• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Kikade på Rogue One igår, var bättre än förväntat.
Dom har verkligen lyckats göra en film som både känns helt fristående och egen men ändå snyggt sammanvävd med resten av filmerna.

Senaste tidens biobesök!
Nya Bourne: 4/10 - Usel och inte i närheten av samma klass som de tidigare filmerna. Knappt att den funkar som "vanlig" action.

Håller helt med tyvärr då de tidigare Bourne är favoritfilmer i actionfacket. Otroligt märkligt när Matt Damon länge inte ville göra en ny Bourne, och så när det väl blir av blir det ett riktigt fiasko. Hur många toppchefer kan egentligen vara ytterst ansvariga för dessa ständiga program. Plus att den var väl ca en timme kortare än vad de brukar vara, bara det ger väl en bra indikation på att manusarbetet inte varit helt lyckat.

Betyget blir svala 2 av 10 spionkameror.

Håller helt med tyvärr då de tidigare Bourne är favoritfilmer i actionfacket. Otroligt märkligt när Matt Damon länge inte ville göra en ny Bourne, och så när det väl blir av blir det ett riktigt fiasko. Hur många toppchefer kan egentligen vara ytterst ansvariga för dessa ständiga program. Plus att den var väl ca en timme kortare än vad de brukar vara, bara det ger väl en bra indikation på att manusarbetet inte varit helt lyckat.

Jag håller med i sak. Kommer knappt ihåg en sekund av filmen - vilket är synd, eftersom jag också är en stor fan av de tidigare rullarna.
Men... "Plus att den var väl ca en timme kortare än vad de brukar vara..."... Enligt IMDb så är den enda andra Bourne-filmen som faktiskt är längre "The Bourne Legacy", och där saknades ju Matt.

Jag håller med i sak. Kommer knappt ihåg en sekund av filmen - vilket är synd, eftersom jag också är en stor fan av de tidigare rullarna.
Men... "Plus att den var väl ca en timme kortare än vad de brukar vara..."... Enligt IMDb så är den enda andra Bourne-filmen som faktiskt är längre "The Bourne Legacy", och där saknades ju Matt.

Jag pudlar på filmlängden :)

images.jpg

Precis, jag fattar verkligen inte vad som blev så himla fel.
Regissören är erfaren, bra manusförfattare som varit inblandade i filmerna tidigare, filmen hade näst störst budget (efter den med Jeremy Renner) av alla Bournefilmer även om det kanske inte är någon superbudget (~120M USD), bra skådisar osv.

Den gick ju bra på box office ändå och det kanske var det som dom visste om, jobbar man på en sådan titel som garanterat spelar in en massa pengar så kanske man inte gör det där "lilla extra" även om det i stort sett är samma gäng som tidigare. Trist att förstöra en hyfsat bra filmserie på det sättet!

The infiltrator.

Den var helt okej faktiskt, inte en 10/10 film men helt klart sevärd, så kanske 7/10. Kul att det baseras på en sann historia.

Har som många andra sett Rouge One, helt okej - en av de bättre Star Wars filmerna. Men känns som att 3-4 poäng skulle dras av på imdb och liknande om det inte stod Star Wars på affischen, sånt mästerverk var det inte.

The accountant. Helt ok film.
I serieväg sträcksåg jag och frun The OA i helgen. Började så bra och spårade så förbannat.

Har som många andra sett Rouge One, helt okej - en av de bättre Star Wars filmerna. Men känns som att 3-4 poäng skulle dras av på imdb och liknande om det inte stod Star Wars på affischen, sånt mästerverk var det inte.

Menar du att den skulle ha 4.3-5.3/10 istället? ...d.v.s. att den skulle vara sämre än det stora flertalet Chuck Norris-filmer..?

:)Film och film, men vi kollar väl på SKAM även här på KS, väl? Klart bästa serien på länge! Realism. Alla har vi väl gått på gymnasiet!?

• Like
Reactions: Oew
Brukar sällan titta på nya filmer men har nyligen kollat på två:
The Accountant - Har svårt för Ben Affleck men både han och filmen var överraskande bra.
Hell or High Water - Bankrånare samt Jeff Bridges som Texas Ranger, riktigt bra.

För lite julmys kan jag tipsa om Salò, or the 120 Days of Sodom (1975), regisserad av Pasolini... :D

Tillbaka
Topp