• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Brukar sällan titta på nya filmer men har nyligen kollat på två:
The Accountant - Har svårt för Ben Affleck men både han och filmen var överraskande bra.
Hell or High Water - Bankrånare samt Jeff Bridges som Texas Ranger, riktigt bra.

För lite julmys kan jag tipsa om Salò, or the 120 Days of Sodom (1975), regisserad av Pasolini... :D
Ben Affleck var även bra i Argo.

Vad det gäller Salò så har vi pratat om den tidigare när den har rekommenderats som mysfilm. Det är ingen mysrulle utan har en hel del fysiskt och psykiskt sadistiskt våld. Förvisso en filmhistoriskt viktig film, men definitivt ingen film för fredagsmyset.

Independent day. Inte alls bra. Skaplig i början men sajpade ut totalt mot slutet 2/5.

Gravity. Snyggt gjort med viss spänning men saknar det lilla extra och får en svag 4/5

2001 en rymdodyssé. Sjukt bra klassiker 5/5

Letar efter bra Sci-fi om någon har tips ..?

Sci-fi jag gillar:
Interstellar
inception
Alien
Aliens
Pitch black

Sedan Rätta Virket. Inte sci-fi, men handlar om rymdkapplöpningen mellan USA och Sovjet. Redigt bra klassiker.

Batman vs Superman
Folk man pratat med klagade som tusan på denna. Fann inget fel men de har inte pricken över i som Marvelfilmerna har.
6/10 imbd
images.jpg

The Whistleblower från 2011. Går bland annat på Viasat nu. Rachel Weisz är så gott som alltid strålande och inget undantag nu heller. Riktigt spännande och vidrig film på en och samma gång. Bygger på verkliga händelser om hur personal från bland annat FN och andra hjälporganisationer var inblandade i trafficing i forna Jugoslavien.

4,5 av 5 i betyg.

The Whistleblower från 2011. Går bland annat på Viasat nu. Rachel Weisz är så gott som alltid strålande och inget undantag nu heller. Riktigt spännande och vidrig film på en och samma gång. Bygger på verkliga händelser om hur personal från bland annat FN och andra hjälporganisationer var inblandade i trafficing i forna Jugoslavien.

4,5 av 5 i betyg.

Ska kollas ikväll på ditt råd och rekommendation :D

Såg denna idag. Bortkastad tid. Såg inte ens klart slutet. Och då gillar jag ändå science fiction/fantasy.
IMDB 2/10

MV5BMjIwNTM0Mzc5MV5BMl5BanBnXkFtZTgwMDk5NDU1ODE@._V1_UY1200_CR64,0,630,1200_AL_.jpg

Senast ändrad:
Hängde du med i alla svängar om vilken familj vem tillhörde och allting? Jag tappade tråden rätt snabbt i filmen :D

Ja och nej. När dem räknar ut på minräknaren så får dem fram hur många olika verkligheter det finns, dvs hus. Siffran dem får fram är 5 miljarder någonting har jag för mig. Då fattar bruden att hon aldrig kommer hitta tillbaka och väljer de huset som det är minst kaos i.
Det slutar ju med att det blir två av den tjejen i samma verklighet efter att meteoriten har passerar (telefonsamtalet).

Ja och nej. När dem räknar ut på minräknaren så får dem fram hur många olika verkligheter det finns, dvs hus. Siffran dem får fram är 5 miljarder någonting har jag för mig. Då fattar bruden att hon aldrig kommer hitta tillbaka och väljer de huset som det är minst kaos i.
Det slutar ju med att det blir två av den tjejen i samma verklighet efter att meteoriten har passerar (telefonsamtalet).

Tack för vettig förklaring! Nu blev filmen faktiskt lite bättre.

Kollade Inferno, nya Dan Brown-filmen, här om dagen.
Den vad riktigt bra faktiskt. Tom Hanks gör, som vanligt, en sjukt bra skådespelarinsats i denna film :)

Får av mig 4.25/5 Sneakers

Kanske lite OT då det ej är en film, men:
Efter att ha sett Rogue One och Episod VII igen fick jag sådan Star Wars-frossa att jag började kolla tecknade serien 'Rebels' som gick på Disney XD (ja, jag är 22 år gammal). Kan dock säga att serien klart är sevärd för er som gillar Star Wars. Kul med fler sidohistorier från de ursprungliga 6 filmerna :) Rebels utspelar sig mellan Episod III och IV.
SiegeOfLothalPoster.png

Tillbaka
Topp