• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Om att göra reklam för egna annonser är inget konstigt alls, antingen är folk intresserade av ett ur eller inte. Vem som säljer kanske har betydelse för en del, men de köper ju inte ändå. Lika lite konstigt som att exempelvis en Lemania Viggen haussas å det starkaste, där den sedan säljs vidare och det görs reklam för det. Eller en Heuer eller en...

Jag tycker folk ska göra reklam för sina annonser här när de säljer på e-bay eller Tradera. Det är betydligt bättre att handla där med de regler som råder, omdömen på säljare och så slipper man idiottrådarna om minst prisvärda... På auktionssidor är det marknadspris som blir fastslaget i försäljningsögonblicket. Dessutom får man returrätt hos seriösa säljare.
De elitistiska kommunisterna på forumet som ska bestämma allt/ogilla andras annonser och skapar trådar om det, kan hållas på köp&sälj med tillhörande stolletrådar.
 
Senast ändrad:

Alruts

Rolex
Pledge Member
Om att göra reklam för egna annonser är inget konstigt alls, antingen är folk intresserade av ett ur eller inte. Vem som säljer kanske har betydelse för en del, men de köper ju inte ändå. Lika lite konstigt som att exempelvis en Lemania Viggen haussas å det starkaste, där den sedan säljs vidare och det görs reklam för det. Eller en Heuer eller en...

Jag tycker folk ska göra reklam för sina annonser här när de säljer på e-bay eller Tradera. Det är betydligt bättre att handla där med de regler som råder, omdömen på säljare och så slipper man idiottrådarna om minst prisvärda... På auktionssidor är det marknadspris som blir fastslaget i försäljningsögonblicket. Dessutom får man returrätt hos seriösa säljare.
De elitistiska kommunisterna på forumet som ska bestämma allt/ogilla andras annonser och skapar trådar om det, kan hållas på köp&sälj med tillhörande stolletrådar.

48592_4da1b121675be4a816fa06a9a9cec1ab.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Om att göra reklam för egna annonser är inget konstigt alls, antingen är folk intresserade av ett ur eller inte. Vem som säljer kanske har betydelse för en del, men de köper ju inte ändå. Lika lite konstigt som att exempelvis en Lemania Viggen haussas å det starkaste, där den sedan säljs vidare och det görs reklam för det. Eller en Heuer eller en...

Jag tycker folk ska göra reklam för sina annonser här när de säljer på e-bay eller Tradera. Det är betydligt bättre att handla där med de regler som råder, omdömen på säljare och så slipper man idiottrådarna om minst prisvärda... På auktionssidor är det marknadspris som blir fastslaget i försäljningsögonblicket. Dessutom får man returrätt hos seriösa säljare.
De elitistiska kommunisterna på forumet som ska bestämma allt/ogilla andras annonser och skapar trådar om det, kan hållas på köp&sälj med tillhörande stolletrådar.
Tråden skulle snabbt bli helt ointressant om alla användare postade länkar till sina egna försäljningar på blocket, tradera, ebay, chrono24, vårt eget K&S etc.

Vi som gillar att peka på lite udda roliga klockor som dyker upp och resonera om deras eventuella kvaliteer föredrar en tråd utan krämare.

Om du mest är på internet för att göra dramatisk sorti och smälla igen virtuella dörrar eller bara tjafsa i största allmänhet kan jag rekommendera "twitter"...
 
Senast ändrad:

Olaa

Cartier
goafton, prissättning på viggen-lemanian får mig att må illa, oavsett vem säljaren är, kritiken kommer från en klockentusiast som har "edgy" attityd, dom flesta av oss fortsätter att gilla klockor och undviker dessa sabotörer av ett gemensamt positivt intresse :cigar:
 
Tråden skulle snabbt bli helt ointressant om alla användare postade länkar till sina egna försäljningar på blocket, tradera, ebay, chrono24, vårt eget K&S etc.

Vi som gillar att peka på lite udda roliga klockor som dyker upp och resonera om deras eventuella kvaliteer föredrar en tråd utan krämare.

Om du mest är på internet för att göra dramatisk sorti och smälla igen virtuella dörrar eller bara tjafsa i största allmänhet kan jag rekommendera "twitter"...

"tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan bjuda på tips på kul saker vi sett komma ut på marknaden, men inte själva tänkt buda på om ni hajar..."

- Ja, fundera på om ett IWC Porsche design månfas-ur är udda och rolig klocka... En moderator som avgör vad som är skojiga ur och dessutom kan kontrollera att ingen postar om ett objekt som denne har intresse i kanske vore något. Det vore ju för djävligt om en forumdeltagare tjänade en slant på en annan forumdeltagare i och med en försäljning; detta måste stoppas och regleras...

Det är otroligt vad missunnsamma många är härinne. Den som startade tråden den minst prisvärda på köp & sälj är värst av alla, det är skapat ett stort djävla drev över gängse medlemmar som försöker sälja sina ur på ett klockforum. Det är direkt kontraproduktivt och att trådhelvetet inte stoppas begriper jag inte alls...
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
"tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan bjuda på tips på kul saker vi sett komma ut på marknaden, men inte själva tänkt buda på om ni hajar..."

- Ja, fundera på om ett IWC Porsche design månfas-ur är udda och rolig klocka... En moderator som avgör vad som är skojiga ur och dessutom kan kontrollera att ingen postar om ett objekt som denne har intresse i kanske vore något. Det vore ju för djävligt om en forumdeltagare tjänade en slant på en annan forumdeltagare i och med en försäljning; detta måste stoppas och regleras...

Det är otroligt vad missunnsamma många är härinne. Den som startade tråden den minst prisvärda på köp & sälj är värst av alla, det är skapat ett stort djävla drev över gängse medlemmar som försöker sälja sina ur på ett klockforum. Det är direkt kontraproduktivt och att trådhelvetet inte stoppas begriper jag inte alls...
Det ska bli spännande att se om marknadspriset blir nära de 30 som du begärde för klockan i vintras. Det vore tråkigt om marknaden kraschat helt för dessa sedan dess.

Lycka till!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
"tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan bjuda på tips på kul saker vi sett komma ut på marknaden, men inte själva tänkt buda på om ni hajar..."

- Ja, fundera på om ett IWC Porsche design månfas-ur är udda och rolig klocka... En moderator som avgör vad som är skojiga ur och dessutom kan kontrollera att ingen postar om ett objekt som denne har intresse i kanske vore något. Det vore ju för djävligt om en forumdeltagare tjänade en slant på en annan forumdeltagare i och med en försäljning; detta måste stoppas och regleras...

Det är otroligt vad missunnsamma många är härinne. Den som startade tråden den minst prisvärda på köp & sälj är värst av alla, det är skapat ett stort djävla drev över gängse medlemmar som försöker sälja sina ur på ett klockforum. Det är direkt kontraproduktivt och att trådhelvetet inte stoppas begriper jag inte alls...
Ändå lite konstigt att det fungerat i samförstånd under 209 sidor tips under 4,5 år att inte posta länkar till egna klockor...

Var väl för övrigt @Gummo som skapade den där andra trevliga tråden.
 
Ändå lite konstigt att det fungerat i samförstånd under 209 sidor tips under 4,5 år att inte posta länkar till egna klockor...

Var väl för övrigt @Gummo som skapade den där andra trevliga tråden.
Du får gärna berätta varför du anser det vara fel på ett klockforum, att hjälpa varandra och tipsa om andras och egna auktioner i en sådan tråd. Nu pratar jag om auktioner inte köp & sälj.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag tror att gränsdragningen mellan tips på rolig klocka och personligt intresse att sälja en klocka blir svår (omöjlig) att dra.
Det är ju eventuellt klädsamt om det är någon annan än säljaren som anser försäljningen som intressant eller ej. Skit samma.. Den är såld om fyra dagar och då kan vi återgå till vardag igen.
 
Det är ju eventuellt klädsamt om det är någon annan än säljaren som anser försäljningen som intressant eller ej. Skit samma.. Den är såld om fyra dagar och då kan vi återgå till vardag igen.
"Är du helt dum i huvudet" Om försäljningen är intressant avgör naturligtvis eventuella köpare, så fungerar auktioner...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
"Är du helt dum i huvudet" Om försäljningen är intressant avgör naturligtvis eventuella köpare, så fungerar auktioner...
Jag tvivlar på att du hittar någon köpare i denna tråd.

Jag trodde i min enfald att du skulle lugna ner dig när du insåg att du inte är ett dugg anonym på internet. Är det inte pinsamt att fortsätta bete dig som en barnunge fastän många som handlar med klockor vet exakt vem du är? Vore det inte roligt om du istället hade ett rykte om dig som den duktiga klockfantasten istället för att bara vara ett troll och en haverist överlag? Väx upp..

Det är aldrig för sent för att göra något av ditt liv.
 
- Nu är budgivningen igång på denna, går den för 10, 15, 20 eller 25.000 eller vad tror ni? Spännande att följa detta unika och mycket speciella ur. För jägaren som vill ha en kompass som alltid fungerar, utan batterier...
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
"tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan bjuda på tips på kul saker vi sett komma ut på marknaden, men inte själva tänkt buda på om ni hajar..."

- Ja, fundera på om ett IWC Porsche design månfas-ur är udda och rolig klocka... En moderator som avgör vad som är skojiga ur och dessutom kan kontrollera att ingen postar om ett objekt som denne har intresse i kanske vore något. Det vore ju för djävligt om en forumdeltagare tjänade en slant på en annan forumdeltagare i och med en försäljning; detta måste stoppas och regleras...

Det är otroligt vad missunnsamma många är härinne. Den som startade tråden den minst prisvärda på köp & sälj är värst av alla, det är skapat ett stort djävla drev över gängse medlemmar som försöker sälja sina ur på ett klockforum. Det är direkt kontraproduktivt och att trådhelvetet inte stoppas begriper jag inte alls...
Nu förstår jag inte alls? Missunnsam? Jag håller ju båda tummarna hårt för att köparen ska få objekt till riktigt bra pris både i denna och den minst prisvärda tråden.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vintage - Auktionstipstråden..
back on topic efter ett par sidor av käbbel? :)

Det tycker jag.
En Longines, någon?
Acceptpriset lär väl vara nära "Köp nu" och hur pass rimligt det är ska jag låta vara osagt.
Svagt cool är den i alla fall! ...eller ja, utan centrumsekundvisaren hade den ju inte varit något.
Men nu finns den ju där! ;)

http://www.tradera.com/item/287958602

IMG_7038.PNG
 
Topp