• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Pain and gain

Riktigt shysst rulle med verklighetsbaserad story.
Utspelar sig i Miami på -90 talet. Ett gäng feta dinkor skymtar förbi, mest framträdande är gulgulds DD:n som Wahlberg sportar..

The princess bride.

Lättsam och trevlig familjekomedi från 80-talet där en henfar ((oh yeah i just did it!) mor eller farfar om ni inte förstod) läser en saga för sitt barnbarn. Lite halv-B som så mycket ofta var då. Lökiga skämt och karaktärer som fungerar utmärkt för slötittande. Helt klart värt 8 av 10.

En gång i Phuket.

Rätt skön film. Blir sugen på att resa:)
Gillade den skarpt så den får :rolex::rolex::rolex::rolex::rolex::rolex::rolex: av 10

2 Guns. Ser ut som att Denzel Washington bär både det ena och det andra. Bär flera gånger en guldig DD och i EN scen en Cartier Tank Santos/Solo.

Skön rulle!

Såg the wolf of wall street på bio. Bra film men alldeles för lång för min smak, kunde skippat en timma. Men den var bra.

only lovers left alive
Skitbra , lite arty för vissa , inte för mig dock.
Jarmusch är en favorit.

Såg nyss Captain Phillips. Jäklar, vilken bra film! Är framförallt imponerad av Barkhad Abdis skådespelarinsatser. Hans första och hittills enda film och han har redan fått en Oscar-nomination, det bör tala för sig självt. Tom Hanks var även grym.

När Ken Boyd släpps ut från hispan får han jobb på en glassbar och flyttar hem till sitt pojkrum. Han sitter ofta och tecknar serier men det förflutna kommer ikapp honom när han får kontakt med sin 11-åriga dotter. Plötsligt hittas en efter en av barndomens plågoandar döda och de makabra händelserna är som hämtade ur Boyds seriealbum.

Inte så förutsägbar som många liknande filmer brukar vara.

Jag ger en snubbe som mördar folk, 6.5-7/10.

Droppar de tre senaste, vilka lyckligtvis var ovanligt lyckade.

When Harry met Sally (När Harry mötte Sally):
Kändes väldigt Seinfeld.
6/8

Vertigo (En studie i brott):
Sicken stämning!
7/8

Stockholmsnatt:
Varje gång jag ser denna är det som att jag bygger upp någon slags mur runtomkring mig, så även denna gång.
8/8

Håller med dig att, Åååååååå, Ååååååååååååååå, Åååååååå, Åååååååååååååå Stockhomsnatt, är grym. Fortfarande en favoritfilm 27 år senare.

"Hej Kasper!" - " Tjena!" - "Hur är det?" - "Äh,
det är lunch!".

Såg just Wolf of Wallstreet. Bra rulle. Känner på mig att helguld blir årets sommarfluga nere på stekartorg :)

American hustle, bra film, väldigt mkt läckra klockor, lite för lång kanske.
C. Bale alltid grymt bra!!
80sdb 7,0
image.jpg
image.jpg

Har sett två danska filmer regiserade av samma kille, Thomas Vinterberg.

The Hunt (Jagten)
Väldigt gripande drama, Mads Mikkelsen i huvudrollen.
8/10

Submarino
Ett till person/familje-drama i lite samma känsla som The Hunt, väldigt gripande handling och intressant dramaturgi.
9/10

Tillbaka
Topp