• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Inte för de som äger de haussade Rolex-modellerna som egentligen är allmogeur...
Min kärlek för dessa klockor sitter inte i prislappen. Pengarna som jag har i klockorna är redan brända och jag har ingen plan på en exit. Jag vill dock gärna köpa mer så om priserna går ner mycket så får jag också en möjlighet att utöka min samling rejält.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kom igen nu grabbar... Vad sägs om att ni gör upp via PM istället? :)
Äh.. Joakim är bara lite avundsjuk. :)

Han är mer än välkommen ner till Stockholm så får han kolla och klämma på våra överprisade allmogeur. Vi slänger in en kram också så ska du se att allt blir glömt snabbt.

Men allt som allt så är det en intressant diskussion om pris. Dagens nivåer dödar mycket av intresser för många klockontresserade så om marknaden går tillbaka så skapar det ett bra köpläge för de som inte längre har råd med många klockor. Me included.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Så förbannat less på ditt gnäll @Knivproffset . Låt folk köpa de klockor de gillar och låt folk sälja sina klockor för vad de tycker de är värda. Inte din ensak.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vill inte moderera, men jag hade inte uppskattat att mitt riktiga namn användes. @Per och @Aurum
Hade jag velat använda hans riktiga namn så hade jag gjort det. Det är ganska så allmänt känt i klockkretsar vem han är. Men jag kan absolut kalla honom @Knivproffset om det känns viktigt. Det känns bara lustigt att han lämnar forumet med dunder och brak och sedan kommer tillbaka några veckor senare där man direkt på de första inläggen ser exakt vem det är som skriver.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hade jag velat använda hans riktiga namn så hade jag gjort det. Det är ganska så allmänt känt i klockkretsar vem han är. Men jag kan absolut kalla honom @Knivproffset om det känns viktigt. Det känns bara lustigt att han lämnar forumet med dunder och brak och sedan kommer tillbaka några veckor senare där man direkt på de första inläggen ser exakt vem det är som skriver.
Ok jag har inte koll på det. Tänkte bara att han kanske hette det på riktigt och att jag hade tyckt det var olustigt att bli outad..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ok jag har inte koll på det. Tänkte bara att han kanske hette det på riktigt och att jag hade tyckt det var olustigt att bli outad..
Han heter absolut Joakim. På samma sätt som jag heter Per. Jag ska dock benämna honom med aktuellt screen-name hädanefter. Vad det än är.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
IWC Porsche design månfasur
Det här uret är tämligen unikt på marknaden och i gott skick, vilket dessa ofta inte är. Inget reservationspris och med returrätt:
http://www.ebay.com/itm/IWC-Porsche...059805?hash=item44094170dd:g:atUAAOSwom1Zj0sx
asdad.png
 
Senast ändrad:

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
IWC Porsche design månfasur
Det här uret är tämligen unikt på marknaden och i gott skick, vilket dessa ofta inte är. Inget reservationspris och med returrätt:
http://www.ebay.com/itm/IWC-Porsche...059805?hash=item44094170dd:g:atUAAOSwom1Zj0sx

Osnyggt att göra reklam för sina egna annonser säger trådstartaren, vars intention med tråden naturligtvis bör helgas, respekteras och traderas vidare till kommande generationer av små sökande KS:are, oavsett ålder...
clooney.png
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Omöjligen. Måste ha varit en girig posör med djupa fickor.
Försäljningen väckte frågor hos vissa minns jag men annonsen finns ej kvar:
https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för.26910/page-107#post-1660325
Får se vad marknadspris blir för JC-Swedens klocka, med lite tur för köparen så har IWC-bubblan spruckit :D

Mystiken tätnar här i tråden! Är eBay-säljaren JC-Sweden som sålt knivar från Karlstad identisk med Knivproffset? Och vem är isf Joakim C ? Finns det en konspiration med multipla alias och avslutade konton som försöker baissa priserna på Rolex gamla allmoge-ur och samtidigt haussa IWC med månfas? Många frågor...
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
IWC Porsche design månfasur
Det här uret är tämligen unikt på marknaden och i gott skick, vilket dessa ofta inte är. Inget reservationspris och med returrätt:
http://www.ebay.com/itm/IWC-Porsche...059805?hash=item44094170dd:g:atUAAOSwom1Zj0sx

Ert semi-interna gnabb bryr jag mig egentligen inte så mycket om.
Det blir lite mer scrollande för att hitta någonting vettigt i trådarna bara. Men by all means, go at it.

Att pusha för sina egna annonser är däremot bra osnyggt, och knappast vad TS (vilket han också påpekar) tänkt med tråden.
Det känns väl dessutom inte som att ett inlägg här i tråden varken gör till eller ifrån på slutpriset.
Lycka till med försäljningen, hur som helst.
 
Topp