Vet faktisk inte, denna är ju rätt långt ifrån att vara i toppskick och har bara sett de mindre på auktion tidigare.Mäktig!
Hur högt borde den landa?
Svårvärderat säkerligen eftersom det inte finns så mkt att jämföra med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet faktisk inte, denna är ju rätt långt ifrån att vara i toppskick och har bara sett de mindre på auktion tidigare.Mäktig!
Hur högt borde den landa?
Svårvärderat säkerligen eftersom det inte finns så mkt att jämföra med?
Köp en med originaltavlan istället. Har en själv, rätt trevlig.Brukar hålla mig borta från chromat, men kanske gör ett undantag
http://www.ebay.co.uk/itm/GREAT-VINTAGE-JAEGER-LECOULTRE-WWW-W-W-W-BRITISH-MILITARY-WATCH-MOD-DIAL/272793706967?_trkparms=aid=222007&algo=SIM.MBE&ao=1&asc=45564&meid=5baf25e42cd34000b575ea62fde6fc17&pid=100011&rk=5&rkt=12&mehot=pp&sd=263118731475&_trksid=p2047675.c100011.m1850
Absolut, vanliga är trevlig, men tycker MOD tavlan är jävligt cool.Köp en med originaltavlan istället. Har en själv, rätt trevlig.
Säker på att detta är en MOD?Absolut, vanliga är trevlig, men tycker MOD tavlan är jävligt cool.
Nej, inte sett många av dem så är lite osäker. Du är tveksam?Säker på att detta är en MOD?
De andra har ett T på tavlan för att förtydliga att de blivit radiumsanerade. Finns även helfake JLC www idag så hade varit försiktig.Nej, inte sett många av dem så är lite osäker. Du är tveksam?
Ja jag har sett andra med P på tavlan, håller mig nog borta.De andra har ett T på tavlan för att förtydliga att de blivit radiumsanerade. Finns även helfake JLC www idag så hade varit försiktig.
Dessa tavlor finns ju inga säkra källor på. Slå till om du gillar den, verkar dock bli dyr innan det auktionen avslutas. Personligen hade jag satsat på en Longines i fint skick, "omagnetiska" verk, och det enda uret med genuin stötsäkring av W.W.W-uren.Absolut, vanliga är trevlig, men tycker MOD tavlan är jävligt cool.
Som vanligt får man studera bilder och klura ut vad som är utbytt eller förbättrat. Hur vet man att glaset är original?
Nedre tryckknappen är nog utbytt. Tror snarare att man skrivit original utan tanke på att det skulle vara något annat?Som vanligt får man studera bilder och klura ut vad som är utbytt eller förbättrat. Hur vet man att glaset är original?
Ja? Olika kameror, olika förutsättningar.. Bilderna i annonsen är tagen i en fotostudio med blixtar bland annat.. Bilden du bifogade var tagen på balkongen sent på kvällen och som jag skrev så tycker jag själv att visarna inte såg ut som de gjorde på de bilder jag tog utan att de var mer åt det beiga hållet. Mina ögon skulle säga att sanningen vad gäller visarfärgen är nånstans mitt emellan de två bildernaVisarna ser annorlunda ut.
När man jämföra bilder!
Ok!Ja? Olika kameror, olika förutsättningar.. Bilderna i annonsen är tagen i en fotostudio med blixtar bland annat.. Bilden du bifogade var tagen på balkongen sent på kvällen och som jag skrev så tycker jag själv att visarna inte såg ut som de gjorde på de bilder jag tog utan att de var mer åt det beiga hållet. Mina ögon skulle säga att sanningen vad gäller visarfärgen är nånstans mitt emellan de två bilderna
Jo jag håller med.Ok!
Men jag tror som Aurum säger att det är ny lysmassa i visarna!
- Instämmer, nu är det ju returrätt i 14 dagar om man skulle ångra köpetOk!
Men jag tror som Aurum säger att det är ny lysmassa i visarna!
@Donkii som säljerLemania Viggen till salu på Omegaforums , satan vad de dragit iväg över sommaren...
https://omegaforums.net/threads/lemania-viggen-swedish-air-force-watch.62277/
- Det är ju ett ur som köps och sälj för ren spekulation - uppenbarligen...Lemania Viggen till salu på Omegaforums , satan vad de dragit iväg över sommaren...
https://omegaforums.net/threads/lemania-viggen-swedish-air-force-watch.62277/
Baserat på......?- Det är ju ett ur som köps och sälj för ren spekulation - uppenbarligen...
WBaserat på......?
Du får söka på Lemania Viggen och bilda dig en egen uppfattning...Baserat på......?
Viggen historien är väl välkänd vid det här laget och visst går priserna upp men det vore ju roligt att veta vad du baserar slutsatsen att det är rena spekulationsköp på? Den aktuella säljaren tex har ju uppenbarligen använt sin klocka och servat den osv, sen har han kanske hoppats att den skulle gå upp i värde och haft för avsikt att sälja den vad vet jag....Du får söka på Lemania Viggen och bilda dig en egen uppfattning...
Exakt, du har slagit huvudet på spiken...Viggen historien är väl välkänd vid det här laget och visst går priserna upp men det vore ju roligt att veta vad du baserar slutsatsen att det är rena spekulationsköp på? Den aktuella säljaren tex har ju uppenbarligen använt sin klocka och servat den osv, sen har han kanske hoppats att den skulle gå upp i värde och haft för avsikt att sälja den vad vet jag....
Men det där beskriver väl 90% av alla köp som klockentusiaster gör. Fortfarande oklart vad du menar är så osunt med just Viggen-marknaden?Exakt, du har slagit huvudet på spiken...
Osund passar inte som begrepp yycker jag men det är däremot tråkigt med en utveckling på gamla ur likt den på bostadsrätter. Men det är ju som det är och jag hoppas att marknaden snart ska krascha för ett uppvaknande...Men det där beskriver väl 90% av alla köp som klockentusiaster gör. Fortfarande oklart vad du menar är så osunt med just Viggen-marknaden?
Vi är många intressenter som ska fynda sen när den krashar. Can't wait!Osund passar inte som begrepp yycker jag men det är däremot tråkigt med en utveckling på gamla ur likt den på bostadsrätter. Men det är ju som det är och jag hoppas att marknaden snart ska krascha för ett uppvaknande...