• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Zombieland: Double Tap
Kort kommentar: Första är bättre.
CA83F24C-6415-4D06-AC0F-D0329217B1F5.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Håller med dig! Visar beroendeproblematikens stress och ologiska sida bra. Kunde identifiera mig i den stressen pga. olika anledningar. Det kanske behövs? Även Sambon "tyckte den om den". Tung att se men så jäkla bra.
Precis så! Hela filmen är stressande men det är ju också meningen.
 

Lindrothh

Cartier
Sture Bergwall, tillhör generation yngre så var aldrig riktigt medveten om fallet och den uppståndelse som var. Såhär i efterhand går det väl att sammanfatta som, helt sjukt.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sture Bergwall, tillhör generation yngre så var aldrig riktigt medveten om fallet och den uppståndelse som var. Såhär i efterhand går det väl att sammanfatta som, helt sjukt.
Vilken film har du sett om honom? Jag antar att du sett någon eftersom att du väljer att posta här :p
Om du gillar liknande dokumentärer kan jag tipsa om "Kapten Klänning" om du inte sett den, handlar om polischefen Göran Lindberg.
Även "I huvudet på en mördare" och "I huvudet på en gärningsman" är bra, gillar att det är Shanti Roney som sköter pratet.
 

frasse

Cartier
Såg nya Sonic. Helt ok film att se med barnen. Jim carrey är ju i bra form igen.

Några skratt här och var.

Förstår dock inte hur den kunde bli en box office succe.

De som var i spelåldern när sonic var som mest poppis är ju i 40års hugget nu och de går sällan och ser barnfilmer och barnen som skulle uppskatta Sonic är ju max i 12års åldern och har ju aldrig spelat sega mega drive i någon större utsträckning.


Jaja helt ok.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
The Old Man & The Gun - Den Siste Gentlemannen
Streamades via Viaplay.

Varm, charmig film med Redford som skön rånarfarfar. Casey Affleck, Sissy Spacek, Danny Glover, Tom Waits gör denna filmen rätt så sevärd. Drog till med en 7/10 på imdb.
Verklighetsbaserad, 70+ åringen Forrest Tucker som har rymt 16 gånger från diverse fängelser och hans stora nöje är att råna banker i sina äldre dagar. Nominerad till en Golden Globe, dessvärre ingen Oscars. Skön stämningsmusik i vissa scener, påminner lite om La La Land i musiken dock ingen musikal. Kanske inte största popcornrullen genom tiderna men en charmig lördagsfilm. Enligt Robert Redford - legenden, hans sista film som skådespelare.

6BE04908-C4AC-433C-8599-59B514A0A0D4.jpeg
 
Senast ändrad:

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
GoldenEye (1995)
En riktig klassiker. Enligt mig den bästa Bondfilmen. Får så mycket minnen av när man var grabb och såg den för första gången.
Spelade även GoldenEye spelet till Nintendo64 orimligt många timmar.:)
Kan också passa på att tipsa om att alla Bondfilmerna verkar ligga ute på Viaplay nu.

453764.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
GoldenEye (1995)
En riktig klassiker. Enligt mig den bästa Bondfilmen. Får så mycket minnen av när man var grabb och såg den för första gången.
Spelade även GoldenEye spelet till Nintendo64 orimligt många timmar.:)
Kan också passa på att tipsa om att alla Bondfilmerna verkar ligga ute på Viaplay nu.

453764.jpg
Stort tack för tipset! :) Jag blev sugen på att se om filmerna rätt nyligen och funderade faktiskt på om de fanns på någon streamingtjänst så att man slapp köpa en stor jävla box. PS. Goldeneye är definitivt topp tre!
 
Topp