• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IMG_2940.JPG
Vad tror ni om den här kronografen?
Fin tycker jag. Är väl bara att räkna med en service.

http://www.tradera.com/item/1917/277604805/basis-sport-chronograph-a536772#zoom
Njee budgetklocka med skräpverk och skräpmetallsboett. Inte heller en riktig kronograf...
 
Tryckknapparna stannar och startar verket, typ som en hackfunktion. Sedan är ju hela verket ett budgetverk, jämför med bilder på valfritt landeron/valjoux/venus och du ser nog skillnaden.

Sålde en sådan härom veckan, fick mer än jag trodde faktiskt.

Jag var extremt tydlig med att det inte är en "äkta" kronograf.

http://www.tradera.com/item/1917/277069820/vintage-kronograf-fran-mentor

För övrigt outar jag gärna mig själv lite här på vintage, känns som om det mest är "känt folk" här...

Jag har inte sett en dylik klocka så jag kanske köper den för att lära mig :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
?
Ser den bra ut? Sjukt sugen isf!!!
Utan att kunna märket och modellen, det är en liten klocka (34 mm) i fulmetall med ett enkelt (?) verk, så jag hade nog inte låtit mig dras iväg mycket längre i budgivningen. Betänk frakt på nästan 500:- och så +20% på det och köpesumman. Mina två ören. Å andra sidan, gillar du den och har stålarna så kör.
 

deddas

Rolex
Utan att kunna märket och modellen, det är en liten klocka (34 mm) i fulmetall med ett enkelt (?) verk, så jag hade nog inte låtit mig dras iväg mycket längre i budgivningen. Betänk frakt på nästan 500:- och så +20% på det och köpesumman. Mina två ören. Å andra sidan, gillar du den och har stålarna så kör.
Nej då är det säkerligen inte värt...
Men jag gillar "kalender" klockor! Känner jag mig själv kommer jag säkerligen vilja flippa och då verkar det inte finnas så mycket att flippa :(
Tack iaf för hjälpen!
Jättesnällt :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Nej då är det säkerligen inte värt...
Men jag gillar "kalender" klockor! Känner jag mig själv kommer jag säkerligen vilja flippa och då verkar det inte finnas så mycket att flippa :(
Tack iaf för hjälpen!
Jättesnällt :)
:) Började googla som vanligt, det är därför man ska hålla sig härifrån om man har annat att göra. Låt mig tona ner uttalandet om verket, där ska jag egentligen inte uttala mig. Ping några verkmästare på forumet, @eriksson850 , @Warwian ? Kom också att tänka på att Record är en av "the dirty dozen" (google it:D) och märket har en ganska intressant historia. Men som sagt, just den här klockan hade jag kanske inte satsat hela sparkapitalet på. Tavlan ser lite skabbig ut också på sina ställen. Men jag håller med om att den är charmig! :)
 

deddas

Rolex
:) Började googla som vanligt, det är därför man ska hålla sig härifrån om man har annat att göra. Låt mig tona ner uttalandet om verket, där ska jag egentligen inte uttala mig. Ping några verkmästare på forumet, @eriksson850 , @Warwian ? Kom också att tänka på att Record är en av "the dirty dozen" (google it:D) och märket har en ganska intressant historia. Men som sagt, just den här klockan hade jag kanske inte satsat hela sparkapitalet på. Tavlan ser lite skabbig ut också på sina ställen. Men jag håller med om att den är charmig! :)
Ja Record har jag koll på! Jag är däremot sämre på att veta hur tavlan ska se ut och detsamma gäller verket...
Tack iaf! :)
 

deddas

Rolex
:) Började googla som vanligt, det är därför man ska hålla sig härifrån om man har annat att göra. Låt mig tona ner uttalandet om verket, där ska jag egentligen inte uttala mig. Ping några verkmästare på forumet, @eriksson850 , @Warwian ? Kom också att tänka på att Record är en av "the dirty dozen" (google it:D) och märket har en ganska intressant historia. Men som sagt, just den här klockan hade jag kanske inte satsat hela sparkapitalet på. Tavlan ser lite skabbig ut också på sina ställen. Men jag håller med om att den är charmig! :)
Det jag ändå reagerade positivt på gällande klockan är ju att urverket är märkt samt att det var mycket bilder så kändes inte som säljaren vill dölja något. Kronan känns fel också är den inte i gulmetall?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Var inne och kollade på denna idag. Smakfull tycker jag. Men 17 "rubiner"? Vad är det för verk i? Kändes väldigt enkel vid uppdrag. Som ett gammalt Landeronverk typ.
image.jpg
 
Topp