• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

ScubaKing

Audemars
Kom precis hem efter ha sett Parasit. Vilken filmupplevelse! 10/10
parasite.jpg

Ja den var rätt bra, men jag greppade inte slutet. Någon som har lust förklara det?
 

Kirurgen

Omega
2-Faktor
Ja den var rätt bra, men jag greppade inte slutet. Någon som har lust förklara det?
Spoiler: Slutet visade hur sonen hade köpt huset och kramade sin pappa osv. Men allt det där är bara i sonens tankar/drömmar. Han var fortfarande fast i källaren utan att kunna köpa huset som pappan va fast i. Sonen va fast i källaren pga fattigdom medan pappan var fast i källaren av legala skäl. Finns bredare förklaringar att läsa på nätet :)
 

ScubaKing

Audemars
Spoiler: Slutet visade hur sonen hade köpt huset och kramade sin pappa osv. Men allt det där är bara i sonens tankar/drömmar. Han var fortfarande fast i källaren utan att kunna köpa huset som pappan va fast i. Sonen va fast i källaren pga fattigdom medan pappan var fast i källaren av legala skäl. Finns bredare förklaringar att läsa på nätet :)

Ok då greppade jag det lite i alla fall från början. Fattade bara inte varför farsan hängde kvar i den andra källaren av legala skäl? Måste ju finnas bättre ställen där dem inte kollar i första slaget. Att grabben var kvar i deras egna källare man kan ju förstå dock. Gillade den mörka humorn i filmen.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Lost in tramslation. Varit i Kapan några ggr och tycker den prickar in känslan perfekt. Ingen egentlig handling men en musig känsla rakt igenom. Brukar se om den någon gång per år.

Jag tycker att den är grym. När man lever hotell-livet finns det en konstant bubbla som man befinner sig i som inte går att sätta fingret på men exakt den känslan fångas i filmen.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Ford v Ferrari.

Mycket bra rulle och för en bilnörd (speciellt Ford) som mig så var det extra kul att det lades ned så otroligt energi och uppmärksamhet åt Ken Miles i filmen. Nästan så var mer om Ken Miles än Carroll Shelby.
Ford_v._Ferrari_(2019_film_poster).png
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Uncut gems.
Efter 20 minuter av allmän stressfars (tänk de där mardrömmarna man har när man jobbar för mycket) började jag tappa intresset. Efter en timme stängde jag av.
Fattar inte hypen alls.
Fattade inte heller hypen även om jag antagligen tyckte den var bättre än du gjorde. För mycket stress.
Ford v Ferrari.

Mycket bra rulle och för en bilnörd (speciellt Ford) som mig så var det extra kul att det lades ned så otroligt energi och uppmärksamhet åt Ken Miles i filmen. Nästan så var mer om Ken Miles än Carroll Shelby.
Ford_v._Ferrari_(2019_film_poster).png

Den där var riktigt grym alltså! Gillade den skarpt.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
I veckan såg jag ”Jak zostałem gangsterem” en ca 2,20 lång gangsterfilm på polska med engelsk undertext.

Klart plus att den presenterades lättsamt med humoristiska inslag trots att det var en gangsterrulle. Ytterligare plus: det faktum att det bars vad som såg ut att föreställa daydates samt tt datejust vid flera tillfällen i filmen. Minus att det inte såg ut att vara äkta vara.

Sammanfattningsvis en grym rulle som var coolt filmad och stack ut lite mer än vanlig hollywoodproduktion.
BA16A4D7-F7BA-48A1-B6E6-B8A7527104E7.jpeg
 

Veratio

Cartier
Håller med!

Uncut Gems. Såg hela, skitdålig. Lika dålig skådis som tidigare.

Längtar tills Ford v Ferrari kommer ut på bra bild online. Tror den är kanon!

Är ingen bio-fantast!
 

Quaker

Panerai
2-Faktor
Bad Boys 3, i Klass med Göta kanal 3, tyvärr.
Varför inte låta klassikerna vara och bli ihågkomna som nått bra?
 
Topp