm.jpg
Dock fotat i en vinkel för att få det att se vettigare ut än vad det är ;)

Inget rakt uppifrån?
 

lofgreno

Audemars
Dock fotat i en vinkel för att få det att se vettigare ut än vad det är ;)

Inget rakt uppifrån?
Ja, verkar vara nån ovana från min sida att fota så, förmodligen för att undvika reflexer i glaset. :bag:
Hitta faktiskt två bilder i telefonen från Franks ur också som kanske visar lite bättre. Där fanns den på länk också.
Men, för mig sitter den bra. Och den verkar ju finnas lite överallt för allmän beskådning. :)
20201024_134532 (1).jpg

Seiko149_LonginesSpirit.jpg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
114060. Igen. Har redan sålt en för att jag inte blev 100% kompis med den. Ändå sitter jag här och överväger att sälja/byta min fina 16570 mot en.

Så förbannat korkad man är.

1605106555474.png


Men det är väl ingen idé att försöka hitta logik i det här intresset, bara att gå på magkänsla.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
114060. Igen. Har redan sålt en för att jag inte blev 100% kompis med den. Ändå sitter jag här och överväger att sälja/byta min fina 16570 mot en.

Så förbannat korkad man är.

1605106555474.png


Men det är väl ingen idé att försöka hitta logik i det här intresset, bara att gå på magkänsla.
Det är ju en ganska usel klocka, vad är det som lockar?
 

F32

Panerai
2-Faktor
Ja, verkar vara nån ovana från min sida att fota så, förmodligen för att undvika reflexer i glaset. :bag:
Hitta faktiskt två bilder i telefonen från Franks ur också som kanske visar lite bättre. Där fanns den på länk också.
Men, för mig sitter den bra. Och den verkar ju finnas lite överallt för allmän beskådning. :)
20201024_134532 (1).jpg

Seiko149_LonginesSpirit.jpg
Ser ju bra ut!
 
Topp