• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

IMG_0848.JPG

@marconimotet

Är det någon som förstår varför Tradera inte förlänger auktionstiden när ett nytt bud kommer in? Som det är nu blir det ju i praktiken sluten budgivning, alla slänger in sina maxbud de sista sekunderna och hoppas att det ska vinna.

Är det någon som förstår varför Tradera inte förlänger auktionstiden när ett nytt bud kommer in? Som det är nu blir det ju i praktiken sluten budgivning, alla slänger in sina maxbud de sista sekunderna och hoppas att det ska vinna.
De flesta auktionssajter är ju uppbyggda på samma sätt.. Om det ska förlängas kan ju en auktion teoretiskt pågå hur länge som helst om ingen sluttid finns.

De flesta auktionssajter är ju uppbyggda på samma sätt.. Om det ska förlängas kan ju en auktion teoretiskt pågå hur länge som helst om ingen sluttid finns.
Fast Kaplans t.ex. förlänger väl alltid om det kommer bud? Så stort problem borde det inte vara och det skulle leda till bättre prissättning, tror jag.

Finns ju egentligen ingen mening med det, man lägger ju det budet man max vill ge.
Hm... Kanske det, är nog bara jag som gillar att "känna på marknaden lite" genom att pröva mig fram. Kan nog bero på en viss osäkerhet kring klockors värde. HAr förlorat en hel del auktioner på det viset ska sägas...

Tillbaka
Topp