Jag är partisk i målet men U1:an är faktiskt min favorit. Finns ju även andra som jag gärna skulle äga men jag är oerhört förtjust i formspråket på visare/tavla samt kontrasterna i färgerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är partisk i målet men U1:an är faktiskt min favorit. Finns ju även andra som jag gärna skulle äga men jag är oerhört förtjust i formspråket på visare/tavla samt kontrasterna i färgerna.
Ja, U1:an är verkligen speciell i sin utformning. Jag tror att jag aldrig har ägt en klocka som känns så egen och outbytbar. Den är liksom en genre i sig själv.
/Henrik
http://www.chrono24.se/sinn/356-fli...56--mod490.htm&models=490&manufacturerIds=227
Vad tror folk om denna? Riktigt ball men är skeptisk till den märkta tavlan. Försökt söka men hittar inte om det är officiellt samarbete eller om urmakaren lagt till det själv, vet någon?
Jag har en SINN 857. Designen gillar jag verkligen - men SINN har inte lyckats helt med integrationen av verket (antar jag). Gångreserven fullt uppdragen är bra, över vad den marknadsförs med. Dock är den automatiska uppdragningen för ineffektiv. Den fungerar, men förutsätter väldigt mycket rörelse för att hållas igång. Drar man upp den fullt på måndagen, lägger ifrån sig den över natten och med ett normalt pilotliv har den stannat efter ett par dagar. Den drar alltså något mer kraft än man skickar in. Givet att denna ska vara gjord för Lufthansas piloter och jag själv arbetar just så tycker jag att det är en konstruktionsmiss. Trodde att det var ett fel på min klocka, men en sökning visar att flera har det problemet med SINN's ETA-baserade GMT-klockor. Lite synd för jag gillar den annars. Kanske bättre om man flög något annat, typ brandbil eller annat utryckningsfordon?
Det är ju ofta ett vanligt Eta- eller Valjouxverk i dessa så att lämna in till en 'vanlig' urmakare torde inte vara omöjligt.
En del Sinn har Ar-Dehumidifying Technology och andra märkvärdigheter som kräver att man skickar dem till Tyskland för åtgärd och service.
En kul grej, som också kräver att man skickar iväg klockan vid service, är Hydro. Det innebär att man har olja innanför glaset på klockan vilket gör att det inte ger reflektioner på klockan när man dyker.
Edit: Vad det kostar att serva vet jag tyvärr inte.
Så jäkla snygg! Hör av dig när du tröttnat på denJust nu är jag lite nykär i min EZM13.
/Henrik
Så jäkla snygg! Hör av dig när du tröttnat på den
Gillar Sinn skarpt och 103 st akryl utan skruvade pushers 20 atm är en favorit. Imponerande precision i 7750, + 15 s i veckan håller min.
Skulle gärna ha en U1:a!!Håller helt med. Har svårt att se vad som skulle kunna ersätta den rakt av. Plus att den passar väldigt bra på olika typer av band.
Här är de jag varierar mellan. Sen blir det iofs oftast så att länken åker på efter ett tag i alla fall, men nu när hösten är här så blir nästa band mockabandet från Hirsch längst till vänster.
Den är ruggigt fin, hur är kvaliten på sinn ? Vilken liga spelar dem i ?Jag gillar denna skarpt..
Jag hade en Flieger förut, på länk. Galet bra tyngd och kvalité i länken, allmänt toolig känsla. Satt ett Valjoux 7750 i den, höll tiden med typ 0,5-1s per dag i snitt. Jag har en Omega nu och skulle säga att de är on-par, åtminstone när det kommer till yttre byggkvalité. Omega kör ju på många Co-Axial nu vilka är helt fantastiska så den inre jämförelsen är en annan femmaDen är ruggigt fin, hur är kvaliten på sinn ? Vilken liga spelar dem i ?
Jag hade gärna sett en modell mer trogen till den ursprungliga EZM1:an.Just nu är jag lite nykär i min EZM13.
/Henrik
Passar utmärkt på Nato.Sinn är helt oprövad mark för mig. Blev idag ägare till denna skönhet. IMÖ bland det snyggaste man kan bära, röstar således på 103 ST SA