• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Edin

Panerai
MV5BMjA3MjYyNTk0Nl5BMl5BanBnXkFtZTgwODc1NzQ1NTE@._V1_SX214_AL_.jpg


Rekommenderas varmt! Mycket 90-tals hiphop musik i den med.
 

Oew

Rolex
Såg om en av mina favoriter, a bout de souffle. Härlig fransk rulle av Jean luc Godard från 1960. Otroligt cool film och innehåller ett av de bästa citaten jag hört.
Quelle est votre ambition dans la vie ?
- Devenir immortel et mourir.
Översatt blir det : Vad är din högsta önskan i livet?
Att bli odödlig och sedan dö.

Rekommenderas starkt! 9/10
ew-ai302_breath_g_20100311111920.jpg
 

Danken

Friends of KS
Jag såg The Martian i fredags (i 3D). Helt ok film men jag trodde den skulle vara något bättre. Man behöver inte vara SciFi-nörd för att se filmen (vilket jag iofs ändå är) men det underlättar nog om man är intresserad av vetenskap (vilket jag också är).
Ger den betyg 6/10.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Mommy: Riktigt bra: 8/10.
Handlar om en halvgalen ensamstående mor som brottas med en son som har grav ADHD och ett par till diagnoser och inte kan kontrollera sitt känsloliv samtidigt som hon försöker hantera sitt liv. (Som är allt annat än glamoröst).

Mommy-by-xavier-dolan-cannes-poster.jpg


Southpaw: Rätt kass 5.5/10
Handlar om en boxare som tappar allt och hans kamp tillbaka. Vill du se en betydligt bättre film på liknande tema (nja, men iaf vissa beröringspunkter) så se "the fighter" (http://www.imdb.com/title/tt0964517/) Fullständigt briljant - betyget på IMDB är för lågt tycker jag. Borde ligga på 8.2

southpaw.jpg
 

Jimpa

Panerai
Jag har missat denna succéfilm tidigare men satan vad bra den är! I helgen såg jag denna två gånger och kommer säkerligen se den igen i framtiden. Kanske filmhistoriens mest äventyrliga story ever om en båt. MVG 10/10 sällan skådat sådant skickligt skådespel
Screenshot_2015-10-27-15-52-16.png
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Drog igång projektorn tidigare i kväll och kollade på Jurassic World (igen) såg den på bio i somras. Väldigt bra som uppföljare. Indominus Rex var lika skrämmande på duken här hemma som på biografen.. :)
4/5
Jurassic_World_poster.jpg
 
Senast ändrad:

hedbrg

Panerai
Ha, ha. Misstänkte att kommentaren skulle komma tillbaka och bita mig i röven... :) För övrigt så tänkte jag mer på skräck eller komedi-genren där de kommer på att skriva uppföljare eftersom tidigare film gav bra pengar tillbaka. Alla otaliga kriminal-historier som oftast produceras som TV-filmer eller går direkt till DVD/streaming räknas inte, speciellt inte de som baseras på redan skrivna romaner (Beck, Wallander).

Hungerspelen var bra. Böckerna tappar lite allt eftersom så Hollywood får pumpa in ordentligt med pengar i specialeffekterna så att de sista delarna blir redigt boom-krasch och högt ljud, då kanske de sista filmerna stannar på näthinnan till åtminstone bions parkeringen...
Terror on elm street
 

Lowe92

Cartier
Såg precis Spectre på bio, tyckte det var en av de bättre Bond-rullarna med Craig. Kändes lagom "Bondig" och inte för mycket onödig action.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
The Crow med Brandon Lee som slutade nu precis på Tv4 Film. Precis lika bra som jag mindes den och väldigt sorgligt att han dog vid inspelningen. Vissa filmer åldras verkligen med grace, men det är svårt att egentligen veta vad det beror på att vissa klarar sig medan andra blir lätt parodiska med åren.
 

oskj93

Omega
Såg U.N.C.L.E. igår riktigt sjyst rulle med humor, spioner och gamla hederliga kalla kriget.

Alicia Vikander är en utav huvudrollsinnehavarna, så blir lite extra kul!

Rekommenderas!
 
Topp