• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

URlakad

Cartier
2-Faktor
Kollade på Aliens häromdagen och började direkt sukta efter Ripleys Seiko. Eller snarare reissuen SCED035. Så jävla fulsnygg. Släpptes endast i 3000 ex men har sett att någon hittat hit till KS vilket är kul!

7F308A0E-CCBA-4C67-A4E1-C94CA4D6F78F.jpeg
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Snöat in rejält på en Oris Aquis, fast för ett halvår sedan var det en Longines Legend Diver dom var på radarn, återstår att se var man landar. Räknar med inköp Mars/April så få får man se....
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Det som du tipsades om tidigare i den tråden, gissar att svarat är nej då? ;)
Jaha, nej. Jag mailade och frågade jättesnällt. Men dels hade de inte modellen jag var intresserad av, och dels tror jag inte att de förstod min fråga. Jag köpte från en handlare i Tyskland istället. Nästan lika billigt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har suktat efter en rolex sky dweller sedan jag började intressera mig för klockor. I år fyller jag 30 och 2020 var en fantastiskt år jobbmässigt. Det känns lägligt, men svårtillgängligt ?
Ser inte så många här på ks, är det något som äger eller ha ägt en och kan säga något mer om klockan än att den är så fantastiskt fin ?

(lånad bild)
767DCE6F-C050-46C0-A107-021780A8BAFD.jpeg
Något speciellt du undrar över? Måste ändå vara en av de mest prisvärda klockorna med årskalender bland alla high end märken. Coolt att alla inställningar ställs in med hjälp av ringen. Medan konkurrenterna kör med en massa knappar.

Det kan stundtals upplevas som lite stor, men tycker att det är ok med tanke på alla komplikationer

CDAED9AF-DDAF-4116-B444-6E5F6E6120B7.jpeg
A3884A85-0FE7-4D80-A6A6-566CA8F0AAA2.jpeg
 

Advizor

Breitling
1609948890389.png

Har saknat en kronograf sen jag blev av med min Sinn 356 Flieger, och det senaste året har jag blivit mer och mer sugen på en panda. Denna American Classic Intra-Matic tycker jag är väldigt tilltalande. Sannolikt blir det något mer budgetmässigt tills vidare. Kanske en Dan Henry 1964 eller 1962. Nezumi ligger och bubblar lite också, men det gör Unimatic, Baltic och ett gäng andra också.
 

Mersault

Omega
1609948890389.png

Har saknat en kronograf sen jag blev av med min Sinn 356 Flieger, och det senaste året har jag blivit mer och mer sugen på en panda. Denna American Classic Intra-Matic tycker jag är väldigt tilltalande. Sannolikt blir det något mer budgetmässigt tills vidare. Kanske en Dan Henry 1964 eller 1962. Nezumi ligger och bubblar lite också, men det gör Unimatic, Baltic och ett gäng andra också.
Riktigt fin!
 

Jakob Häll

Cartier
Är otroligt sugen på den nya certinan på 38mm. Men trots begäret att trycka på köp nu, så ska ja försöka hålla mig och se om begäret är kvar om en månad eller så. Vill nog klämma å känna lite innan köp.
 

Bilagor

  • F8E79324-7206-46CB-B3A7-4B45995DDF40.jpeg
    F8E79324-7206-46CB-B3A7-4B45995DDF40.jpeg
    35.8 KB · Visningar: 59
Något speciellt du undrar över? Måste ändå vara en av de mest prisvärda klockorna med årskalender bland alla high end märken. Coolt att alla inställningar ställs in med hjälp av ringen. Medan konkurrenterna kör med en massa knappar.

Det kan stundtals upplevas som lite stor, men tycker att det är ok med tanke på alla komplikationer

CDAED9AF-DDAF-4116-B444-6E5F6E6120B7.jpeg
A3884A85-0FE7-4D80-A6A6-566CA8F0AAA2.jpeg
Jag undrar väl över allting egentligen..
Men som säkert alla andra (ursäkta min okunskap och att det garanterat diskuterats mer än en gång här på forumet), kan man få tag i den direkt från AD? Om inte, vart ska man vända sig, och vad är då ett rimligt pris. Men sånt känner jag att man kan, och ska, göra efterforskningar på själv givetvis.

storleken är absolut en sak jag funderar över. Jag är dock inte ”manlig nog” för att citera en av våra kära trådar här på ks att bära en liten klocka ändå, och föredrar mina runt 40mm trots ganska tunna handleder.
Sen givetvis om den lever upp till mina förväntningar som drömklocka, och det är ju svårt för någon annan att svara på än jag själv, efter jag har den på handleden..

Men är det en ”håll-käften-klocka” eller kan man faktiskt bära den utan att det ser ut som man vill skylta med att det är en dyr klocka man har?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag undrar väl över allting egentligen..
Men som säkert alla andra (ursäkta min okunskap och att det garanterat diskuterats mer än en gång här på forumet), kan man få tag i den direkt från AD? Om inte, vart ska man vända sig, och vad är då ett rimligt pris. Men sånt känner jag att man kan, och ska, göra efterforskningar på själv givetvis.

storleken är absolut en sak jag funderar över. Jag är dock inte ”manlig nog” för att citera en av våra kära trådar här på ks att bära en liten klocka ändå, och föredrar mina runt 40mm trots ganska tunna handleder.
Sen givetvis om den lever upp till mina förväntningar som drömklocka, och det är ju svårt för någon annan att svara på än jag själv, efter jag har den på handleden..

Men är det en ”håll-käften-klocka” eller kan man faktiskt bära den utan att det ser ut som man vill skylta med att det är en dyr klocka man har?
Blir nog svårt att hitta en hos AD, om man inte har världens tur. Är nog inte lika efterfrågad som Sub/GMT/Daytona, men det tillverkas samtidigt färre, så tillgången är ju minst lika dålig. Om inte sämre.

Har inte riktigt satt mig in vad Gråisar tar för den idag. Ta gärna en titt på Chrono24. Den med blå tavla är mest populär och dyrast.

Sky-Dwellern är 42mm, och lite topptung. Bra att ha det i åtanke.
Den syns, men de flesta vet inte vad det är för något. Ser typ ut som en DJ på håll 😃
 
Blir nog svårt att hitta en hos AD, om man inte har världens tur. Är nog inte lika efterfrågad som Sub/GMT/Daytona, men det tillverkas samtidigt färre, så tillgången är ju minst lika dålig. Om inte sämre.

Har inte riktigt satt mig in vad Gråisar tar för den idag. Ta gärna en titt på Chrono24. Den med blå tavla är mest populär och dyrast.

Sky-Dwellern är 42mm, och lite topptung. Bra att ha det i åtanke.
Den syns, men de flesta vet inte vad det är för något. Ser typ ut som en DJ på håll 😃
Jag har samma uppfattning, men tänker mig att när det är dags får man väl fråga de ADs man kan och hålla tummarna, om inte annat för att stryka det alternativet.

Jag är ute efter en svart, och de ligger väll runt 180+ k, efter en snabbkoll på Chrono24. Så det är egentligen inte allt för stor höjning från listpris om man skulle lyckas förhandla med priset lite.

Så då tycker du alltså att jag gör rätt i att försöka köpa en?? :D
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har samma uppfattning, men tänker mig att när det är dags får man väl fråga de ADs man kan och hålla tummarna, om inte annat för att stryka det alternativet.

Jag är ute efter en svart, och de ligger väll runt 180+ k, efter en snabbkoll på Chrono24. Så det är egentligen inte allt för stor höjning från listpris om man skulle lyckas förhandla med priset lite.

Så då tycker du alltså att jag gör rätt i att försöka köpa en?? :D
Det tycker jag. Forumet behöver fler Sky-Dweller ägare 😃
 

M1cke

Omega
2-Faktor
1609948890389.png

Har saknat en kronograf sen jag blev av med min Sinn 356 Flieger, och det senaste året har jag blivit mer och mer sugen på en panda. Denna American Classic Intra-Matic tycker jag är väldigt tilltalande. Sannolikt blir det något mer budgetmässigt tills vidare. Kanske en Dan Henry 1964 eller 1962. Nezumi ligger och bubblar lite också, men det gör Unimatic, Baltic och ett gäng andra också.
Jag kunde aldrig riktigt bli kompis med Dan Henry 1964. Den kändes för liten på något sätt. (Nu hade jag en Evil Panda, med svart urtavla. Kanske en ljusare tavla hade gjort susen...)

Den var snygg i alla fall.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Jag har kärat ner mig helt i Rolex Oyster Perpetual 124300 med den turkosa tavlan. Någon som kan tipsa mig om ett underforum för likasinnade?
 

FlipSwede

Rolex
Har blivit sugen pa en AP och da denna ref.
26331BA.OO.1220BA.01

Vad tror AP experterna om framtiden for detta ur da jag kanner mig klar med Rolex och vill prova nagot nytt.
Idag ar det premium begart pa 2ahandsmarknaden vad jag kan se.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Är otroligt sugen på den nya certinan på 38mm. Men trots begäret att trycka på köp nu, så ska ja försöka hålla mig och se om begäret är kvar om en månad eller så. Vill nog klämma å känna lite innan köp.
Denna har jag missat, vad heter modellen?

Edit: Hittade. Den hade jag kunnat tänka mig som badklocka. https://monochrome-watches.com/certina-ds-action-diver-38mm-2020-hands-on-price/
 

Jakob Häll

Cartier
Denna har jag missat, vad heter modellen?

Edit: Hittade. Den hade jag kunnat tänka mig som badklocka. https://monochrome-watches.com/certina-ds-action-diver-38mm-2020-hands-on-price/
Certina ds action diver 38mm. Finns att förbeställa på klockia här:
Ser väldans fin ut i svart eller blå! 😊
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har kärat ner mig helt i Rolex Oyster Perpetual 124300 med den turkosa tavlan. Någon som kan tipsa mig om ett underforum för likasinnade?
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Tack för hänvisningen. Jag lyckades så småningom hitta dit :)
 

Gmtmaster

Cartier
Jag drömmer om 3 klockor som alla är omöjliga att hitta utan att betala massa premium tyvärr..
Blancpain ff milspec, ny pepsi och nya kermitsuben. Men det kanske slutar med något annat kul istället, det brukar ju aldrig bli som man tänkt sig
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Dom är mysiga. Här kommer en bild på min gamla 67a 😀
Lycka till i sökandet
Otroligt vacker! Håller på att snöa in mig i dem olika modellen. Längtar efter en.
Då du skriver gamla förmodar jag att du har gjort dig av med den. Hur kommer det sig?
Jag drömmer om 3 klockor som alla är omöjliga att hitta utan att betala massa premium tyvärr..
Blancpain ff milspec, ny pepsi och nya kermitsuben. Men det kanske slutar med något annat kul istället, det brukar ju aldrig bli som man tänkt sig
Helt riktigt blir det nästan aldrig som man har tänkt. Har själv köpt i över list, inget jag ångrar men det är väldigt subjektivt.

Brukar bli bra i slutändan!
 
Topp