Gammelzodiacs måste väl ändå kvala.
Säger det samma. En vintage Sea Wolf torde väl inte heller sitta på var mans handled.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gammelzodiacs måste väl ändå kvala.
Ok där ser man. Har aldrig stött på en hehe. Men då är de kanske bara ovanliga. Breguet då?Nymans har pumpat ut dem sista tiden, ingen har synts här.. Knappast entusiaster om inte en enda letat sig hit.. Att en klocka är ovanlig gör det inte till en entusiastklocka, det gör den bara ovanlig..
Min ointresserade förra chef har en..
Jag hade nån orientautomatare på armen innan jag blev passionerad klockidiot. Köpt på arabisk flygplats för att den var snygg och billig.Ska jag vara ärlig (vilket jag försökte undvika för att jag kommer få skit för det här), skulle jag säga att om du ser en person i Sverige som har en mekanisk Orient så är det en person som med typ 99 % säkerhet är klockintresserad.
Då klockan inte ens säljs här så gör sig inte en oinsatt besväret att få fatt på en. Att de dessutom är billiga gör att de som är statusjägare inte ens bryr sig om att titta på dem och få tag på en (jag pratar om svenska konsumenter).
Detta gäller även märken som Seagull (kinaskit säger snobbarna).
Men vad vet jag jag är ju partisk.
Kan man ens fortfarande köpa en Dufor?Jag tror inte att den här frågeställningen går att besvara, för alla entusiaster behöver inte vara intresserade av samma sorts klockor. Att någon har intresse för lite vanligare märken/ modeller eller billigare klockor, behöver trots allt inte innebära att personen inte är en entusiast, det beror nog mest på vad man fastnat för. Smaken är som baken, en del fastnar för olika designer, tillverkare eller urverk.
De enda klockor som är direkt avslöjande är dem som man får böna och be om, förutom att ha ett brinnande intresse. Det skulle t.ex. förvåna mig om någon med en Philippe Dufor, eller Bexei på armen, inte skulle ha ett passionerat förhållande till klockor.
De enda klockor som är direkt avslöjande är dem som man får böna och be om, förutom att ha ett brinnande intresse. Det skulle t.ex. förvåna mig om någon med en Philippe Dufor, eller Bexei på armen, inte skulle ha ett passionerat förhållande till klockor.
Kan man ens fortfarande köpa en Dufor?![]()
Läste ett reportage om någon som hämtade ut sin Simplicity. 5 år hade han fått vänta efter beställning.Ja, men då skall man redan fått godkännande och stått på väntelistan, sedan får man ta vad man får.![]()
Vacheron Constantin! Känns inte som att många ointresserade skulle välja detta märke. Annars håller jag med om Tudor. Breguet likadant.
Lemania viggen
Vintage sportrolle
Ploprof 600/1000
Omega flightmaster
Eller inte. Aldrig kollat på Discovery Chanel? ALLA amerikanare med pengar bär dykar-Rolex, eller gärna en yahtmaster.Rolex Explorer & Rolex Yachtmaster landar nog oftast hos sådana som tänkt igenom sitt klockval.
& sådana hommager som försöker likna klassiska Rolexur, de riktar sig nästan uteslutande mot pålästa entusiaster som inte kan/vill införskaffa originalen...
Omega the grand, omega big blue också heta kandidater.
Diverse speciella modeller av Rolex day-date, typ en sådan som leben har skulle jag också sätta till listan
Finns inte mycket som slår en no date flinga, speciellt om den är millitary issuedNä men jävlar i helvete om man får säga så, vilken sjukt fin Tudor. Holy smokes!!!