• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Alarik

Audemars
2-Faktor
Efter att ha sett trailern var förväntningarna minst sagt höga. När man sedan traglat sig igenom filmen kunde man konstatera att hela filmen i princip var spoilad i trailern. Riktig flopp imo. Kan inte rekomendera den. 6,4 på IMDB säger väl det mesta.
Men smaken är som baken :)

Själv fick jag lite Silent Hill vibbar mot slutet!

Hade inte sett någon trailer så det kanske förklarar en del.
Men jag håller med - mycket Silent Hill på sitt vis.
 
Denna har man bläddrat förbi under populärt-fliken på Netflix några gånger. Hade det inte vart för att sambon drog igång den i söndags så hade jag nog aldrig sett den. Tänkte att jag ger den max en kvart sen kommer jag kasta in handduken då jag inte hade allt för höga förväntningar.

När kvarten var passerad satt jag fortfarande kvar och gjorde det filmen ut.
Tänker inte göra någon djupare analys men jag blev väldigt berörd av den i alla fall.

Osmaklig i mångas ögon men tycker ändå man bör se den.

upload_2018-11-13_22-6-6.jpeg
Se den Norska filmen Utøya istället. Du kommer inte precis att må bra av den, men den känns mer respektfull, den är dock jobbigt realistisk. Satt kvar i huvudet i några dagar efteråt.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Ska jag personligen se nått om denna hemska händelsen i utöya kommer jag nog först välja "Rekonstruktion Utöya".
Filmen ”Rekonstruktion Utøya” är en iscensatt dokumentärfilm där de fyra överlevarna går tillbaka och berättar om sina upplevelser för tolv ungdomar, som sedan rekonstruerar de närmast overkliga situationerna.

Filmen spelades in 2017 under två veckor i en tom filmstudio i Nordnorge. De fyra överlevarna Mohammed, Rakel, Jenny och Torje, berättar var och en om vad de upplevde under mardrömstimmarna på Utøya.
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Ska jag personligen se nått om denna hemska händelsen i utöya kommer jag nog först välja "Rekonstruktion Utöya".
Filmen ”Rekonstruktion Utøya” är en iscensatt dokumentärfilm där de fyra överlevarna går tillbaka och berättar om sina upplevelser för tolv ungdomar, som sedan rekonstruerar de närmast overkliga situationerna.

Filmen spelades in 2017 under två veckor i en tom filmstudio i Nordnorge. De fyra överlevarna Mohammed, Rakel, Jenny och Torje, berättar var och en om vad de upplevde under mardrömstimmarna på Utøya.

Ska ta och kika!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Nu hoppar jag bara rakt in, men har ni inte sett den så måste ni kolla in filmen ”Old Boy”. Den asiatiska versionen är originalet men den amerikaniserade fungerar lika bra. Galet bra!
Nej, nej nej... fel... gör om gör rätt! Måste sätta ner foten när du säger så här om en sån fantastisk film (originalet).
Men du ska ha cred för att du tipsar om båda filmerna iallafall :D
 

Diogenes

Cartier
Nej, nej nej... fel... gör om gör rätt! Måste sätta ner foten när du säger så här om en sån fantastisk film (originalet).
Men du ska ha cred för att du tipsar om båda filmerna iallafall :D

Okej, jag tar ett steg tillbaka. ”Lika bra” är en överdrift men vidhåller att den amerikanska fortfarande är en bra film (vilket snarare hänger ihop med storyn än skådespelandet).
 

Veratio

Cartier
Även om jag är en stor western-genre-fantast så klarade jag inte mer än drygt 30 minuter av The Ballad of Buster Scruggs. Vilken skitfilm!
 
Såg om The Departed för första gången på bra många år, den var tyvärr inte lika bra som jag minns den.

Såg även om Oldboy för första gången på ett tag, den var bättre än sist jag såg den, vilket jag inte ens trodde var möjligt.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Såg om The Departed för första gången på bra många år, den var tyvärr inte lika bra som jag minns den.

Såg även om Oldboy för första gången på ett tag, den var bättre än sist jag såg den, vilket jag inte ens trodde var möjligt.
Exakt samma här gällande The Departed, mindes inte att den spårade så i slutet. Oldboy har jag uppskrivet att jag ska se så får ta och göra det efter bra betyg här
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Försökte se Mandy mest för att det utlovades en motorsågsfäktningsscen .. Riktig skitrulle, snabbspolade mig igenom hela filmen bara för att komma fram till de utlovade motorsågarna. Helt klart sämsta filmen jag sett på länge o då gillar jag ändå b-skräckisar/splatter.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Dokumentären Dealt - blind magi.

Finns att beskåda på tv4 play och handlar om magikern Richard Turner. Inte så mycket om magi som jag trodde utan mer om hur det är att vara extremt målmedveten trots ett handikapp.
 

jwh

Omega
Efter att ha sett Searching, som möjligen är innovativ men väldigt "platt" i dialogen tillsammans med dåligt skådespeleri i veckan slängde jag på två gamla filmer som jag inte sett sedan de släpptes.

The drop:
The Drop Movie (3).jpg


och Killing them softly:
header.jpg


Båda rekommenderas starkt, mörkt och gritty. Riktigt riktigt bra för er som missat dom
 
Topp