Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HAH! Den där var ju tokfin Men nu hoppade du upp på min shitlist
Är det någon som kan se vad den slutade på?Syftet med tråden är att tipsa andra vintagenördar om kul, annorlunda, spännade grejor man sett komma ut till salu, och ev diskutera dessa tips. Defintivt inte för att att pusha sina egna försäljningar... Men jag tror alla fattar det, så åter till ordningen.
btw. Jag tror att TG:n ovan ser grym ut under "skridskorinken"/det repiga plastglaset...
https://www.bukowskis.com/sv/lots/916540-lemania-tg-195-armbandsur-40-mm
Näe... Vad är grejen med det, egentligen?Är det någon som kan se vad den slutade på?
Jag kan se slutpriser på important timepieces auktionen men inte denna...skumtNäe... Vad är grejen med det, egentligen?
Kan inte se några slutpris på Bukowskis längre.
De tog precis bort priserna samtidigt som de skryter om att de får bäst betalt i Sverige...Jag kan se slutpriser på important timepieces auktionen men inte denna...skumt
Mycket märligt...varför är inte slutpriserna på deras important timepieces auktion borttagna? Får de verkligen bäst betalt? Känns som att Kaplans gjorde mycket bättre ifrån sig?De tog precis bort priserna samtidigt som de skryter om att de får bäst betalt i Sverige...
Mycket märligt...varför är inte slutpriserna på deras important timepieces auktion borttagna? Får de verkligen bäst betalt? Känns som att Kaplans gjorde mycket bättre ifrån sig?
Är det inklusive avgift? 20 objekt blev återropade och utan att räkna på det så kändes det som att minst det dubbla knappt nådde till utropspris? håller helt med dig btwNja... Sett till "summa summarum" så tror jag att Bukowskis låg på 6 miljoner drygt och Kaplans på 5,8 miljoner.
Men jag ska erkänna att jag också hade känslan av att Kaplans lyckades bättre - därav min dubbelkoll efter att Bukowskis skröt om att Important Timepieces hade högst försäljning i Norden.
Detta med att inte spara slutpris känns riktigt bull!
Hävda att "vi får bäst slutpriset", men sen inte vara transparenta med det... Nja...
Man får ju anta att man räknar på samma sätt hos båda husen - men fan vet!Är det inklusive avgift? 20 objekt blev återropade och utan att räkna på det så kändes det som att minst det dubbla knappt nådde till utropspris? håller helt med dig btw
Näe... Vad är grejen med det, egentligen?
Kan inte se några slutpris på Bukowskis längre.
Jag kan se slutpriser på important timepieces auktionen men inte denna...skumt
De tog precis bort priserna samtidigt som de skryter om att de får bäst betalt i Sverige...
Från:
Skickat: den 23 maj 2017 10:37
Till: Mikael Wallhagen
Ämne: Slutpriser?
Hallå Mikael,
Snabb fråga, varför har ni tagit bort slutpriserna? Det känns jättedumt att inte kunna se vad klockorna slutade på samt att ett bra referensbibliotek försvinner. Jag tror det kommer minska intresset för era auktioner är jag rädd.
Vänligen,
_____________________________________________________________________________________________________________________________
På online-auktionerna ser man enbart resultat på de varor du varit delaktig och bjudit på.
Det går ej fritt att söka bland resultat längre men det går bra att fråga om man undrar över några särskilda objekt.
Mvh /Mikael
Det får väl bli mycket 1 kr bud nu i stället för bevakningar...Dumt, dumt, dumt...
Mejlade också. Fick lovat att feedbacken skulle framföras till de som hade lite mer insyn i ärendet.
Från:
Hallå Mikael,
Snabb fråga, varför har ni tagit bort slutpriserna? Det känns jättedumt att inte kunna se vad klockorna slutade på samt att ett bra referensbibliotek försvinner. Jag tror det kommer minska intresset för era auktioner är jag rädd.
Vänligen,
_____________________________________________________________________________________________________________________________
På online-auktionerna ser man enbart resultat på de varor du varit delaktig och bjudit på.
Det går ej fritt att söka bland resultat längre men det går bra att fråga om man undrar över några särskilda objekt.
Mvh /Mikael
Duh?
Nu är jag lite trött, men vilket intresse skulle auktionshusen ha i att undanhålla historiska slutpriser? I synnerhet om man som Bukowskis tydligen hävdar att man är bäst?
Från:
Hallå Mikael,
Vänligen,
Mvh /Mikael
Jag hatar när folk inte svarar på frågorna som ställs i ett mail. Eller svarar på första frågan och struntar i de följande tre. Nåja. @Rozzy , du skulle ju kunna svara Mikael och vänligt tacka för informationen och sedan påpeka att han faktiskt inte svarade på frågan. Tycker det vore mycket intressant att veta.
Är detta något nytt större påfund runt om i världen? Går man bak någon auktion så hittar du resultaten tex 9:e maj;
Online vs klubbauktion on siteÄr detta något nytt större påfund runt om i världen? Går man bak någon auktion så hittar du resultaten tex 9:e maj;
http://www.christies.com/Results/PrintAuctionResults.aspx?saleid=26894&lid=1
Alltid varit så? Någon aning om varför man gör skillnad? Det är ju betydande klockor på Online likväl.Online vs klubbauktion on site
Gissningsvis för att det knappast genereras toppriser online. Det är en krängkanal.Alltid varit så? Någon aning om varför man gör skillnad? Det är ju betydande klockor på Online likväl.
Alltid varit så? Någon aning om varför man gör skillnad? Det är ju betydande klockor på Online likväl.
Gissningsvis för att det knappast genereras toppriser online. Det är en krängkanal.
McAndrew of Arts Economics;gissar att det är för att hålla spekulanter lite okunniga om rätt marknadspris, för att öka "winners curse" (den som mest överskattar vad det är värt blir den som vinner auktionen) och därmed öka hypen och kommissionerna... ...annars finns ju alltid nån jävel som spindlar in alla data och sparar och publicerar eller säljer....