• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Hur var den jämfört med tidigare filmer? Django tyckte jag var suverän, Gridhouse sådär.

Har varit ett stort Tarantino-fan sedan starten och tycker samtliga filmer varit kanon. Hateful Eight däremot... Mjäae jag vet faktiskt inte. Storyn och dialogen fanns där som vanligt, tycker däremot inte att filmen var så himla bra. Skall fundera lite på vad det egentligen var som jag inte gillade och återkomma :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Har varit ett stort Tarantino-fan sedan starten och tycker samtliga filmer varit kanon. Hateful Eight däremot... Mjäae jag vet faktiskt inte. Storyn och dialogen fanns där som vanligt, tycker däremot inte att filmen var så himla bra. Skall fundera lite på vad det egentligen var som jag inte gillade och återkomma :)
Ok, tack för infon. Eftersom min fru inte gillar våldsamma filmer och småbarnen tar mycket potentiell film-tid så får jag välja filmer noggrant när jag får några timmar själv framför TVn. Hateful Eight sjunker nedåt på min prio-lista... :-/
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Såg nyligen Stanford Prison Experiment.
Mycket intressant film om ett psykologiskt experiment som genomfördes under 70-talet på Stanford Universitetet. Ett gäng ungdomar sätts i en fängelsesimulerad miljö där deras psyken sätts på spel under uppsyn av en halvtokig forskare. Som sagt, intressant film som är baserad på en sann historia. Knäpp film men yet pulshöjande.
EDIT: kommer på mig själv tipsa om denna film till dom flesta jag känner. Symtom på film som satt spår? Traumatiserad?

Såg den i helgen efter tips av syrran som är psykolog, VÄLDIGT bra :) Läste lite om experimentet i efterhand sedan och alla var helt friska både före och efter experimentet, svårt att tro när man ser filmen. Den sätter verkligen sina spår och man funderar ju själv på hur man skulle agerat och reagerat, antagligen hade man fått se sidor av sig själv som man kanske inte vill veta om.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Ok, tack för infon. Eftersom min fru inte gillar våldsamma filmer och småbarnen tar mycket potentiell film-tid så får jag välja filmer noggrant när jag får några timmar själv framför TVn. Hateful Eight sjunker nedåt på min prio-lista... :-/

Jo det kan vara trevligt att se något med lite action efter att ha sett "Frost" för 47:e gången på två dagar :) (Jag vet hur det är)
"Sicario" var en kanonrulle!

För er som gillar Evil Dead-filmerna så kan jag verkligen rekommendera "Ash vs Evil Dead" som precis avslutat sin första säsong, så fruktansvärt bra fortsättning på filmerna.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Fortsätter monologen här... :)

"The Danish Girl" 7/10
Om Alicia Vikander inte blir nominerad så blir jag förvånad, samma gäller såklart Eddie också men det känns mer självklart. Var lite orolig att den skulle vara för pretantiös men det var verkligen en fin film, kunde varit lite längre dock.

"Spotlight" 7/10
Skitbra skådespelarinsatser och spännande (based on a true...) story. Väldigt sevärd!

"The Big short" 7/10
Om bostadsbubblan i USA (2008-ish?), även här kanonbra skådespelare och spännande story. Kul att Steve C återigen visar vilken talang han har, bra range på den mannen. Gillar Adam McKays sätt att regissera!

"Straight Outta Compton" 7/10
Blev väldigt överraskad när jag såg denna, trodde inte att det skulle bli en såpass bra film av det. Har varit väldigt intresserad av musiken i många år nu och hyfsad koll på allt som hände runtomkring Ruthless, Death Row, Suge Knight osv. Kul att Ice Cube Jr är bättre skådis än sin pappa och så fruktansvärt lik!

"Creed" 5/10
Älskar Rocky men fastnade inte alls för denna, det som imponerade var dock Stallones prestation i filmen. Gammal är äldst.
Rekommenderar hellre "Southpaw", "Fighter" eller "Warriors" om man vill se en nyare film i samma genre.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hur var den jämfört med tidigare filmer? Django tyckte jag var suverän, Gridhouse sådär.
Såg också denna nyss. Tyckte den var sådär ärligt talat. Jag ser och förstår hantverket, men är det för mig? Nja. Skådespelet suveränt. Tim Roth, Kurt Russell, Madsen, bonnläppen från The Shield. Tempot däremot – sega råttor. Ganska goda, men svårtuggade.
 
Senast ändrad:

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Såg också denna nyss. Tyckte den var sådär ärligt talat. Jag ser och förstår hantverket, men är det för mig? Nja. Skådespelet suveränt. Tim Roth, Kurt Russell, Madsen, bonnläppen från the The Shield. Tempot däremot – sega råttor. Ganska goda, men svårtuggade.

Här kommer min sammanfattning av insatserna utan att försöka spoila...
Kurtan: Tacksam roll som han inte behövde anstränga sig särskilt mycket för, tycker dock att han gjorde det sådär. Knappt godkänt.
Samuel: Lite kluven här, i just denna typen av roller (han kan bättre) så blir det nästan en parodi på hans tidigare roller.
Jennifer: Kanonbra, tillsammans med Goggins så var hon klart bäst.
Goggins: Se ovan, kanoninsats!
Demián: Han karaktär kändes som ett skämt stundtals, förstår själva tanken med den stereotypiska mex-karaktären men... meh!
Roth: En väldigt bra skådis (även om jag har svårt för honom) som jag tycker körde en copy/past direkt från Waltz i Basterds.
Madsen: Godkänd som vanligt, inte stuckit ut på något sätt sedan Reservoir. Har för övrigt "träffat" honom!

Sorry för sågningen ni som ser fram emot filmen, förhoppningsvis så blir ni inte lika besvikna som jag blev. :)
 

TB12

Cartier
Sicario - http://www.imdb.com/title/tt3397884/ - 1/10.
Segare film får man leta efter..

Tycker Sicario är en film som skulle kunna vara bra, den första biten när de åker in i mexico och de får problem vid gränsen är ju riktigt spännande, men sen faller den rejält platt efter det tyvärr. Några roller är ju dock rätt bra, men det är synd när en film med potential totalt misslyckas. Ger den absolut inte en 1:a, men någonstans kring 5-6 kanske.
 

joca

Patek
2-Faktor
Tycker Sicario är en film som skulle kunna vara bra, den första biten när de åker in i mexico och de får problem vid gränsen är ju riktigt spännande, men sen faller den rejält platt efter det tyvärr. Några roller är ju dock rätt bra, men det är synd när en film med potential totalt misslyckas. Ger den absolut inte en 1:a, men någonstans kring 5-6 kanske.
Okej. Måste erkänna att jag i stridens hetta gav den ett lågt betyg men måste ändå stå fast vid att jag tyckte filmen sög :/
 
Såg "The Big Short" igår, riktigt underhållande och informativ film med tunga skådisar. Steve Carell kör sub hela filmen igenom. Härmed rekommenderad. 4,5/5 toasters.
image.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag känner mig helt lost... Hur fan har folk lyckats se The Big Short redan?
Premiär om en vecka, eller?

För övrigt såg jag Trainwreck senast.
Vet faktiskt inte varför. Har verkligen inget till övers för Amy Schumer.
Skrattade rejält två gånger, annars var det nog mest stenansikte. LeBron James har typ den roligaste rollen - vilket säger en del.
2/5
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag känner mig helt lost... Hur fan har folk lyckats se The Big Short redan?
Premiär om en vecka, eller?

För övrigt såg jag Trainwreck senast.
Vet faktiskt inte varför. Har verkligen inget till övers för Amy Schumer.
Skrattade rejält två gånger, annars var det nog mest stenansikte. LeBron James har typ den roligaste rollen - vilket säger en del.
2/5


EDIT.
Såg att TBS hade premiär i Sverige väldigt långt efter andra marknader. Jag kan tänka mig att den går att få tag på.
För egen del blir det nog bio nästa helg.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag känner mig helt lost... Hur fan har folk lyckats se The Big Short redan?
Premiär om en vecka, eller?

För övrigt såg jag Trainwreck senast.
Vet faktiskt inte varför. Har verkligen inget till övers för Amy Schumer.
Skrattade rejält två gånger, annars var det nog mest stenansikte. LeBron James har typ den roligaste rollen - vilket säger en del.
2/5

"The Big Short" har redan haft premiär i typ 20 länder, 7 st av dessa redan under 2015 :)
Flera här som bor utomlands och/eller reser en hel del.
Och så finns det ju självklart andra sätt att se filmer på men det kan vi hålla utanför forumet.

"Trainwreck" var ok men ingen höjdare, 5/10..

Edit: Du svarade på din egna fråga innan jag hann posta :)
 
Topp