• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Edin

Panerai
Sett massor sedan jag skrev något sist men värda att nämna är;

Bridge of Spies, 6/10
The Martian, 9/10 - Mycket bra! Sarkastisk humor, action i bra förpackning.
Star Wars, 8/10 - lite repeat var det allt men riktigt bra.
In the Heart of the Sea, 6/10 - Moby Dick för vuxna.
The Big Short, 8/10 - Inte så lättsam men vilka rollprestationer! Me like.
Joy, 4/10 - Sevärd men lite seg.
Hateful Eight 70mm, 7/10 - Lite seg men jävlar va skönt filmad med långa scener och humoristiska dialoger. Absolut inget för pappa son bion dock!

Vad gäller Hateful Eight så kan jag starkt rekommendera att kolla in den på Rigoletto för alla er som bor i Stockholm. Det är riktigt läckert med Ultra Panavision och dess extra breda filmformat samt att det är gammal hederlig filmkamera. Bruset som blir i bilden är riktigt mysigt och färgerna känns mer levande. Lite som vinyl. Sen måste jag slå ett slag för Vip bion i Scandinavia som starkt rekommenderas! Går man mycket på bio och ändå har SFs rabattkort kostar en Vip biljett under 100 pix och det är det allt värt för sköna stolar med säkert en halvmeter luft mellan stolarna (tror det finns en tanke med detta mer än att man ska ha någon stans att ställa ölen) så kanske inte biografen för date night men med grabbarna, absolut! Inga problem att sitta längst fram heller.
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Burnt och den var skit dålig
Va? Alicia Vikander, ju... Om man nu kan få en boyhood-crush när man är gift och tretti-ish, så har jag det definitivt.
Skämt åsido, filmen var väl sådär... Rätt "snygg" dock.

Spectre - 4/5 (Bond. 'Nuff said)
Truth - 2/5 (Hade kanske varit mer intressant om man faktiskt var på plats i USA när debaklet utspelade sig på riktigt, men nu tyckte jag bara att det var dödande tråkigt)
 

Limpas

Cartier
Southpaw - Riktigt bra! Gyllenhaal är grym.
En man som heter Ove - Förvånande bra trots att jag läst boken, definitivt sevärd! Lassgård gör det jäkligt bra måste jag säga.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag såg ju klart den så den är ju inte kass men inte heller något som jag skulle rekommendera om någon frågade mig vad de skulle se på bio om vi säger så. Sen har vi ju filmer som är vedervärdiga och inte ens går att se men så dålig är inte Joy.
Ok. Bra att känna till din vokabulär... :) "Tidsfördriv" skulle jag kanske säga om en 4a, och "sevärd" om en 7a. Men, men... hårklyveri ;)
 

Galaxy

Rolex
Tycker The Revenant var riktigt bra, och sådär härligt rå! Möjligtvis lite seg när han var ensam, men annars väldigt fartfylld, 8/10!
 
fdb4382f2598f51404f9621fbac84214
 
Topp