• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken parfymklocka ogillar vi mest!

Ponlarsson

Panerai
Armani, Hugo Boss och Diesel, utan inbördes ordning, ger mig skrämselhicka. Dels är de fula och sen har jag spenderat två somrar med att packa tax free-ordrar. Var en del klockor från de märkena som passerade tillsammans med allsköns bröte.
 

CarlV

Cartier
Här är några av mina parfym klockor köpta när jag reste mycket! Dom flesta köpta i SAS katalogen! Runt 30 år tillbaka i tiden! Får väl skylla på att jag inte gillar att flyga så att jag hade druckit några jamare! En falsk Rolex ifrån Singapore finns där också!
april 2015 005.JPG
april 2015 005.JPG
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag gillar parfymklockor under rätt omständigheter;

Sommarkväll, uteservering, promenad genom stan, afterwork, Guess eller GUL, snart semester, slappa svala kläder.


Ful plastklocka på tunnhårig fet 35åring i illasittande DRESSMANN kavaj som tar sig själv på stort allvar det det är något annat !

Fast Gul är inte en parfymklocka!

Om Gul är parfymklocka är fan alla som inte kör in-house parfymklockor.
 

PCB

Audemars
GUL är kult för mej,coolaste man kunde ha som fjortis:)

jacques lemans då?
vad tycker församlingen om dom?
inga parfymisar iallafall..rätt snygga tycker jag,,
tror ni kevin bär en dagligen?:rolleyes:
Ins-1117-KC-Neu-2560x1200.jpg
 

MariaE

Panerai
Jag gillar parfymklockor under rätt omständigheter;

Sommarkväll, uteservering, promenad genom stan, afterwork, Guess eller GUL, snart semester, slappa svala kläder.


Ful plastklocka på tunnhårig fet 35åring i illasittande DRESSMANN kavaj som tar sig själv på stort allvar det det är något annat !
:stop::stop::stop:
Min shitvadjagkickararsle astuffa GULklocka är i säkert förvar i mitt sängskåp. Tala inte ont om den. GUL är coolare än både kasettband, disketter och Linus på linjen!
:cigar:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Varför?
Även om det visar sig att du har grymma argument för att det är en parfymklocka... så är/var Gulklocka ändå lika coolt som svettband var på 80 talet. :smug:

Jag har inga problem med "parfym eller modeklockor". Men hus som bara försöker casha in på sitt varumärke oavsett kvalitet, originalitet eller egen produktion anser jag går in under nämnda epitet.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har inga problem med "parfym eller modeklockor". Men hus som bara försöker casha in på sitt varumärke oavsett kvalitet, originalitet eller egen produktion anser jag går in under nämnda epitet.
Men Gul är ju ett brittiskt surfmärke som gjorde våtdräkter som sedan släppte vattentäta färgglada klockor med velcroband. De var väl rätt ensamma om sin design när de kom? Eller kan jag inte hela historien?
Själv hade jag aldrig en sådan klocka, men likväl en Gul (=fiskmås) våtdräkt på åttiotalet till vindsurfingen. :cool:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Men Gul är ju ett brittiskt surfmärke som gjorde våtdräkter som sedan släppte vattentäta färgglada klockor med velcroband. De var väl rätt ensamma om sin design när de kom? Eller kan jag inte hela historien?
Själv hade jag aldrig en sådan klocka, men likväl en Gul (=fiskmås) våtdräkt på åttiotalet till vindsurfingen. :cool:

Precis, de gjorde vattensportgrejor och ville casha in på sitt varumärke..
 

stabil

Cartier
Ser ingen mening med att hata dessa parfymllockor, bättre att folk ser dom som premium så kan man själv glida under radarn med sin ap.

Ogillar dock "märket" jetset då man rakt av snott rolex design.
 

MariaE

Panerai
Jag har inga problem med "parfym eller modeklockor". Men hus som bara försöker casha in på sitt varumärke oavsett kvalitet, originalitet eller egen produktion anser jag går in under nämnda epitet.
Egen produktion vet jag inte om dom har. Originalitet må va sant (tillsammans med en hel del andra klockmärken). Men då min Gul överlevde hela min tonår på armen så kan kvaliteten omöjligt vara bedrövlig. :cool:
 

MariaE

Panerai
Gällande TS fråga så ogillar jag ingen parfymklocka. Företag vill göra pengar och det finns en marknad för det, grattis. Förhoppningsvis så får det fler att öppna ögonen för andra klockor.
Däremot så tycker jag Diesels blaffiga armsköldar är strykfula. Tre av mina kollegor bär diesel..
 
P

Philippe Stern

Guest
Nästa parfymklocka som kommer bli en succé. KS Ultimate Beater.

ksklockan.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tycker jag knappast då klockor och smycken historiskt har gått hand i hand, MontBlanc har jag för den delen alltid varit skeptisk emot.
Men i sin förlängning går väl kläder, parfume och assessorer "hand i hand" likväl?
Nämnas bör att jag inte ogillar ovannämnda tillverkare, snarare tvärtom.
 

corbendallasx

Friends of KS
Lustigt sätt att resonera många verkar ha.

Jag har inget emot "parfymklockor". Många ser ut som stryk, men det gäller ju även "finklockor". Rolex Yachtmaster 2 ser ju ut som kom och hjälp mig och dö i mina ögon. Man får ju ta "parfymklockorna" för vad dom är. Precis som med många av "parfymmärkenas" kläder (Gant, Armani osv) så betalar du en bra slant för att märket skall stå på kläderna. Kvaliteten lever sällan upp till prislappen.

Resonemanget är ju detsamma om man tex köper en kostym av samma märke. Dom flesta tror du köper något grymt och exklusivt om man köper på sig en Boss- eller Armanikostym, medans en klädkännare med största sannolikhet hade valt något annat.

Jag ser inga problem med det, gillar man utseendet och vill lägga sina pengar på det, ja, men varför inte?
Jag har ägt en Armani. Tyckte det var en helt okej klocka med både polerade och borstade ytor, och en trevlig tavla i ganska generisk design. I rätt sammanhang gjorde den sig alldeles utmärkt på armen.

Jag hade hellre köpt en Seiko argumentet hörs ofta, men har ni tittat på hur dom ser ut i den prisklassen? Det är sällan speciellt vackert. Jag kan förstå man köper en Gant eller Armani istället (och jo, jag gillar Seiko skarpt, det var där mitt klockintresse startade.)

Så nej, jag har inget märke jag hatar eller ogillar "mest". Det finns en del som har en stil som jag inte alls gillar, som nämnda Diesel är tex inte min grej. Inte MK heller. Men det finns märken som har en del trevlig modeller. Gant, Armani och Triwa är väl märken jag kan tänka på så där på rak arm.
 

jhm

Panerai
Hata parfymklockor?! Nej, det skulle jag nog inte kunna direkt. Däremot, kan jag som intresserad av armbandsur och urverken däri, tycka att det är lite tråkigt att behöva se kul design, med många gånger riktigt risigt Kinakrafs på insidan. Känns lite grand som flugan på 80-talet, där man skulle bygga Porschar av gamla folkavagnar.

Det hat eller aversion vissa luftar i tråden, känns mer som egen osäkerhet i mina ögon. I materialismens förlovade land USA, finns det gott om människor, som tycker att man växer till något stort och fint som alla ser upp till, om man köper den rätta bilen, den rätta klockan, de rätta kläderna eller något annat som anses påvisa status eller rikedom (allt köpt på kredit givetvis ;) ).

Tyvärr tar många i vårt avlånga land efter denna tandlösa stil. Personligen ser jag det som det ultimata fattigdomsbeviset, då status för mig handlar om utbildningsnivå, bildning, livserfarenhet, språkkunskaper eller andra färdigheter. D v s sådant man kan ta med sig överallt, även om någon berövat en alla ägodelar och personliga värdighet.

Jag tror mycket handlar om vårt helhetsperspektiv som individer. Det speglar varför vi tycker och tänker som vi gör. :)
 
Topp