• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Wolf of wall street! 3 timmar som gick ganska fort, helt ok 0 rolig film om en äckligt girig o perverterad typ, gå ej o se den med mamma då det kan bli lite awkward då o då, mycket ass o cox o knulla o sånt

"The Godfather"​
Efter att ha sett den för väldigt länge sedan i helt fel miljö så tog jag mig tid att återbekanta mig med denna klassiker.
Lång, episk och helt fantastisk när man ger den den tid som den kräver. Nu blir det vidare på nr II och III.
godfather1-cut.jpg
"Leave the gun, take the cannoli"

Disconnect. Flera gånger under filmen ser man Jason Batemans "Paul Newman Daytona". Bra film om olika personer vars öden sluts samman via mörka händelser på internet. 8/10. (Dubbelt svenskt med Alexander Skarsgård och Mikael Nyqvist)
Bateman bär en PN Daytona även i filmen Juno från 2007. En snabb bildgoogling visar att han ofta bär den på fritiden också.

Kollade Gravity i förrgår. Mycket spännande actionfilm med några rörande scener. Tyvärr föll den på dialogen som fick karaktärerna att kännas allt annat än äkta astronauter, men resten kändes trovärdigt för filmen.

Road to Perdition - 7/10
Helt okej, Hanks lirar bra.

Catch me if you can - 7,5/10
Skön rulle med Hanks och Di Caprio som ger mig "Wolf of Wall Street" vibbar.

Collateral - 7,5/10
Bra action med Cruise och Jamie Foxx.

Gone Baby Gone - 7/10
Lite utav en mindfuq film med bra skådisar.

Sucker punch:
Helt underbart hemsk rulle där en tjej av misstag dödar sin lillasyster, och säljs av sin styvfarsa till ett mentalsjukhus,där hon tvingas att strippa för att överleva. För att bearbeta att hon blir utnyttjad så försvinner hon in i en steampunkinspirerad fantasivärld där hon och hennes vänner letar saker de behöver för att kunna fly.
Musiken är också otroligt passande och känns sådär härligt smutsig.
Så skynda att se en film med snygga, lärrklädda damer, action och steampunknazistzombies!!

7/10

Sucker punch:
Helt underbart hemsk rulle där en tjej av misstag dödar sin lillasyster, och säljs av sin styvfarsa till ett mentalsjukhus,där hon tvingas att strippa för att överleva. För att bearbeta att hon blir utnyttjad så försvinner hon in i en steampunkinspirerad fantasivärld där hon och hennes vänner letar saker de behöver för att kunna fly.
Musiken är också otroligt passande och känns sådär härligt smutsig.
Så skynda att se en film med snygga, lärrklädda damer, action och steampunknazistzombies!!

7/10
Grymt, låter som en film för mig :D.

Såg 12 Years a slave och den var mycket bra, men efter all hype förväntade jag mig något mer. Kanske var det den extremt deppiga stämningen genom hela filmen? Hur som helst en mycket sevärd rulle med löjligt bra skådespelarinsatser från alla involverade.

Den äckliga killen som spelar den efterblivna instängda killen i Prisoner gör ju en helt makalös roll, om än en väldigt kort sådant. Herre gud vad obehaglig han var.

12-years-a-slave-paul-dano-600.jpg

7 svartmålade lundensare av 10.

"All is lost"​
Totalt ca 4 repliker i hela filmen.
Fin Seiko & lite som "Life of Pi" men utan klurig historia.
5/10
allislostposter.jpg

Såg precis American Hustle. Helt OK rulle, 7/10. Christian Bale bär en DD genom hela filmen. Louis CK bär en, inte helt tidsenlig, GMT-II C.

hustledd.png

Tillbaka
Topp