• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

BadkarsPiraten

Vacheron
Once upon a time... in Hollywood

Att det skulle ta cirka 1.5h för att filmen skulle bli bra var lite väl. Och bra var väl i jämförelse med hur den var innan.
Lustig twist på Manson morden dock.

Men nä. Senaste två Tarantino filmerna har verkligen varit botten...
 

Gnomon

Cartier
barry-lyndon.jpg
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Blood diamond såg jag igår, sett den förut men det var längesen. Helt klart sevärd. Går även emot strömmen lite då jag tycker Once Upon a Time in Hollywood var den bästa filmen jag såg 2019.
Håller med ang Hollywood. Grym. Tycker snarare att det folk beskriver som segt och utdraget var bra filmat och sköna dialoger för sedan få ett tillfredsställande avslut.
 

Veratio

Cartier
I morse när jag läste Aftonbladet på mobilen så såg jag den här fantastiska kommentaren i "Chatta om Oscarsgalan 2020":

Screenshot_20200210-060548_Chrome.jpg


Parasite är ett mästerverk! :D :D
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Doctor Sleep
Ska vara en uppföljare av The Shining, njae säger jag. Ingenting för mig iaf, stängde av efter dryga timmen.
10A1C8BF-A284-4CD2-AFF0-D1D1EC27B7B6.jpeg
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Train to Busan
Koreansk Zombie-action(horror).
Har generellt svårt för zombiefilm men då jag är i nått slags Asien mode nu efter att ha sett Parasit så gav jag den en chans.
Läckert filmad och actionfyllt hela vägen, inte superunik story men skådespeleriet är stundtals på topp, särskilt från den unga flickan. Såg även att unga killen från Parasit är med i denna också.
Jag ger den sju länkar av tio möjliga.
315D5111-A12E-4EA9-B7BD-62715F3E4D7C.jpeg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Train to Busan
Koreansk Zombie-action(horror).
Har generellt svårt för zombiefilm men då jag är i nått slags Asien mode nu efter att ha sett Parasit så gav jag den en chans.
Läckert filmad och actionfyllt hela vägen, inte superunik story men skådespeleriet är stundtals på topp, särskilt från den unga flickan. Såg även att unga killen från Parasit är med i denna också.
Jag ger den sju länkar av tio möjliga.
315D5111-A12E-4EA9-B7BD-62715F3E4D7C.jpeg

Är du på asien spåret så är det dags för Battle Royale.
Bland de bättre filmerna som gjorts.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Håller med!

Uncut Gems. Såg hela, skitdålig. Lika dålig skådis som tidigare.

Längtar tills Ford v Ferrari kommer ut på bra bild online. Tror den är kanon!

Är ingen bio-fantast!

Uncut Gems är otroligt jobbig att titta på men kämpar man sig igenom den kan jag ändå tycka att den är OK i sin helhet.

Sandler har gjort extremt mycket enkla komedier som är otroligt platta men att definiera honom som dålig skådis skulle jag inte, kika på Reign Over Me.
 

Kessler

Rolex
Den hade sina roliga stunder men... hajpad tycker jag!
Slutet var bara bisarrt.
Tyckte också det var bisarrt först men tänkte lite efteråt och kollade runt vad andra tyckte. Slutet kan verka bisarrt men är väldigt logiskt faktiskt. Vill inte spoila nåt, men är ifrån scenen med far vs far och vad som hänt mellan dem innan som man kan förstå varför filmen heter som den gör.

Jag älskade den trots allt. Levde upp till alla förväntningar och mer därtill.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tyckte också det var bisarrt först men tänkte lite efteråt och kollade runt vad andra tyckte. Slutet kan verka bisarrt men är väldigt logiskt faktiskt. Vill inte spoila nåt, men är ifrån scenen med far vs far och vad som hänt mellan dem innan som man kan förstå varför filmen heter som den gör.

Jag älskade den trots allt. Levde upp till alla förväntningar och mer därtill.

Ja, det var ändå en liten twist där i slutet (eller snarare genomgående hela filmen) - vilka är de egentliga parasiterna?
 
Topp