• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Brukar hålla mig borta från chromat, men kanske gör ett undantag
http://www.ebay.co.uk/itm/GREAT-VINTAGE-JAEGER-LECOULTRE-WWW-W-W-W-BRITISH-MILITARY-WATCH-MOD-DIAL/272793706967?_trkparms=aid=222007&algo=SIM.MBE&ao=1&asc=45564&meid=5baf25e42cd34000b575ea62fde6fc17&pid=100011&rk=5&rkt=12&mehot=pp&sd=263118731475&_trksid=p2047675.c100011.m1850
Screen Shot 2017-08-13 at 00.10.20.png
Köp en med originaltavlan istället. Har en själv, rätt trevlig.
 
Absolut, vanliga är trevlig, men tycker MOD tavlan är jävligt cool.
Dessa tavlor finns ju inga säkra källor på. Slå till om du gillar den, verkar dock bli dyr innan det auktionen avslutas. Personligen hade jag satsat på en Longines i fint skick, "omagnetiska" verk, och det enda uret med genuin stötsäkring av W.W.W-uren.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Visarna ser annorlunda ut. ;)
När man jämföra bilder!

IMG_7138.JPG
Ja? Olika kameror, olika förutsättningar.. Bilderna i annonsen är tagen i en fotostudio med blixtar bland annat.. Bilden du bifogade var tagen på balkongen sent på kvällen och som jag skrev så tycker jag själv att visarna inte såg ut som de gjorde på de bilder jag tog utan att de var mer åt det beiga hållet. Mina ögon skulle säga att sanningen vad gäller visarfärgen är nånstans mitt emellan de två bilderna
 

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Ja? Olika kameror, olika förutsättningar.. Bilderna i annonsen är tagen i en fotostudio med blixtar bland annat.. Bilden du bifogade var tagen på balkongen sent på kvällen och som jag skrev så tycker jag själv att visarna inte såg ut som de gjorde på de bilder jag tog utan att de var mer åt det beiga hållet. Mina ögon skulle säga att sanningen vad gäller visarfärgen är nånstans mitt emellan de två bilderna
Ok! :)
Men jag tror som Aurum säger att det är ny lysmassa i visarna!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Du får söka på Lemania Viggen och bilda dig en egen uppfattning...
Viggen historien är väl välkänd vid det här laget och visst går priserna upp men det vore ju roligt att veta vad du baserar slutsatsen att det är rena spekulationsköp på? Den aktuella säljaren tex har ju uppenbarligen använt sin klocka och servat den osv, sen har han kanske hoppats att den skulle gå upp i värde och haft för avsikt att sälja den vad vet jag....
 
Viggen historien är väl välkänd vid det här laget och visst går priserna upp men det vore ju roligt att veta vad du baserar slutsatsen att det är rena spekulationsköp på? Den aktuella säljaren tex har ju uppenbarligen använt sin klocka och servat den osv, sen har han kanske hoppats att den skulle gå upp i värde och haft för avsikt att sälja den vad vet jag....
Exakt, du har slagit huvudet på spiken...
 
Men det där beskriver väl 90% av alla köp som klockentusiaster gör. Fortfarande oklart vad du menar är så osunt med just Viggen-marknaden?
Osund passar inte som begrepp yycker jag men det är däremot tråkigt med en utveckling på gamla ur likt den på bostadsrätter. Men det är ju som det är och jag hoppas att marknaden snart ska krascha för ett uppvaknande...
 
Topp