• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Nån som har sett "First man"?

Japp, och trots att jag är en riktigt Gosling-fan som fortfarande är lite sur att han inte fick en Oscar, (han blev inte ens nominerad), för Blue Valentine 2011 så ger jag filmen 2 av 5 startraketer.

Jag ställde mig själv frågan om syftet med att göra filmen och kom ärligt inte på ett enda bra svar. Visst, det är grymt foto om än någon för gungigt för min smak. Helt ok att köra all in när det handlar om flyg/rymd, men när det bara ska förstärka någon sorts vardagsrealism blir det onödigt och tar fokus från dialogen.

Den griper tyvärr aldrig tag efter de inledande scenerna och som ofta beskrivet kring förhållandet mellan Armstrong vs Aldrin där Armstrong var den tråkiga och strikta, speglar det tyvärr filmen alltför väl och jag hade önskat att man gjort filmen ur Aldrins perspektiv istället.

Japp, och trots att jag är en riktigt Gosling-fan som fortfarande är lite sur att han inte fick en Oscar, (han blev inte ens nominerad), för Blue Valentine 2011 så ger jag filmen 2 av 5 startraketer.

Jag ställde mig själv frågan om syftet med att göra filmen och kom ärligt inte på ett enda bra svar. Visst, det är grymt foto om än någon för gungigt för min smak. Helt ok att köra all in när det handlar om flyg/rymd, men när det bara ska förstärka någon sorts vardagsrealism blir det onödigt och tar fokus från dialogen.

Den griper tyvärr aldrig tag efter de inledande scenerna och som ofta beskrivet kring förhållandet mellan Armstrong vs Aldrin där Armstrong var den tråkiga och strikta, speglar det tyvärr filmen alltför väl och jag hade önskat att man gjort filmen ur Aldrins perspektiv istället.

Tack för minirecensionen. Den har ju annars blivit rätt bra hyllad i överlag så din input är ju intressant från ett annat perspektiv. Jag gillar space-filmer men om den enda behållningen i princip är det grymma fotot så kanske den ska skippas. Eller vänta tills den kommer ut på Netflix.

Gosling, lite OT, som jag tycker har ett väldigt stelt ansiktsuttryck i de filmer jag sett (= ändrar ju knappt mimiken någon gång varken i La La Land eller Blade Runner) passade nog bra som Armstrong då? :)

Tack för minirecensionen. Den har ju annars blivit rätt bra hyllad i överlag så din input är ju intressant från ett annat perspektiv. Jag gillar space-filmer men om den enda behållningen i princip är det grymma fotot så kanske den ska skippas. Eller vänta tills den kommer ut på Netflix.

Gosling, lite OT, som jag tycker har ett väldigt stelt ansiktsuttryck i de filmer jag sett (= ändrar ju knappt mimiken någon gång varken i La La Land eller Blade Runner) passade nog bra som Armstrong då? :)

Jag är garanterat i minoritet gällande hiss eller diss och det är ju alltid trevligt med bio så välj inte bort den enbart för vad jag skrev :)

Ja, rollprestationen går inte att klaga på. Men om man ska gestalta en person som är stel och tråkig är det svårt att göra så mycket mer med karaktären än att framställa den som stel och tråkig vilket blir...stelt och tråkigt :D

Jag fullkomligt älskade First Man. Inte pga Gosling utan för att den var oerhört vackert gjord, helt oerhört fin musik och så alla smådetaljer de fått med rätt för oss riktiga rymdnördar.
Jag gillar Gosling - kan inte påstå att jag är ett fan men jag gillar filmerna han varit med i. Han känns precis likadan som Armstrong som Blade Runner med samma ansiktsuttryck och skådespel tycker jag.

Se den gärna på bio för den makalösa visuella och ljudliga upplevelsen.

Även jag tokdiggade First man.

Både jag och tjejen tyckte den var väldigt bra och vi skippade att se någon trailer eller nånting innan.

Sen är jag så jäkla blödig och har en liten dotter själv så vissa scener gick rätt in i hjärtat.

Jag hade inte velat missa den filmen. Klart sevärd på bio

Ok, jag gillar när det är blandat ; gärna ett par blödiga scener. Men ogärna lite långa dötider.
Kanske ska ge den en chans.
Har Filmstaden ändrat hur många dar in i framtiden man kan boka? Nu går det bara att se t om torsdag. Gäller inte bara FM.

Min senaste var Overloard. 2:a världskriget, nazister och Zombies. Tyckte den var helt ok faktiskt. 7/10.
Bohemian Rhapsody. Riktigt bra med skön musik. 7/10.
Bad times at the El Royale. Lite Tarantino stuket och jag gilla den skarpt! 9/10!
Bohemian Rhapsody! Ja, så jäkla bra. Lite tunn historia men ändå... fantastiskt bra.

Den blomstertid nu kommer var riktigt dålig, började bra men spårade ut totalt.
Sicario 2 var GRYMT bra!
Billboards Missouri var enligt mig en jävligt seg rulle, en kalkon enligt mig.

Såg Apostle på Netflix igår.
Jag fullkomligen hatar filmer med skräckinslag och mycket blod. Denna var verkligen full pott på båda. Tänk en pilgrimsfärd kombinerat med inslag av snuff och Blair witch.

Tyvärr är huvudrollsinnehavaren gräsligt svag men övriga rolltolkningar är bra och faktum är att filmen är både välgjord, en smula originell och rent av sevärd.
Jag hade klarat mig utan de mest groteska scenerna men den håller faktiskt rätt högkvalité på flera fronter.

Min senaste var Overloard. 2:a världskriget, nazister och Zombies. Tyckte den var helt ok faktiskt. 7/10
Död snö. Norge, fjäll och nazi-zombies. Toppen-rulle :)

70d1b498-5116-4809-a36f-9f830123db28_COVER.jpg

Overlord - zombie splatter? Nja inte riktigt. Men öppningsscenen är sjukt välgjord och filmen följer mallen ”sevärd som fan”
FE7838FC-D6B8-43CB-886D-58B991DBE884.jpeg

Fun facts - Wyatt Russell är skrämmande likt sin fader Kurt.

Jag fullkomligen hatar filmer med skräckinslag och mycket blod. Denna var verkligen full pott på båda. Tänk en pilgrimsfärd kombinerat med inslag av snuff och Blair witch.

Tyvärr är huvudrollsinnehavaren gräsligt svag men övriga rolltolkningar är bra och faktum är att filmen är både välgjord, en smula originell och rent av sevärd.
Jag hade klarat mig utan de mest groteska scenerna men den håller faktiskt rätt högkvalité på flera fronter.
Ojdå. Det lät ju intressant. Ska kollas upp!

Efter att ha sett trailern var förväntningarna minst sagt höga. När man sedan traglat sig igenom filmen kunde man konstatera att hela filmen i princip var spoilad i trailern. Riktig flopp imo. Kan inte rekomendera den. 6,4 på IMDB säger väl det mesta.
Men smaken är som baken :)

Själv fick jag lite Silent Hill vibbar mot slutet!

Overlord - zombie splatter? Nja inte riktigt. Men öppningsscenen är sjukt välgjord och filmen följer mallen ”sevärd som fan”
FE7838FC-D6B8-43CB-886D-58B991DBE884.jpeg

Fun facts - Wyatt Russell är skrämmande likt sin fader Kurt.
Näe. Det var inte så mkt zombies överhuvudtaget. Men jag tyckte dom byggde upp stämningen bra och det var lite sköna krigscener.
Jaha. Det var Kurt Russells son. Det visste jag inte. Men han var bra tycker jag. Lite anti-hjälte sådär...

Näe. Det var inte så mkt zombies överhuvudtaget. Men jag tyckte dom byggde upp stämningen bra och det var lite sköna krigscener.
Jaha. Det var Kurt Russells son. Det visste jag inte. Men han var bra tycker jag. Lite anti-hjälte sådär...
Så ruggigt lik han var (referens mot The Thing 1982), tråkigt att de hypade den som en zombie film men överlag, den var jävligt bra. Öppningsscenen, wow.

Efter att ha sett trailern var förväntningarna minst sagt höga. När man sedan traglat sig igenom filmen kunde man konstatera att hela filmen i princip var spoilad i trailern. Riktig flopp imo. Kan inte rekomendera den. 6,4 på IMDB säger väl det mesta.
Men smaken är som baken :)

Själv fick jag lite Silent Hill vibbar mot slutet!
Så man ska mao se den men inte kolla trailern först

Denna har man bläddrat förbi under populärt-fliken på Netflix några gånger. Hade det inte vart för att sambon drog igång den i söndags så hade jag nog aldrig sett den. Tänkte att jag ger den max en kvart sen kommer jag kasta in handduken då jag inte hade allt för höga förväntningar.

När kvarten var passerad satt jag fortfarande kvar och gjorde det filmen ut.
Tänker inte göra någon djupare analys men jag blev väldigt berörd av den i alla fall.

Osmaklig i mångas ögon men tycker ändå man bör se den.

upload_2018-11-13_22-6-6.jpeg

Såg Apostel igår. Hade ju rätt låga förväntningar men tyckte ändå den var hyfsat ok.
En hel del obehagliga scener helt klart. Men som vanligt i filmer som dessa sitter man och irriterar sig på hur idiotiska saker karaktärerna gör ibland.
6/10

Tillbaka
Topp