• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

The Martian igår. Bra skådisar, bra handling, grymma scener och snyggt filmat. Asbra rulle. 10 poäng. Är helt klart kandidat på topp-tio inomvsci-fi genren. Tänkte skriva topp-fem men ångrade mig snabbt, konkurrensen är stenhård.

images.jpg
Var du på förhandsvisningen på Park? :)
Var där och såg The Martian i torsdags, sjuukt bra rulle! Måste vara en av dem bästa sci-fi rullarna jag sett! 9/10.
 

mega

Rolex
Var du på förhandsvisningen på Park? :)
Var där och såg The Martian i torsdags, sjuukt bra rulle! Måste vara en av dem bästa sci-fi rullarna jag sett! 9/10.
Ingen förhandsvisning, blev premiärdag med sonen. Ganska tomt i salongen eftersom klockan bara var runt 17.
Tyckte även att filmen gjorde sig oerhört bra i 3D. Försöker undvika 3D så gott det går i vanliga fall, men denna gång kändes det som om det gav det lilla extra.
 

Fredde76

Omega
Terminator Genisys och Jurassic World, ganska värdelösa båda två, har inget av magin originalen hade. Dålig CGI och kassa skådisar i mängder. Helt otroligt att Cameron och Spielbergs 20-30 år äldre filmer har bättre specialeffekter.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag såg The Perks of Being a Wallflower i helgen. Överraskande bra film om en missfit som börjar Highschool och hur ett blad vänds i hans liv. Stundom rörande med korta tillbakablickar och repliker som pytsar ut förklaringar till karaktärerna. Samtidigt en rolig film med bra musik. Ingen boom-krasch rulle, men en film som sitter kvar i skallen ett tag.

The_Perks_of_Being_a_Wallflower_Poster.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kolade några filmer under helgen!

i_saw_the_devil.jpg
Helt OK, 3/5 känns det väl som. Ni som såg OLDBOY kommer att känna igen er.

the_taint.jpg
Haha...vad ska man säga, kan var bland det mest skruvade film jag sett, ingen jätte höjdare, men iom att den är så sjuk så ger jag även denna film 3/5.

wrong_turn_6_last_resort.jpg
Svar NEJ! Allt är dåligt med denna film, då menar jag allt! Denna film ska vara glad åt sitt betyg, Wrong Turn 6, får 1/5.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Beck, Wallander, Johan Falk, The Hunger Games (kommer finnas en 5e uppföljare)
Ha, ha. Misstänkte att kommentaren skulle komma tillbaka och bita mig i röven... :) För övrigt så tänkte jag mer på skräck eller komedi-genren där de kommer på att skriva uppföljare eftersom tidigare film gav bra pengar tillbaka. Alla otaliga kriminal-historier som oftast produceras som TV-filmer eller går direkt till DVD/streaming räknas inte, speciellt inte de som baseras på redan skrivna romaner (Beck, Wallander).

Hungerspelen var bra. Böckerna tappar lite allt eftersom så Hollywood får pumpa in ordentligt med pengar i specialeffekterna så att de sista delarna blir redigt boom-krasch och högt ljud, då kanske de sista filmerna stannar på näthinnan till åtminstone bions parkeringen...
 

WBergdahl

Panerai
Ha, ha. Misstänkte att kommentaren skulle komma tillbaka och bita mig i röven... :) För övrigt så tänkte jag mer på skräck eller komedi-genren där de kommer på att skriva uppföljare eftersom tidigare film gav bra pengar tillbaka. Alla otaliga kriminal-historier som oftast produceras som TV-filmer eller går direkt till DVD/streaming räknas inte, speciellt inte de som baseras på redan skrivna romaner (Beck, Wallander).

Hungerspelen var bra. Böckerna tappar lite allt eftersom så Hollywood får pumpa in ordentligt med pengar i specialeffekterna så att de sista delarna blir redigt boom-krasch och högt ljud, då kanske de sista filmerna stannar på näthinnan till åtminstone bions parkeringen...
Om du bara räknar skräck så har du ju rätt, men där blir sällan den 2a uppföljaren ens bra! :p
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Såg precis Wrestler på TNT. Tragisk film men bra.
Nån som vet vad som hände i slutet efter hoppet?
Jag tror man själv får konstruera ett slut, dvs ifall Ram får en fatal hjärtattack eller om han klarar sig...
Tragiskt levnadsöde som du påpekar @Chuck ... speciellt hur det skiter sig totalt mellan Ram och hans vuxna dotter.
Väldigt bra och trovärdig film är det hursomhelst :)
 

luddviig

Panerai
Håller med dig ! Tyvärr tycker jag att det borde ha funnits en 'directors cut' eftersom de noggrant beskrivna slafs scenerna i boken inte på något vis kommer till sin rätta i filmen. Silver yxan dock... Wow, den är snygg och cool som få :)

Bale är sjukligt bra i den.
Förbannat bra film helt klart. Boken är sanslöst bra också även om den stundtals är jävligt magstark.
Håller med er båda, har ju sätt den ganska många gånger nu, men lika bra varje gång tycker jag!
 
Topp