• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

RosaCasio

Cartier
Fantastisk film. Minns det som att Mathilda är kär i Reno, men lite antydan att det är besvarat ibland? Det är ju ingen Polanski, men bara minnet jag har, länge sen jag såg dock. Finns på Netflix, dags att se om!
Såg den igår och visst försöker Mathilda spela sexig eller sensuell på ett taffligt tonårssätt. Men att Leon skulle besvara känslorna var inget jag läste in. Två trasiga människoöden som möts.
 

Häggvik

Omega

daniel_se

Omega
Någon som använder filmtipset.se fortfarande? Ser bara länkar till IMDB här. Älskar Filmtipset och alltid betygsatt där. Dock utvecklas sidan knappt, och är ofta seg. Tycker dock deras algoritm är grym, förväntat betyg avviker sällan från upplevt.

Till ämnet: Såg dokumentären Fyre på Netflix. Riktigt underhållande 3/5.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Besson vav väl ihop med en 15 åring när han gjorde filmen. Sen finns ju Polanski som sagt, Woody Allen, Victor Salva. Märkligt det där.
Hon blev även gravid i ungefär den åldern så dom har (minst) ett barn ihop om jag inte minns helt fel.
Till ämnet: Såg dokumentären Fyre på Netflix. Riktigt underhållande 3/5.
Häromdan såg jag en rubrik om att Ja Rule vill ordna en till festival i stil med Fyre...:rolleyes::D
 

daniel_se

Omega
Såg om Lost in translation på Netflix. Solklar 4/5 enligt mig, älskar känslan Coppola fått till. Kan identifiera mig med den speciella lilla egna världen man hamnar i på affärsresor/längre vistelser på hotell i främmande land.

Murray rockar även en sjysst DJ i filmen, och man undrar ju vad han säger till henne i slutscenen......
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
John Wick 3 igår. Asså Keanu är ingen höjdarskådis men det syns verkligen att han tränar mycket på vapenhantering och fighting. Oerhört snyggt koreograferat alltihopa. Man har liksom gjort våld till konst. :):)
9/10! Bättre än båda föregångarna!


Den ser jag fram emot att se. Speciellt då du säger den är bättre än 1 och 2. Tycker själv att första är bättre utav de andra två.. Jag älskar ju även Keanu
 

lofgreno

Audemars
Den ser jag fram emot att se. Speciellt då du säger den är bättre än 1 och 2. Tycker själv att första är bättre utav de andra två.. Jag älskar ju även Keanu
Ja. Storyn är ju typ samma som dom andra. Förutom kanske att han nästan enbart blir jagad. Men tycker den är ännu coolare gjord, nonstop action, episka skjutscener och riktigt coola fightscener. Och sekvensen med Halle Berry och hennes hundar var fan episk. :)

Näe, gillar man dom andra två kommer man älska denna.

Keanu är ok. Men hans brittiska accent i Bram stokers...
 
Senast ändrad:

Johanw

Cartier
Såg om Lost in translation på Netflix. Solklar 4/5 enligt mig, älskar känslan Coppola fått till. Kan identifiera mig med den speciella lilla egna världen man hamnar i på affärsresor/längre vistelser på hotell i främmande land.

Murray rockar även en sjysst DJ i filmen, och man undrar ju vad han säger till henne i slutscenen......

Alltid när min bror kom hem från affärsresorna i Tokyo hade vi Santory-time.
 

M.U

Rolex
Ja. Storyn är ju typ samma som dom andra. Förutom kanske att han nästan enbart blir jagad. Men tycker den är ännu coolare gjord, nonstop action, episka skjutscener och riktigt coola fightscener. Och sekvensen med Halle Berry och hennes hundar var fan episk. :)

Näe, gillar man dom andra två kommer man älska denna.

Keanu är ok. Men hans brittiska accent i Bram stokers...
Haha sjukt att du väger in en roll han gjorde för 27 år sedan i ditt tycke om honom som skådespelare idag.. inget kan väl ha ändrats? ;)
 
Gillar
John Wick 3 igår. Asså Keanu är ingen höjdarskådis men det syns verkligen att han tränar mycket på vapenhantering och fighting. Oerhört snyggt koreograferat alltihopa. Man har liksom gjort våld till konst. :):)
9/10! Bättre än båda föregångarna!
Måste se, gillar de första två, men väntar till den kommer på Bluray. Pallar inte dagens biobesökare, kommer bara att sluta med att jag mördar någon mobilsnackande mupp i biografen with a focking pencil:)
Annars är detta min favorit-Keanu:
a3d3e9d0ccdef6797f6a962c180819b1.jpg
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Såg Netflix nya rulle med Kevin Costner och Woody Harrelson, "The Highwaymen". Klart godkänd underhållning baserad på hur det faktiskt gick till när man fick stopp på Bonnie & Clyde. Intressant också om kultstatusen B&C hade när de levde - går att jämföra med idag på olika sätt.
 

lofgreno

Audemars
Gillar

Måste se, gillar de första två, men väntar till den kommer på Bluray. Pallar inte dagens biobesökare, kommer bara att sluta med att jag mördar någon mobilsnackande mupp i biografen with a focking pencil:)
Annars är detta min favorit-Keanu:
a3d3e9d0ccdef6797f6a962c180819b1.jpg
Ja. Bio kan vara ett riskmoment. Men det gäller att välja rätt bio vid rätt dag & tid. Sergel en Lördagskväll tex är no go. :)
Ja den där var ok faktiskt.
 
Topp