• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kanske lite sen i reaktionen, men WTF?!

upload_2018-5-29_14-35-32.png
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Certina ca: 35mm, tickar på.
Finns hos PMU Helsingborg för 800:- frågade inte om vad som kunde göras åt priset.

WP_20180602_10_49_23_Rich (2).jpg
 

Skuggan

Omega
Jaha, då är det kört för min del nu när alla här vet om den :)
Är visserligen övertygad om att någon med minst lika kunskap som mig skulle hitta den innan auktionsstart även om den inte dykt upp här.
Är runt dubbla utropet troligt slutpris på denna eftersom det inte är något större auktionshus som säljer?

240 kakor innan provision. Det kostar att ligga på topp. Grattis till vinnaren!
 

Salesmayne

Panerai
Kikade lite snabbt på den igår och visst var den fin men tyckte det var svårt att avgöra skicket på tavlan under det repiga glaset. Tyckte den såg fläckigare ut i verkligheten än på bild. Vore kul om någon här ropade hem den.

Håller med! Nu är jag långt ifrån en expert men jag körde förbi vid två tillfällen och tog mig en titt och ansåg att skicket var svårbedömt. Jag var lite sugen på två andra Rolex men ansåg att de gick för högt med provisionen inräknad. Är dock riktigt arg att jag glömde bort Wiven Nilssons Klackring! Fan!!!
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Har varit sugen att åka och kolla på den live, den finns trots allt i min stad. Syftar inte på något speciellt... jag bara antar att allt måste fixas på den. Men den kan lika gärna vara ett fynd. Jag har dock redan förköpt mig denna månad, både på klockor och kläder från Klättermusen, så jag kommer inte buda. Men ni andra kan skynda fynda! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, jag vet :)
Jag tycker ändå den gick för ett klart överkomligt pris. Med det jag hört borde det inte vara allt för svårt att få den fixad. Kan inte finnas allt för många av denna. Fantastiskt hantverk.
Får se om detta är något man kommer gräma sig över senare...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej!
Jag behöver hjälp med den här klockan av märket örnen. Är det nån som vet nåt refnummer, pris eller allmän info.
Tack!
5459AD99-A172-4716-9FDA-6A0E70AEF00A.jpeg
Det är rätt få tillverkare som man talar om referensnummer (typ Patek Philippe, Rolex, Omega och några till). Det vi kan säga om din Örnen är väl att det har svenskt ursprung där man satt sitt namn på en Schweizisk tillverkad klocka, likt City mf.
Jag skulle tro att din klocka är sent fyrtiotal eller snarare femtiotal. Boetten ser ut att vara i rostfritt stål, vilket är bra. Priset borde väl ligga runt femhundring idag?
Jag tror säkert någon kan fylla i mer om Örnen som tillverkare.
 

fc2

Rolex
Tänkte bara visa upp en riktigt fin klocka som auktionerades ut idag. Jag hade span på den och avsåg bjuda. Dock var min limit passerad redan innan jag kom till skott. Ingen här som knep den?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3414/vara/1452695

DFB9E58F-CC30-4DE0-A84E-57C199C60675.jpeg
E115A61B-4E20-46B7-A661-80CF71C3D271.jpeg
Budade men den gick för högt. Undrar vad en reparationskostnad på en sån landar på? Stod "defekt" så det kan ju betyda allt möjligt men det lär väl inte bli billigare när det är en skeleton...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Budade men den gick för högt. Undrar vad en reparationskostnad på en sån landar på? Stod "defekt" så det kan ju betyda allt möjligt men det lär väl inte bli billigare när det är en skeleton...
Gjorde du inte din hemläxa ordentligt? ;) Jag var i kontakt med Kaplans som informerade att klockan gick men alldeles för fort. Sedan fungerade inte uppdraget riktigt, det slirade. I mina öron inte allt för allvarliga fel. Att skicka till AP - jättedyrt. Hitta en oberoende som tittar på den - svårt men betydligt snabbare och billigare? Som med alla klockor, något av en chanstagning.
 
Senast ändrad:

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Hej!
Jag behöver hjälp med den här klockan av märket örnen. Är det nån som vet nåt refnummer, pris eller allmän info.
Tack!
5459AD99-A172-4716-9FDA-6A0E70AEF00A.jpeg

Det är rätt få tillverkare som man talar om referensnummer (typ Patek Philippe, Rolex, Omega och några till). Det vi kan säga om din Örnen är väl att det har svenskt ursprung där man satt sitt namn på en Schweizisk tillverkad klocka, likt City mf.
Jag skulle tro att din klocka är sent fyrtiotal eller snarare femtiotal. Boetten ser ut att vara i rostfritt stål, vilket är bra. Priset borde väl ligga runt femhundring idag?
Jag tror säkert någon kan fylla i mer om Örnen som tillverkare.
Precis som Rozzy skriver är det att ”Svenskt” märke, registrerar den 14 dec. 1955. Eklora AB ligger bakom märket och de har även gjort klockor under egen namn. Googla Eklora och du hittar en del. Källa: http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Eklora&searchWhere=all#sucheMarker
 
Topp