• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
No Escape Owen Wilson i en, för honom, väldigt annorlunda roll. Tyckte att det funkade dugligt...
Första halvan av filmen var faktiskt över förväntan (låt gå att jag förväntat mig en kalkon), men mot slutet blev det lite mer förutsägbart/tråkigt.
3,5/5 förtjänar den nog, trots allt!
 

Räven

Cartier
Det stora blå eller Le grand bleu (1988).
http://www.imdb.com/title/tt0095250/

Luc Besson skildrar den broderliga kärleken och rivaliteten mellan två män och deras relation till medelhavet. Filmen har en skön air, men har också en förmåga att uppvisa lite romcomska tendenser som blir lite lätt tramsiga. Betyg: 3+/5.

En bonus är att Jean Renos karaktär Enzo Molinari, sportar en jäkligt njutig, svart Aqualand.
Skärmavbild 2015-10-30 kl. 13.59.33.png
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Jane Eyre (2011) 4/5 Mycket solitt skådespeleri, men filmen hade mått bra av längre speltid.


RoboCop (2010?) 1.5/5 Den med JW. Se Verhoevens original istället.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Spectre.
MV5BMjM2Nzg4MzkwOF5BMl5BanBnXkFtZTgwNzA0OTE3NjE@._V1_.jpg

Den här imponerade stort på mig. Här går man tillbaka till rötterna av filmserien, härligt 60-70-talsdoftande skurkar och organisationer. Bilar och klockor som har sina funktioner. Christoph Waltz som bondskurk var inget annat än briljant. Han är som född för det där. Jämn kamp mellan denna och Skyfall, men denna drar nog det längre strået.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
2001: Ett rymdäventyr. 4/5

Med tanke på att filmen kom 1968 så är det helt fantastisk scenografi och sällan har väl en film varit "snyggare" än denna.
Det är extremt utdragna scener som jämfört med dagens film gör att man först känner sig stressad, men som sedan går över till njutning. En rolig tanke är hur lång, (kort), filmen skulle vara om en klippare från idag skulle sätta tänderna i den.

Avslutar med ett citat från Stanley Kubrick.

“If you understand ‘2001’ completely, we failed. We wanted to raise far more questions than we answered.”
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
2001: Ett rymdäventyr. 4/5

Med tanke på att filmen kom 1968 så är det helt fantastisk scenografi och sällan har väl en film varit "snyggare" än denna.
Det är extremt utdragna scener som jämfört med dagens film gör att man först känner sig stressad, men som sedan går över till njutning. En rolig tanke är hur lång, (kort), filmen skulle vara om en klippare från idag skulle sätta tänderna i den.

Avslutar med ett citat från Stanley Kubrick.

“If you understand ‘2001’ completely, we failed. We wanted to raise far more questions than we answered.”
Jag hade läst boken i min barndom innan jag såg filmen och jag tror att det framförallt gör första delen lättare att ta till sig. För övrigt riktigt bra film. Om vi ändå är inne pår Arthur C Clarke så är 2010 från 1984 väldigt sevärd.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bone tomahawk
Måste vara en av världens bästa filmer, 7.8 på imdb..... Alla riktiga kvasiintelligenta filmkritiker på dekis som recenserat tyvärr...
Nån ljuspunkt var det väl men sjukt seg
 

Greven

Audemars
Det stora blå eller Le grand bleu (1988).
http://www.imdb.com/title/tt0095250/

Luc Besson skildrar den broderliga kärleken och rivaliteten mellan två män och deras relation till medelhavet. Filmen har en skön air, men har också en förmåga att uppvisa lite romcomska tendenser som blir lite lätt tramsiga. Betyg: 3+/5.

En bonus är att Jean Renos karaktär Enzo Molinari, sportar en jäkligt njutig, svart Aqualand.
Skärmavbild 2015-10-30 kl. 13.59.33.png
Jag ger Le Grand Bleu 5/5. Bra, annorlunda film och äger några Aqualands tack vare filmen. :)

Edit: Jag till och med ser ut som Jean-Marc Barr som spelar Jacques Mayol och har samma korta frisyr.
Skärmavbild 2015-11-03 kl. 22.27.27.png
 

Räven

Cartier
Jag ger Le Grand Bleu 5/5. Bra, annorlunda film och äger några Aqualands tack vare filmen. :)

Edit: Jag till och med ser ut som Jean-Marc Barr som spelar Jacques Mayol och har samma korta frisyr.
Skärmavbild 2015-11-03 kl. 22.27.27.png
Kort frisyr - check. Aqualand - gjorde misstaget att sälja den under tidigt 2000-tal till förmån för en Certina Action DS. Whiskey tango foxtrot?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Såg den nyss, tycker Ghost Protocol är rejält mycket bättre. Finns inget här som slår Burj Khalifa-scenen i den filmen. Uppenbara CGI-effekter (biljakten), bara flygscenen med Cruise i början (som gjordes på riktigt) funkar tycker jag.

Måste erkänna att jag aldrig såg filmen ;) , somnade innan jag kom till rätta !
Får ge den en chans i helgen!
 

Räven

Cartier
Spectre. En kavalkad av fantastiska scenerier, explosioner, kostymbyten, explosioner, intensiva fightingscener, explosioner, magnifika manicker och… explosioner. Manuset är dock lika tunt som Daniel Craigs överläpp. Filmen hade kunnat kortats ner 30 minuter - minst. Denna ses bäst på Netflix, med betongkeps och den lokala pizzerians paradrätt.
Betyg: 3/5
image.jpeg

"Kom, vi överöser manusförfattarens skinkor med grovsalt."


Edit: Dubbla bilder.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Såg om en av mina favoriter, a bout de souffle. Härlig fransk rulle av Jean luc Godard från 1960. Otroligt cool film och innehåller ett av de bästa citaten jag hört.
Quelle est votre ambition dans la vie ?
- Devenir immortel et mourir.
Översatt blir det : Vad är din högsta önskan i livet?
Att bli odödlig och sedan dö.

Rekommenderas starkt! 9/10
ew-ai302_breath_g_20100311111920.jpg
Såg filmen igår, satan vad bra den var. Överträffade mina förväntningar på alla sätt och vis. Scenen som följande screenshots kom ifrån var rent av magisk, jag blev helt uppslukad.
IMG_0138.jpg

IMG_0139.jpg

Tack för tipset!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kul att höra! Sjukt coola karaktärer och grymma dialoger också!
Dialogerna var verkligen otroliga. Vilket tempo det var i dem, inte alls vad man annars är van vid i filmer från den tiden. Blev så inspirerad att jag redan har börjat planera in en dekadent weekend i Paris (jag skippar nog dock personrån, bilstölder, misshandel och mord) :cool:
 
  • Like
Reactions: Oew
Topp