• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken jävla lottning för Malmö FF!

Gummo

Joker
2-Faktor
Tror jag (tyvärr) är helt sant som du skriver. Intresset kommer vara på topp och de har allt att vinna i varje match. Kul att svensk fotboll ändå sprattlar till.

Jag var på AIK - Barca för många år sen och det var ju en upplevelse!
Jag var också där :) Ruggit kul! Och mot AEK-Athen och Fiorentina. Bommade matchen mot Arsenal.
Ju större lag desto roligare. Helt klart. Det blir upplevelser för livet för de som går på matcherna och för spelarna.
BTW grattis Malmö!
 

RosaCasio

Cartier
Ändå härlig lottning, Paris borta är redan bokad, Madrid skiter jag i för var där förra året mot Athletic och kollar nu på sneresa genom Polen till Ukraina,

Tror ni man hade kunnat byta bort ett CL-paket mot en Panerai eller nått?

Sen att klaga över att man kanske inte kan få biljetter om man bor utanför stan är lite sent. Hur MFF släpper sina Europabiljetter har varit allmänt känt i 4 år och ingen nyhet. Medlemskap och därmed förtur kan man ansöka om året om på internet. MFF gick till och med ut med information om hur man kunde säkra sina biljetter till gruppspelet innan sista matchen mot Celtic, men jag antar att folk ville vänta tills lottningen.....
 

Sjobedan

Rolex
Ändå härlig lottning, Paris borta är redan bokad, Madrid skiter jag i för var där förra året mot Athletic och kollar nu på sneresa genom Polen till Ukraina,

Tror ni man hade kunnat byta bort ett CL-paket mot en Panerai eller nått?

Sen att klaga över att man kanske inte kan få biljetter om man bor utanför stan är lite sent. Hur MFF släpper sina Europabiljetter har varit allmänt känt i 4 år och ingen nyhet. Medlemskap och därmed förtur kan man ansöka om året om på internet. MFF gick till och med ut med information om hur man kunde säkra sina biljetter till gruppspelet innan sista matchen mot Celtic, men jag antar att folk ville vänta tills lottningen.....

Jag är en av dom som ville vänta på lottningen. Ifjol sålde de ju paket... Det gör de tydligen INTE I år :(
 

RosaCasio

Cartier
Jag är en av dom som ville vänta på lottningen. Ifjol sålde de ju paket... Det gör de tydligen INTE I år :(
Då gjorde du med facit i hand fel, 400 kr kostar det att bli medlem i världens vackraste förening och därmed säkra förköp. Samma regler nu i fyra år.
Att plocka russin ur kakan är ibland svårt.
 

Sjobedan

Rolex
Då gjorde du med facit i hand fel, 400 kr kostar det att bli medlem i världens vackraste förening och därmed säkra förköp. Samma regler nu i fyra år.
Att plocka russin ur kakan är ibland svårt.

Köpte ju paketet oavsett ifjol och gick på matcherna med stor glädje. Dessutom så vill jag ha mer än en biljett per match. Jag har en sambo jag försöker att få intresserad av fotboll/MFF. CL är något som man går på nästan oavsett motståndet.

Och jo, nu I efterhand så skulle man ha pungat ut de 600:- för förtur på hemma matcherna. Men att de har valt att inte sälja paketen till ikke medlemmar är för mig oförståeligt.
 

RosaCasio

Cartier
Köpte ju paketet oavsett ifjol och gick på matcherna med stor glädje. Dessutom så vill jag ha mer än en biljett per match. Jag har en sambo jag försöker att få intresserad av fotboll/MFF. CL är något som man går på nästan oavsett motståndet.

Och jo, nu I efterhand så skulle man ha pungat ut de 600:- för förtur på hemma matcherna. Men att de har valt att inte sälja paketen till ikke medlemmar är för mig oförståeligt.

Jag tycker det är väldigt förståeligt, premiere årskort och medlemmar, sen får resten köa. Även om det funnits paketbiljetter så hade dessa tagit slut på en timme, det är större chans att du och din sambo får se någon match i alla fall detta året än vad det var förra. Spår lite mindre tryck mot Donetsk.
 

Sjobedan

Rolex
Jag tycker det är väldigt förståeligt, premiere årskort och medlemmar, sen får resten köa. Även om det funnits paketbiljetter så hade dessa tagit slut på en timme, det är större chans att du och din sambo får se någon match i alla fall detta året än vad det var förra. Spår lite mindre tryck mot Donetsk.

Det är ju inte den jag vill se ;)
 

RosaCasio

Cartier
Har det någon gång slagit dem att människor från andra städer i Sverige också vill köpa biljett och se matchen live?

Schysst, riktigt härligt att tvinga en att köpa biljetter för tre matcher. Nu har alla råd, speciellt unga (läs gymnasieåldern) och familjer, att se på matcherna...

Får väl se matchen på TV, som vanligt.

MFF är en medlemsförening, medlemmar och årskortsinnehavare har förtur, inget konstigt med det. Oavsett vilken stad du bor i kan du få köpa förtur.
Ingen tvingar någon att köpa biljetter, (till priser som är väldigt låga)
Till nästa år rekommenderar jag dig att bli medlem, det går även om du bor i Göteborg, då har du förtur på biljetter till Europaspel.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har det någon gång slagit dem att människor från andra städer i Sverige också vill köpa biljett och se matchen live?

Schysst, riktigt härligt att tvinga en att köpa biljetter för tre matcher. Nu har alla råd, speciellt unga (läs gymnasieåldern) och familjer, att se på matcherna...

Får väl se matchen på TV, som vanligt.
De vill väl ha sina egna supportrar på arenan?

För mig är det helt orimligt att en icke-supporter från en annan stad ska ha samma chans till biljett som ett troget fan.
Det hade sabbat hela grejen.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
@RosaCasio @vaniljglass
Självklart ska medlemmar få ett billigare pris och förtur men det kan inte gälla alla platser. Arenorna i Sverige rymmer såpass få besökare att klubbmedlemmar med enkelhet fyller alla platser vid europaspel och då får inga utomstående (läs icke-medlem) platser.

Så om jag inte är medlem i föreningen så har jag i praktiken ingen chans att köpa biljett, om inte jag begär mig till Malmö och campar dagen innan vid dörrarna?

Skiter fullständigt i priset. Vill jag gå på matchen så betalar jag gärna 1000kr mer än vad medlemmarna gör, bara kag får en biljett.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
@RosaCasio @vaniljglass
Självklart ska medlemmar få ett billigare pris och förtur men det kan inte gälla alla platser. Arenorna i Sverige rymmer såpass få besökare att klubbmedlemmar med enkelhet fyller alla platser vid europaspel och då får inga utomstående (läs icke-medlem) platser.

Så om jag inte är medlem i föreningen så har jag i praktiken ingen chans att köpa biljett, om inte jag begär mig till Malmö och campar dagen innan vid dörrarna?
Arenorna i sverige rymmer bevisligen inte tillräckligt mycket, annars hade alla fått plats.

Nu ska det vara 100% Malmöfans, till den grad det är möjligt.
 
Jag kan väl tycka att Malmös fans är värda den behandlingen. De har gjort ett jäkla bra jobb med att sätta Sverige som fotbolls nation på kartan. Vi är väl helt enkelt inte redo för denna sortens matcher med våra svenska arenor ännu. Men på sikt kanske :) *hoppas*
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Helt klart är att de är värda alla platser i arenan men jag resonerar tydligen på ett annat sätt. När så stora matcher spelas i lilla fotbollssverige borde alla få chansen att närvara.

Problemet är att arenorna är för små men även det går att lösa genom att omvandla vissa sektioner till ståplatser. Exempel på det är "supermatcherna" som spelades för några år sedan.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Helt klart är att de är värda alla platser i arenan men jag resonerar tydligen på ett annat sätt. När så stora matcher spelas i lilla fotbollssverige borde alla få chansen att närvara.

Problemet är att arenorna är för små men även det går att lösa genom att omvandla vissa sektioner till ståplatser. Exempel på det är "supermatcherna" som spelades i Göteborg för några år sedan.
Inte för att vara sån nu; men kan du särskilt mycket om fotboll?
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Dina åsikter, ditt sätt att resonera, samt de "lösningar" du har, låter som de kommer ur typ min flickväns mun. ;)

Inget illa menat dock.

Angående ståplats, så är det absolut inte tillåtet i europaspel.
Lugnt. Kan bero på att jag inte följer svensk fotboll överhuvudtaget och är därmed inte så upprymd som malmöfans.

Anledningen till att jag tog upp ståplatser är att Celtic beviljats "safe-standing areas" iår. Leker med tanken att man kan ansöka om det i Malmös fall.

Anser mig ändå kunna en hel del då jag följer fotboll och spelat på elitnivå fram till 18 års ålder.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Lugnt. Kan bero på att jag inte följer svensk fotboll överhuvudtaget och är därmed inte så upprymd som malmöfans.

Anledningen till att jag tog upp ståplatser är att Celtic beviljats "safe-standing areas" iår. Leker med tanken att man kan ansöka om det i Malmös fall.

Anser mig ändå kunna en hel del då jag följer fotboll och spelat på elitnivå fram till 18 års ålder.
Det kanske är så att du inte har ett supporterskap att relatera till?

Jag hade blivit väldigt irriterad om blåvitt skulle möta real på ullevi, och istället för att jag var där så var det nån tjomme från malmö, som bara vill se en bra match.
 

Helvetia

Cartier
Lugnt. Kan bero på att jag inte följer svensk fotboll överhuvudtaget och är därmed inte så upprymd som malmöfans.

Anledningen till att jag tog upp ståplatser är att Celtic beviljats "safe-standing areas" iår. Leker med tanken att man kan ansöka om det i Malmös fall.

Anser mig ändå kunna en hel del då jag följer fotboll och spelat på elitnivå fram till 18 års ålder.

Med all respekt, någon som inte ens följer svensk fotboll ska verkligen vara längst ner i rangordningen vid biljettsläpp. Om du helt plötsligt blir intresserad kan du gott betala svarta börs-priser.

Ogillar MFF starkt men det låter som dom sköter det på helt rätt sätt.

Hoppas dom torskar varenda match
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Ogillar MFF starkt men det låter som dom sköter det på helt rätt sätt.

Hoppas dom torskar varenda match
Fick mig ett gott skratt där:D

Som jag skrev tidigare så bygger diskussionen på att vi ser på biljettsläppet från olika synvinklar. Skulle däremot inte kalla en match mellan MMF - RM/PSG för svensk.

Jag följer CL och vill då gå på en Champions League match.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Vill förtydliga, jag gillar inte MFF;)

MEN!

1. Jävligt kul och bra för svensk fotboll, ja, det kommer bli lite övertag men Allsvenskan kan fortfarande vinnas av andra lag (typ blåvitt)

2. Jävligt kul att MFF får hem Zlatan!

3. Jävligt roligt med stormatch mot Real i Malmö

4. Sjukt tuff grupp, men de kan nog knipa en tredjeplats faktiskt, sett till förra året.

5. Jag gillar inte Malmö, men här håller jag på "Sverige"

Vill förtydliga, jag hatar MFF, ingen jävla smiley.

ABER!

1. Jävligt kul att de lagen som MFF ska möta förhoppningsvis ska få smaka på lite svenskt (danskt) stål.
2. Zlatan kan dra åt pipsvängen
3. Hoppas att någon välvillig MFF casual kastar något vasst i huvudet på Ronaldo
4. Tror att MFF får det helt omöjligt mot Real, men är inte helt säker på utgången mot PSG eller brödgänget från Dontesk
5. Gillar inte handgranatskastarna i Malmö men är benägen att hålla på danskarna mot de här lagen.

bon courage danskjävlar!

Mer välvilligt än så blir det tyvärr inte från Norra stå
 

Apansson

Torpare
Vill förtydliga, jag hatar MFF, ingen jävla smiley.

ABER!

1. Jävligt kul att de lagen som MFF ska möta förhoppningsvis ska få smaka på lite svenskt (danskt) stål.
2. Zlatan kan dra åt pipsvängen
3. Hoppas att någon välvillig MFF casual kastar något vasst i huvudet på Ronaldo
4. Tror att MFF får det helt omöjligt mot Real, men är inte helt säker på utgången mot PSG eller brödgänget från Dontesk
5. Gillar inte handgranatskastarna i Malmö men är benägen att hålla på danskarna mot de här lagen.

bon courage danskjävlar!

Mer välvilligt än så blir det tyvärr inte från Norra stå
Tveksamt AIK-hjärta att tycka att det är något annat än totalt jävla bedrövligt att MFF spelar cl...
 

JAH42

Friends of KS
För info för er som inte är medlemmar , Malmö stad håller på att undersöka om de kan få loss rättigheterna att visa på storbild på gamla arenan, 100 meter bort från Swebank arena.
Inte riktigt samma sak såklart , men kan nog blir rätt häftigt ändå.
Fast slutet på november, utomhus, i Malmö, kan bli satan så kallt och regnigt
 
Topp