• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Igår såg jag Fury och American Sniper.
American Sniper var sådär, inget vidare. 1.5-2/5
Fury tyckte jag var ganska bra, kunde varit längre så man lärde känna karaktärer bättre.. 3.5-4/5
 
Jag kollade på denna igår, och oj vad jag blev positivt överraskad (NOT) .

Filmen 2/5, idén är j... kul
Skådespelarinsatser 1/5
Totalbetyg 1/5

sharknado_2_the_second_one_blu_ray.jpg
sharknado_2_the_second_one_blu_ray.jpg
Tänk på att denna film fick bättre betyg än 50 shades of Grey;)
 
Var ytterligare en slappe dag idag, har sett tre filmer.

Sista Hobbit filmen: 3/5, "more of the same" på denna känns det som, att man lyckas göra 3 filmer av den tunna boken fattar jag inte?
The big Lebowski 2/5, hört mycket bra om den men förväntade mig mer.
Edge of tomorrow 4/5, väldigt sevärd och annorlunda.
 
The Gambler - 3,5/5 - en rätt skön rulle med Mr Walberg. Han jobbar som lärare, men har ett spelberoende och lånar pengar av en lånehaj... Need I say more?
The Impossible - 4,5/5 - en väldigt välgjord film om tsunamin 2004 som rör upp många känslor. Otroligt sevärd.
Focus - 3,5-ish/5 - en rulle med Will Smith om en bedragare som stöter på problem
Fast & Furious 7 - 4/5 - alla vet nog vad den handlar om, så lämnar det så. Dom hoppar dock med bilar ut ur ett flygplan vilket är rätt coolt.
Camp X-Ray - 3,9/5 - en rulle om en soldat som får ett uppdrag på Guantanamo och blir polar med en fånge som suttit i några år
 
Såg igår två mokumentär/skräck.

Exists (2014): Ungdomar åker till en stuga för att festa på vischan i Texas, allt står inte rätt till och snart börjar Bigfoot döda dem en efter en. Spännande och kul om man gillar sånt. 3/5

The Pyramid (2014): Arkeologer hittar en underjordisk pyramid mitt ute i öknen, de ger sig in och kollapsande struktur gör dem till fångar och alternativ väg måste hittas, men de är inte ensamma i pyramiden... Annorlunda, ganska spännande och rätt så underhållande spänningsskräck men lite smått överdriven och ingen superanimering. 2.5/5.
 
Riktigt dåligt, men visst bilder från saltvatten/västkust lyfter betyget!
80sdb 2,5 (av 10)
image.jpg
 
Jag såg Avengers: Age of Ultron igår. Riktigt bra actionrulle, men så gillar jag franschisen också :)
Jag ger den minst 8/10. Kan inte riktigt bestämma om jag ska ge den en 9:a.
 
Såg Avengers: Age of Ultron förra veckan. Håller med Josef B om att det var en bra film! 8/10
Såg Kurt Cobain: Montage of Heck idag. Lite svårare att betygsätta men helt klart bra gjord. Han var rätt sliten mot slutet Kurtan.
 
Min sambo har inte sett alla klassiker från min ungdom så försöker välja ut de bästa. Ikväll såg vi "Livet är underbart " vilket öppnade tårkanalerna ordentligt. Fantastisk film att varva mellan alla megaproduktioner från Hollywood.
 
Såg precis Prisoners med Hugh jackman eller vad han heter - mr wolverine. Grym film. Rekommenderas.
 
Såg filmen Selma i veckan. Kan ju säga att suget efter Rolex DD inte blev mindre precis :p
 
50 shades of grey
Önskar jag kunde säga att den var kittlande... men den fick en ljummen 5/10. Han är för babyface för att vara sexig och hon är inte mycket till tuggmotstånd... Ska ödsla min VABtid på att jobba lite hemifrån istället.
 
Requiem for a dream. För er som inte sett den handlar det om beroende och vad det kan få människor att göra (ej dokumentär). Väldigt sevärd men behöver kanske drygt 30 minuter för "att komma igång".
 
Avengers: Age of Ultron. Levde upp till förväntningarna som var högklassig CGI action med mycket badass. Obejktivt är det väl ingen höjdarrulle men har alltid gillat franchisen så den tycktes om!
 
Tillbaka
Topp