• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Kanske inte hör hemma i just denna tråden, är ju inte direkt ett tips

Spontant känns det ju sjukt fishy, men jag kan absolut ingenting om Omega. En snabb googling visade sig att det mycket riktigt finns en International Collection men den verkar ha referens 156.0003 inte 256.0001 som det står i annonsen. Kikar man sen vidare på 156.0003 så ser den lite bättre ut än vad den i annonsen gör. Sen vill man sälja en klocka för minst 100k behövs kanske liiiiite bättre bilder.

Annons 256.0001
2018-06-23.png


Stulen bild från nätet 156.0003
photo (29).JPG
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Kanske inte hör hemma i just denna tråden, är ju inte direkt ett tips


Spontant känns det ju sjukt fishy, men jag kan absolut ingenting om Omega. En snabb googling visade sig att det mycket riktigt finns en International Collection men den verkar ha referens 156.0003 inte 256.0001 som det står i annonsen. Kikar man sen vidare på 156.0003 så ser den lite bättre ut än vad den i annonsen gör. Sen vill man sälja en klocka för minst 100k behövs kanske liiiiite bättre bilder.

Annons 256.0001
2018-06-23.png


Stulen bild från nätet 156.0003
photo (29).JPG
Den där har avhandlats tidigare i fulurstråden, jag tyckte som du att dne såg fejk ut, men modellen finns och den skall vara korrekt. :)
Edit: Samma klocka (eventuellt en likadan) såldes på kaplans för ett antal år sen.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/1406/vara/350075
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Den där har avhandlats tidigare i fulurstråden, jag tyckte som du att dne såg fejk ut, men modellen finns och den skall vara korrekt. :)
Edit: Samma klocka (eventuellt en likadan) såldes på kaplans för ett antal år sen.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/1406/vara/350075
Verkar fortfarande lite skumt med tanke på ref.numret och hur 156.0003 ser ut eftersom den reffen inte är isad. Tradera snubben hävdar ju 256.0001 som inte finns i omegas katalog.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Nice! Översta klart koolast. Vägt den än?

Nja, den ger mig ingenting.
För mig var dykaren hela grejen. Därför är guldaren också redan hos ny ägare.
Men jo, den är vägd - knappt 70 g.

Grattis! Personligen tyckte jag nog att Zenithen var bäst! :D

Då har vi röster på två av de tre klockor som inte var anledningen till att jag ropade hem! ;)
Zenithen är fin, men lite liten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nja, den ger mig ingenting.
För mig var dykaren hela grejen. Därför är guldaren också redan hos ny ägare.
Men jo, den är vägd - knappt 70 g.



Då har vi röster på två av de tre klockor som inte var anledningen till att jag ropade hem! ;)
Zenithen är fin, men lite liten.
Blir en del pengar tack vare guldvärdet ja, hoppas vi får se mer av den här. Dykaren är lite mesigt 70-talsful. Gulduret är porrigt!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Blir en del pengar tack vare guldvärdet ja, hoppas vi får se mer av den här. Dykaren är lite mesigt 70-talsful. Gulduret är porrigt!

Det är väl alls inte otänkbart att den kommer att finnas med här även framöver. ;)
Den kommer i alla fall att leva vidare som klocka för stunden och inte bara smältas ned.
Dina gulddinkor är snygga, men denna... Tja... Den är väl kanske porrig, som du säjer, men inte mer än så för mig.
 

Fadershan

Patek
Det är väl alls inte otänkbart att den kommer att finnas med här även framöver. ;)
Den kommer i alla fall att leva vidare som klocka för stunden och inte bara smältas ned.
Dina gulddinkor är snygga, men denna... Tja... Den är väl kanske porrig, som du säjer, men inte mer än så för mig.

Jag håller oxå argonauten högst :) Zenithen är grym och guld ör inte alltid min kopp även om det är härligt schtekigt :)
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
IMG_9609.JPG
Och jag fick ta hand guldaren. :)
Första intrycket: Vilken klump!
Det är lätt att tycka om den. Just att det är 18k ger en särskild känsla. Storleken är med vintagemått stor, passar dock min arm perfekt.
Nu blir till det att hitta ett snyggt band. :cool:

Argonauten var riktigt fin också. @Anders Forsberg lär ha en keeper där.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
IMG_9609.JPG
Och jag fick ta hand guldaren. :)
Första intrycket: Vilken klump!
Det är lätt att tycka om den. Just att det är 18k ger en särskild känsla. Storleken är med vintagemått stor, passar dock min arm perfekt.
Nu blir till det att hitta ett snyggt band. :cool:

Argonauten var riktigt fin också. @Anders Forsberg lär ha en keeper där.
Brunt småhålat Corfam med sammetsliknande yta.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
IMG_9609.JPG
Och jag fick ta hand guldaren. :)
Första intrycket: Vilken klump!
Det är lätt att tycka om den. Just att det är 18k ger en särskild känsla. Storleken är med vintagemått stor, passar dock min arm perfekt.
Nu blir till det att hitta ett snyggt band. :cool:

Argonauten var riktigt fin också. @Anders Forsberg lär ha en keeper där.
Guld är ju alltid guld, är ju ändå en viss känsla att gå runt med guld på armen.
Kan bara stämma in i kören och säga att den är fin-fin.
 
Topp