Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma här faktiskt.Ja den var riktigt dålig, första gången på länge jag funderade på att stänga av mitt i en film.
Nån som har sett "First man"?
Japp, och trots att jag är en riktigt Gosling-fan som fortfarande är lite sur att han inte fick en Oscar, (han blev inte ens nominerad), för Blue Valentine 2011 så ger jag filmen 2 av 5 startraketer.
Jag ställde mig själv frågan om syftet med att göra filmen och kom ärligt inte på ett enda bra svar. Visst, det är grymt foto om än någon för gungigt för min smak. Helt ok att köra all in när det handlar om flyg/rymd, men när det bara ska förstärka någon sorts vardagsrealism blir det onödigt och tar fokus från dialogen.
Den griper tyvärr aldrig tag efter de inledande scenerna och som ofta beskrivet kring förhållandet mellan Armstrong vs Aldrin där Armstrong var den tråkiga och strikta, speglar det tyvärr filmen alltför väl och jag hade önskat att man gjort filmen ur Aldrins perspektiv istället.
Tack för minirecensionen. Den har ju annars blivit rätt bra hyllad i överlag så din input är ju intressant från ett annat perspektiv. Jag gillar space-filmer men om den enda behållningen i princip är det grymma fotot så kanske den ska skippas. Eller vänta tills den kommer ut på Netflix.
Gosling, lite OT, som jag tycker har ett väldigt stelt ansiktsuttryck i de filmer jag sett (= ändrar ju knappt mimiken någon gång varken i La La Land eller Blade Runner) passade nog bra som Armstrong då?
Den senaste jag sett på bio, helt klart en av årets bästa filmer!Min senaste var Overloard. 2:a världskriget, nazister och Zombies. Tyckte den var helt ok faktiskt. 7/10.
Bohemian Rhapsody. Riktigt bra med skön musik. 7/10.
Bad times at the El Royale. Lite Tarantino stuket och jag gilla den skarpt! 9/10!
Ja riktigt bra. Gillade upplägget där den utspelas i olika omgångar från karaktärernas olika perspektiv.Den senaste jag sett på bio, helt klart en av årets bästa filmer!
Bohemian Rhapsody! Ja, så jäkla bra. Lite tunn historia men ändå... fantastiskt bra.Min senaste var Overloard. 2:a världskriget, nazister och Zombies. Tyckte den var helt ok faktiskt. 7/10.
Bohemian Rhapsody. Riktigt bra med skön musik. 7/10.
Bad times at the El Royale. Lite Tarantino stuket och jag gilla den skarpt! 9/10!
Ja den var bra. Men blir ju alltid lite speciellt med biopics, man vet ju typ vad som ska hända.Bohemian Rhapsody! Ja, så jäkla bra. Lite tunn historia men ändå... fantastiskt bra.
Död snö. Norge, fjäll och nazi-zombies. Toppen-rulleMin senaste var Overloard. 2:a världskriget, nazister och Zombies. Tyckte den var helt ok faktiskt. 7/10
Ojdå. Det lät ju intressant. Ska kollas upp!Såg Apostle på Netflix igår.
Jag fullkomligen hatar filmer med skräckinslag och mycket blod. Denna var verkligen full pott på båda. Tänk en pilgrimsfärd kombinerat med inslag av snuff och Blair witch.
Tyvärr är huvudrollsinnehavaren gräsligt svag men övriga rolltolkningar är bra och faktum är att filmen är både välgjord, en smula originell och rent av sevärd.
Jag hade klarat mig utan de mest groteska scenerna men den håller faktiskt rätt högkvalité på flera fronter.
Såg Apostle på Netflix igår.
Jag fullkomligen hatar filmer med skräckinslag och mycket blod. Denna var verkligen full pott på båda. Tänk en pilgrimsfärd kombinerat med inslag av snuff och Blair witch.
Tyvärr är huvudrollsinnehavaren gräsligt svag men övriga rolltolkningar är bra och faktum är att filmen är både välgjord, en smula originell och rent av sevärd.
Jag hade klarat mig utan de mest groteska scenerna men den håller faktiskt rätt högkvalité på flera fronter.
Hehe. Ja den har jag sett. Helt ok. Lite mindre budget helt klart men sevärd. ☺Död snö. Norge, fjäll och nazi-zombies. Toppen-rulle
Näe. Det var inte så mkt zombies överhuvudtaget. Men jag tyckte dom byggde upp stämningen bra och det var lite sköna krigscener.Overlord - zombie splatter? Nja inte riktigt. Men öppningsscenen är sjukt välgjord och filmen följer mallen ”sevärd som fan”
Fun facts - Wyatt Russell är skrämmande likt sin fader Kurt.
Så ruggigt lik han var (referens mot The Thing 1982), tråkigt att de hypade den som en zombie film men överlag, den var jävligt bra. Öppningsscenen, wow.Näe. Det var inte så mkt zombies överhuvudtaget. Men jag tyckte dom byggde upp stämningen bra och det var lite sköna krigscener.
Jaha. Det var Kurt Russells son. Det visste jag inte. Men han var bra tycker jag. Lite anti-hjälte sådär...
Så man ska mao se den men inte kolla trailern förstEfter att ha sett trailern var förväntningarna minst sagt höga. När man sedan traglat sig igenom filmen kunde man konstatera att hela filmen i princip var spoilad i trailern. Riktig flopp imo. Kan inte rekomendera den. 6,4 på IMDB säger väl det mesta.
Men smaken är som baken
Själv fick jag lite Silent Hill vibbar mot slutet!
Haha ja nu när du säger det så.Så ruggigt lik han var (referens mot The Thing 1982), tråkigt att de hypade den som en zombie film men överlag, den var jävligt bra. Öppningsscenen, wow.
Im on it! ☺Så man ska mao se den men inte kolla trailern först