• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

nissehult

Patek
2-Faktor
Rättfärdighetens Ryttare. Ett sånt där litet guldkorn som man nästan bara hittar när man slötittar på gammel-TV.

Dansk action-komedi om ett gäng outcasts. Typ.

 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Danskarna har gjort det igen! Först och främst måste jag rekommendera en nyfunnen favorit: Rättfärdighetens ryttare! Bland det bästa jag sett på riktigt länge. Mads Mikkelsen m.fl är fenomenal i detta danska mästerverk i anda av lock stock & two smoking barrels, snatch o dyl.

Men senast nu kväll såg jag och frugan på Shorta. En dansk action/thriller/drama som känns väldigt aktuell i dagens samhällsutveckling


Rättfärdighetens Ryttare. Ett sånt där litet guldkorn som man nästan bara hittar när man slötittar på gammel-TV.

Dansk action-komedi om ett gäng outcasts. Typ.


7 månader!! Så lång tid har du missat den här filmen helt i onödan!! Älskar den! Danskarna kan göra filmer!!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
7 månader!! Så lång tid har du missat den här filmen helt i onödan!! Älskar den! Danskarna kan göra filmer!!
He, he. Jag kanske borde ha skrivit:

Rättfärdighetens Ryttare. Ett sånt där litet guldkorn som man nästan bara hittar när man slötittar på gammel-TV eller läser en off-topic-tråd på ett halv-obskyrt entusiasm-forum.
 

Johanw

Cartier
I lördags såg jag först Guy Ritchie's the Covenant. En av de bättre "krigsfilmer" jag sett på ett tag.

1684750750158.jpeg


Och sen på SVT linjär TV visade dom en av mina favoritfilmer som var många år sedan jag såg. Riktig feel good.
Salmon Fishing in the Yemen

1684750822582.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Faktiskt sett två riktigt bra filmer den senaste veckan. Både verklighetsbaserade (givetvis förskönade som alla Hollywood produktioner, men ändå, inspirerade av verkliga händelser)

Den första var Tetris och handlar precis som namnet antyder om hur spelet utvecklades och spreds globalt mitt under kalla kriget när relationen mellan öst och väst mer minst sagt ansträngd. Jag ger filmen 8/10




Sen såg jag även Air. Handlar om hur Nike, med hjälp av en då okänd Michael Jordan, blev världsledande gällande basketskor när man då hade verkligt slå marknadsandelar och det som gällde var Converse och Adidas. Ger filmen 7-7,5/10

 

lofgreno

Vacheron
Faktiskt sett två riktigt bra filmer den senaste veckan. Både verklighetsbaserade (givetvis förskönade som alla Hollywood produktioner, men ändå, inspirerade av verkliga händelser)

Den första var Tetris och handlar precis som namnet antyder om hur spelet utvecklades och spreds globalt mitt under kalla kriget när relationen mellan öst och väst mer minst sagt ansträngd. Jag ger filmen 8/10




Sen såg jag även Air. Handlar om hur Nike, med hjälp av en då okänd Michael Jordan, blev världsledande gällande basketskor när man då hade verkligt slå marknadsandelar och det som gällde var Converse och Adidas. Ger filmen 7-7,5/10

Gilla också båda!

Framförallt Tetris historian var väl lite väl tillskruvad kanske.... :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Såg Sisu idag när jag fått influensa. Vad ska jag säga… Rambo på anabola med en touch av kill bill och okänd soldat? Lite spagettivästern känsla med. Man får inte vara känslig då blod och kroppsdelar flyger till höger och vänster. Kommer aldrig se om den. Så långt från vad jag gillar som det går nästan. Ingen dialog och ingen kontakt med verkligheten över huvudtaget. Kan tycka att det är ok om det är gjort med glimten i ögat men som jag uppfattar den är det inte så. Eller så missar jag nåt. Fattar egentligen inte vem som skulle kunna tycka den är bra. Såg trots allt klart den.
Edit: såg att den har 7,0 på IMDB så det är nog jag som missar nåt.
 
Senast ändrad:

Veratio

Cartier
Såg Sisu idag när jag fått influensa. Vad ska jag säga… Rambo på anabola med en touch av kill bill och okänd soldat? Lite spagettivästern känsla med. Man får inte vara känslig då blod och kroppsdelar flyger till höger och vänster. Kommer aldrig se om den. Så långt från vad jag gillar som det går nästan. Ingen dialog och ingen kontakt med verkligheten över huvudtaget. Kan tycka att det är ok om det är gjort med glimten i ögat men som jag uppfattar den är det inte så. Eller så missar jag nåt. Fattar egentligen inte vem som skulle kunna tycka den är bra. Såg trots allt klart den.
Edit: såg att den har 7,0 på IMDB så det är nog jag som missar nåt.

Såg drygt en halvtimme innan jag stängde av!
 

Horologen

Cartier
Hade höga förhoppningar om den där, klarade inte av att se färdigt och stängde av efter halva. Försökte verkligen, vad var det du fastnade för?
Okej vad trist! Ett välskrivet och humoristiskt manus väl utfört med en bra röd tråd genom hela filmen och nytänkande nog till att det kändes som en ny film och inte att man såg en franschise rulle
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
Okej vad trist! Ett välskrivet och humoristiskt manus väl utfört med en bra röd tråd genom hela filmen och nytänkande nog till att det kändes som en ny film och inte att man såg en franschise rulle
Ok, upplevde det som amerikansk buskis, och då gillar jag verkligen inte fast and furious heller.
 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Kommer nog se denna inom snar framtid.
Tänkte på en sak, heter det upptäckt atombomben eller uppfunnit?
Screenshot_20230718-100832.png
Jag skulle personligen säga uppfunnit om saker man hittat på som inte funnits tidigare och upptäckt om saker som funnits tidigare men man inte känt till att eller var de funnits; exempelvis en kontinent.

Hade man snubblat över atombomben i en rörig skrubb hade jag sagt att man upptäckt den - klurade man ut hur man skulle bygga en helt ny sorts helvetesmaskin skulle jag säga att man uppfunnit den.

Men jag gör inga anspråk på att sitta inne med ett svar som är objektivt ”rätt”
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Såg denna dokumentären igår för andra gången. Netflix. Vet inte hur jag ska beskriva den men man sugs in i den och får uppleva en värld och en vänskap man knappt tror är sann. Långsamt tempo. Faktiskt tror jag att jag uppskattade den ännu mer andra gången.
 
Topp