Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lustigt sätt att resonera många verkar ha.
Jag har inget emot "parfymklockor". Många ser ut som stryk, men det gäller ju även "finklockor". Rolex Yachtmaster 2 ser ju ut som kom och hjälp mig och dö i mina ögon. Man får ju ta "parfymklockorna" för vad dom är. Precis som med många av "parfymmärkenas" kläder (Gant, Armani osv) så betalar du en bra slant för att märket skall stå på kläderna. Kvaliteten lever sällan upp till prislappen.
Resonemanget är ju detsamma om man tex köper en kostym av samma märke. Dom flesta tror du köper något grymt och exklusivt om man köper på sig en Boss- eller Armanikostym, medans en klädkännare med största sannolikhet hade valt något annat.
Jag ser inga problem med det, gillar man utseendet och vill lägga sina pengar på det, ja, men varför inte?
Jag har ägt en Armani. Tyckte det var en helt okej klocka med både polerade och borstade ytor, och en trevlig tavla i ganska generisk design. I rätt sammanhang gjorde den sig alldeles utmärkt på armen.
Jag hade hellre köpt en Seiko argumentet hörs ofta, men har ni tittat på hur dom ser ut i den prisklassen? Det är sällan speciellt vackert. Jag kan förstå man köper en Gant eller Armani istället (och jo, jag gillar Seiko skarpt, det var där mitt klockintresse startade.)
Så nej, jag har inget märke jag hatar eller ogillar "mest". Det finns en del som har en stil som jag inte alls gillar, som nämnda Diesel är tex inte min grej. Inte MK heller. Men det finns märken som har en del trevlig modeller. Gant, Armani och Triwa är väl märken jag kan tänka på så där på rak arm.
Jag vet vilken jag hade valtDe ligger i ungefär samma prisklass! Den sista ser ut som något från Ur o Penn!
![]()
![]()
Ja, Alpinist finns ju att tillgå i varenda butik i Sverige också som säljer Seiko...Jag vet vilken jag hade valtDe ligger i ungefär samma prisklass! Den sista ser ut som något från Ur o Penn!
![]()
![]()
Ja, Alpinist finns ju att tillgå i varenda butik i Sverige också som säljer Seiko...
Tänk först, skriv sen.
Hört talas om internet?![]()
Som sagt, tänk först...Hört talas om internet?![]()
Som sagt, tänk först...
Låt mig som vänlig medmänniska hjälpa dig lite.Förstår inte vad du syftar till? Ingen har pratat om att man måste köpa i butik och då drar du till med en sån idiotisk kommentar. Men jag ska inte slösa mer energi på att försöka förstå dig, har bara sett konstiga inlägg från dig.... Tänker speciellt på Citiboard-tråden.....
Brevduvor? Det är sååå 90-tal när det gäller datatrafik. Redan 1990 skrevs specifikationen som möjliggjorde "IP over pidgeons" (RFC 1149). Norrmän har redan implementerat detta, se http://news.cnet.com/2100-1001-257064.htmlAlla vet väll att internet var en hype som skulle dö ut inom kort, Det sa ju Tom Watson på IBM -95. Så nu för tiden kör vi brevduvor och röksignalerDu måste hänga med i utvecklingen!
Brevduvor? Det är sååå 90-tal när det gäller datatrafik. Redan 1990 skrevs specifikationen som möjliggjorde "IP over pidgeons" (RFC 1149). Norrmän har redan implementerat detta, se http://news.cnet.com/2100-1001-257064.html
Till sist: SARB017 FTW!
![]()
Brevduvor? Det är sååå 90-tal när det gäller datatrafik. Redan 1990 skrevs specifikationen som möjliggjorde "IP over pidgeons" (RFC 1149). Norrmän har redan implementerat detta, se http://news.cnet.com/2100-1001-257064.html
Till sist: SARB017 FTW!
![]()
Skulle inte våga använda en sån fin klocka i trädgården. Så: nej.Kan du tänka dig att byta mot en Armani![]()
Hata? En klocka? Kom igen nu...
Låter betydligt vettigarePrecis, brukar hata bärarna istället...
Hatar grupper av folk gör jag inte, men jag kan tycka en del är märkliga. Till exempel fågelskådarskådarna...Precis, brukar hata bärarna istället...
Hatar grupper av folk gör jag inte, men jag kan tycka en del är märkliga. Till exempel fågelskådarskådarna...
Trött tråd måste jag säga! Att man orkar gå omkring och må dåligt över en parfymklocka oavsett märke förstår jag inte, att folk väljer att köpa ett sådant märke förstår jag faktiskt mer! Att man har olika synsätt att tycka vad smakfullt och exklusivt är ju helt olika så klart, eftersom smaken är alltid som baken (delad), folk vet ju bara att dessa flertalet av parfymklockorna säljer kläder som kostar mycket stäch, tex, Boss, gucci, Armani osv, då känns det fullt naturligt i min värld att man även köper på sig en klocka i detta märke. Sen vad det sitter för urverk skiter nog den stora skalan i, skulle kunna tänka mig att vissa köper för att designen tilltalar, men merparten köper dessa klockor, för att i deras värld är det trendigt, exklusivt och j... coolt att äga ett sådan känt märke, trots att det sitter ett kass urverk i dessa parfymklockor som sagt, men det vet ju inte den riktigt inbitne gemene man så klart.
Så kan vi inte bara sluta hata dessa klockor nu, jag tycker faktiskt att det har gått för långt! Klocksnack är ett forum där vi skall träffas ock snacka klockor oavsett märke, oavsett vad klockan kostade så länge det inte är rena kopiar och fake klockor. Vi skrämmer förmodligen bort många som säkert skulle vilja hänga här bara pga detta HAT mot parfymklockor. Har iaf inte undgått mig att det har dykt upp någon tråd ibland, där någon ny TS frågar om sitt första klockköp där fallet är att tjejen/killen vill köpa sig just en sådan här parfymklocka. Och dom flesta dömer ut personen som både troll och idiot, NEJ, låt folk köpa vad dom vill, så länge det inte är rena fakeklockor, sen att man på ett trevligt sätt kan tala om eller fråga om det är viktigt med kvalitén på urverket så man inte blir besviken när en av dessa parfymklockor bara stanna en dag.
Instämmer, och att alla s.k parfymklockor skulle vara skräp är trots allt rent nonsens. Dessutom så är många parfymklockor tillverkade av kända tillverkare, så den gamla seglivade myten att det rör sig om skräp stämmer inte. Som sagt, även jag själv betraktar klocksnack som ett forum för just klockor, har man problem med att klockor som inte passar ens eget tycke och smak diskuteras på forumet, så har jag hört att knyppling lär vara en givande och stimulerande hobby.