• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Såg precis American Hustle. Helt OK rulle, 7/10. Christian Bale bär en DD genom hela filmen. Louis CK bär en, inte helt tidsenlig, GMT-II C.

hustledd.png
116718LN var det va?

Har precis kollat True Detective (De sex avsnitten som finns ute) Väldigt mörk serie, ingen feel-good mao! Grymt skådespel och manus än så länge förutom att det kan bli lite utdraget.
Kan vara något för folk som gillade första säsongen utav breaking bad eller dexter.
Vet inte riktigt hur jag känner för den än, någon som sett?

Har precis kollat True Detective (De sex avsnitten som finns ute) Väldigt mörk serie, ingen feel-good mao! Grymt skådespel och manus än så länge förutom att det kan bli lite utdraget.
Kan vara något för folk som gillade första säsongen utav breaking bad eller dexter.

Jag följer serien och tycker den är riktigt, riktigt bra.

Har börjat kolla på den och gillar den. Men som du säger, det är ju ingen sitcom direkt, lätt dyster stämning... he he

Droppar de tre senaste, vilka lyckligtvis var ovanligt lyckade.

When Harry met Sally (När Harry mötte Sally):
Kändes väldigt Seinfeld.
6/8

Vertigo (En studie i brott):
Sicken stämning!
7/8

Stockholmsnatt:
Varje gång jag ser denna är det som att jag bygger upp någon slags mur runtomkring mig, så även denna gång.
8/8

Såg senast serien True Detective, riktigt bra! Se den genast,, även om det inte är en film så känns det så

Riddick - Nya filmen är tyvärr inget att hänga i julgranen. Hade höga förväntningar då de första två var faktiskt helt ok action.

4/10 IMDB

Art of the tacrical carbine
Träningsfilm för folk som vill förbättra sitt dynamiska skytte från Magpul och skytteninjorna Travis Hayley och Chris Costa. Har man inget skytteintresse så är filmen ungefär lika intressant som skirat smör. Har man ett intresse för dynamiskt skytte kan filmen däremot ge ett antal bra tips på hur man hanterat bössan bäst.

North by Northwest (I sista minuten):
Bra underhållning, men ingenting särskilt.
6/8

The wolf of wall street:
Gäääsp.
3/8

Into the wild:
Tar av mig mina kritiska glasögon och konstaterar i stället att jag älskar denna film. Eddie Vedders soundtrack är att dö för.

Istället för brännvinsfylla på GTGn såg jag nyss Captain Phillips. Ganska bra faktiskt. Tom Hanks är stabil som alltid och rätt intressant film om än väldigt amerikansk. En stabil 3/5!

Only Lovers Left Behind (Jim Jarmusch 2013)
Smiley's People (BBC:s uppföljare till Tinker Tailor... 6 avsnitt, tidigt 80-tal)
Sådan far sådan son (2013)

Tillbaka
Topp