• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

ScubaKing

Audemars
Äh, ge den en chans! Om man hänger med i storyn är den bra, annars kan jag förstå den blir rörig/konstig.

Tro mig jag förstod storyn. Men maken till dålig/svag story i en film var det länge sedan jag såg. Det känns helt ärligt som att dem var tvugna att avsluta filmen snabbt och drog till med vad som helst. Inget större i filmen byggde upp för det slutet. Det var som slutet hörde till en helt annan film..
 
Tro mig jag förstod storyn. Men maken till dålig/svag story i en film var det länge sedan jag såg. Det känns helt ärligt som att dem var tvugna att avsluta filmen snabbt och drog till med vad som helst. Inget större i filmen byggde upp för det slutet. Det var som slutet hörde till en helt annan film..
Låter som du inte fatta
 
Spoiler Varning!
Flickan var utvald av farmor, pojken dödade flickan av misstag, flickans ande tog över pojkens kropp på slutet, pojken blev med flickans ande en av dem styrande av dödsriket. Mamman försökte hela tiden hindra detta. Svag story och mycket trams...
Nja.

Mormor var ledare över en kult.

Mamman ogillade mormor (förklaras i filmen) och lät henne aldrig träffa pojken när han föddes.

Mamman fick dåligt samvete och lät henne komma nära hennes andra barn, dottern, när hon föddes.

Mormor satte då "tänderna i henne" (som hon själv beskrev det i filmen).
Vad som egentligen skedde var att hon överförde demonen (god of mischief) hon bar på till henne.
(T.ex när hon fick duvan att flyga in i fönstret)

Mannan blev förtvivlad när dottern dog och gjorde vad som, inkl. träffa mormors väninna som lurade henne att säga en viss ramsa. Detta frigjorde demonen på nytt och hon började bära på den.

Sen förklarar dom att demonen inte kan "blomma"/uppnå sin fulla styrka i en kvinnas kropp, och behöver därför en manlig host.
Denna skulle dessutom vara inom samma släkt (bloodline) som mormor.

Demonen förs vidare genom att demonen/mamman tar livet av sig.

Mot slutet utförs ritualen för att överföra demonen till pojken, och allt "trams" du talar om sker då, typ.

Edit:
Sen vet jag inte om man kan säga att den "övernaturlig" film är tramsig. Den är, per definition, inte verklig. Du får antingen köpa spelreglerna som läggs fram eller se en annan genre av film.
 

Hipshot

Omega
Ser ju mest TV-serier men har på kort tid sett två galet bra filmer. Korta tips utan spoliera.

Shot caller. Fängelsefilm men inte den där ”vanliga” man sett flera ggr utan en riktigt otäck och tät historia. 5/5.

A quiet place. Vill inte säga något här men en film med ett nytt grepp. Höj ljudet :) Riktigt bra 5/5 även här och jag är ofta jävligt snål med betygen.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ser ju mest TV-serier men har på kort tid sett två galet bra filmer. Korta tips utan spoliera.

Shot caller. Fängelsefilm men inte den där ”vanliga” man sett flera ggr utan en riktigt otäck och tät historia. 5/5.

A quiet place. Vill inte säga något här men en film med ett nytt grepp. Höj ljudet :) Riktigt bra 5/5 även här och jag är ofta jävligt snål med betygen.
Shot caller ska jag kolla upp.

Gillade också A quiet place. Jag har jättesvårt för att bli skrämd av filmer numera men den var spännande :) gillade idén.

Ett eget tips är Adrift. Sann berättelse om ett par som ska segla båt över havet och det går åt pipan.
 

ScubaKing

Audemars
Nja.

Mormor var ledare över en kult.

Mamman ogillade mormor (förklaras i filmen) och lät henne aldrig träffa pojken när han föddes.

Mamman fick dåligt samvete och lät henne komma nära hennes andra barn, dottern, när hon föddes.

Mormor satte då "tänderna i henne" (som hon själv beskrev det i filmen).
Vad som egentligen skedde var att hon överförde demonen (god of mischief) hon bar på till henne.
(T.ex när hon fick duvan att flyga in i fönstret)

Mannan blev förtvivlad när dottern dog och gjorde vad som, inkl. träffa mormors väninna som lurade henne att säga en viss ramsa. Detta frigjorde demonen på nytt och hon började bära på den.

Sen förklarar dom att demonen inte kan "blomma"/uppnå sin fulla styrka i en kvinnas kropp, och behöver därför en manlig host.
Denna skulle dessutom vara inom samma släkt (bloodline) som mormor.

Demonen förs vidare genom att demonen/mamman tar livet av sig.

Mot slutet utförs ritualen för att överföra demonen till pojken, och allt "trams" du talar om sker då, typ.

Edit:
Sen vet jag inte om man kan säga att den "övernaturlig" film är tramsig. Den är, per definition, inte verklig. Du får antingen köpa spelreglerna som läggs fram eller se en annan genre av film.

Ja du fick utan tvekan ut mer info av den än jag fick. Jag gillade inte denna. Övernaturliga filmer tycker jag om, tyckte Sinister och The Ring var mästerverk.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Ser ju mest TV-serier men har på kort tid sett två galet bra filmer. Korta tips utan spoliera.

Shot caller. Fängelsefilm men inte den där ”vanliga” man sett flera ggr utan en riktigt otäck och tät historia. 5/5.

A quiet place. Vill inte säga något här men en film med ett nytt grepp. Höj ljudet :) Riktigt bra 5/5 även här och jag är ofta jävligt snål med betygen.
Har du sett Felon? Tycker den slår shot caller om vi är inne på fängelsefilmer.
 

MAGNETO

Omega
Precis hemkommen från att ha sett A star is born. Otroligt bra måste jag säga! Mycket bra musik och Lady Gaga gör verkligen ett toppenjobb. 4,5 av 5 :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Såg Gräns på bio förra veckan. Underlig film. Obekväm. Väl gjord och jag tror jag tyckte om den ändå...

Såg Hold the Dark på Netflix i förrgår. Jävla knepig också men bra dock seg bitvis.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En legend har gått bort vars betydelse för serietidnings- och filmvärlden knappt går att beskriva. Sten Lee blev 95år gammal och som en liten hyllning lägger jag in ett klipp med hans samlade cameos. Det finns ingen person i populärkulturen vars alster har gett mig så oändligt många timmars nöje som Stan Lee. R.I.P.

 

Omega87

Rolex
Börjat kolla på Bron och är på femte avsnittet. Satt länge och funderade på vem som spelar Martin Rohde, väldigt bekant ansikte, så googlade och såg att det var Kom Bodnia!

Rekommenderars tarkt de danska klassikerna som han tidigare gjort:

I Kina käkar dom hundar och Gamla män i nya bilar!
 

Veratio

Cartier
Sett några på sista veckorna:

Mission Impossible - Var halv-ok, men herreminje hur gammal och sunkig Tom Cruise är, borde inte ha såna roller längre.
Oceans 8 - Var halv-ok, underhållande.
Den blomstertid nu kommer - Började riktigt bra, var kalkon sen.
The Meg - Slutade se, katastrof!
Endless Love - Var rätt bra, ungdomsfilm, passade bra att se med 16-åringen.
Guilty - Dansk film som var... Jag vet inte. Gillade idén, men den nådde inte riktigt fram.
 

lofgreno

Audemars
En legend har gått bort vars betydelse för serietidnings- och filmvärlden knappt går att beskriva. Sten Lee blev 95år gammal och som en liten hyllning lägger jag in ett klipp med hans samlade cameos. Det finns ingen person i populärkulturen vars alster har gett mig så oändligt många timmars nöje som Stan Lee. R.I.P.

En riktig legend. Nu blir det inga fler cameos i alla Marvel filmer. Fast han kanske har spelat in några i förväg. :)
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
1ECF2FE0-DC2A-4A20-8A4C-65ADD265A338.jpeg

Såg Den blomstertid nu kommer i helgen som var. Jag kommer inte se den igen. Sicario 2 tar vi på lördag. Blivit mycket filmtittande sen filmrummet blev klart.
1FEF12B1-833F-4BAE-9FA8-07E038467FC1.jpeg
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
1ECF2FE0-DC2A-4A20-8A4C-65ADD265A338.jpeg

Såg Den blomstertid nu kommer i helgen som var. Jag kommer inte se den igen. Sicario 2 tar vi på lördag. Blivit mycket filmtittande sen filmrummet blev klart.
1FEF12B1-833F-4BAE-9FA8-07E038467FC1.jpeg
Tvinga mej igenom den blomstertid nu kommer , fy f*n! Men såg Sicario 2 för några dagar sedan , shiit. Till och med mörkare än 1:an helt klart en film i min smak!!!
 
Topp