• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Robbanc76

Cartier
Min nästa blir en Rolex 126000 "bright blue", har lagt handpenning så nu är det bara att sitta fint i båten och vänta =)
Svart BB58. Kollat länge och tidigare så tyckte jag logiskt att jag föredrar blå pga gilt med mera men ska jag vara ärlig med mig själv så gillar jag den svarta mer. Förhoppningsvis på min arm nästa vecka.
Min nästa: Tudor BB58. Högst upp på önskelistan Tomten. Ja, jag har ätit min gröt var dag. 😃
Jag har en svart BB58 på länk till salu om ni vill köpa en begagnad.
 

A95

Omega
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-4.jpg

Omega planet ocean 39,5mm (svart) (lånad bild)
Väntar bara på att ett lämpligt pris ska gestalta sig.
 
Med risk att låta som en repad LP-skiva så solklart Explorer 214270 🤣 blev sjukt sugen på en ny klocka för några månader sedan, och det är denna fantastiska skapelse som jsg verkligen fastnade för, så det blir min nästa, ska bara hitta ett lämpligt objekt😅
 

JJsthlm

Omega
Hämtade ut en klocka från service för några veckor sedan och passade på att känna o klämma på Milgaussen.
Har haft så svårt för den ända fram till dess.. Nu har det börjat klia i fingrarna. Det är något med den där gröna tavlan! 😍
 

Bilagor

  • 9E203491-7B77-414D-AEAE-AC45B1B39059.jpeg
    9E203491-7B77-414D-AEAE-AC45B1B39059.jpeg
    417 KB · Visningar: 109

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hämtade ut en klocka från service för några veckor sedan och passade på att känna o klämma på Milgaussen.
Har haft så svårt för den ända fram till dess.. Nu har det börjat klia i fingrarna. Det är något med den där gröna tavlan! 😍
Den är riktigt cool!
Ett av mina första encounters med Rolex var just en kund som hade en Milgauss som denna.
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Jag bidar min tid tills jag köper en Landsort i grått/tungsten-utförande. De har kommit ut ett par på blocket under året men tiden är inte rätt för det inköpet just nu men jag har tålamod...
 

Bilagor

  • Landsort D1 Steel Grey - Steel.jpg
    Landsort D1 Steel Grey - Steel.jpg
    113.3 KB · Visningar: 88

Rulle

Audemars
Hämtade ut en klocka från service för några veckor sedan och passade på att känna o klämma på Milgaussen.
Har haft så svårt för den ända fram till dess.. Nu har det börjat klia i fingrarna. Det är något med den där gröna tavlan! 😍
gröna tavlan?

är det inte bara så att tavlan är mattsvart och glaset är grönt?
 

JJsthlm

Omega
hur som så en väldigt cool modell som man sällan ser!
Verkligen! Funderat lite på varför man sällan (om ens någonsin) sett någon ha på sig en. Hur kommer det sig? Fattar ju att den är någorlunda speciell i utseendet. Tänker främst på sekundvisaren. Kan det vara det som blir ”avskräckande” eller har jag missat något? 😛
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Sitter och kollar på Omega Speedmaster X-33 Gen 2 3291.50.

c578_3.jpg



Gillar quartz, ana digi, rymden, samt tåliga klockor så det känns som ett bra alternativ längre fram under 2021. Jag har flera gånger sovit mig igenom både mobilens och mina G-Shocks larmsignaler och ska man tro andras erfarenheter så är det ingen risk med X-33an.

Tyvärr så PM:ade @Limeee mig någon dag efter att jag hade köpt en Seamaster annars hade nog en X-33 suttit på handleden just nu :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sitter och kollar på Omega Speedmaster X-33 Gen 2 3291.50.

c578_3.jpg



Gillar quartz, ana digi, rymden, samt tåliga klockor så det känns som ett bra alternativ längre fram under 2021. Jag har flera gånger sovit mig igenom både mobilens och mina G-Shocks larmsignaler och ska man tro andras erfarenheter så är det ingen risk med X-33an.

Tyvärr så PM:ade @Limeee mig någon dag efter att jag hade köpt en Seamaster annars hade nog en X-33 suttit på handleden just nu :)
Det var verkligen en häftig klocka, dock inte riktigt för mig i dagsläget. Synd att set timade så dåligt, hade helst av allt sålt den till dig😊 Du lär säkert få fler chanser framöver att köpa den.
 
Topp