https://www.tradera.com/item/313373969
Vad är detta?
Vad är detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spontant känns det ju sjukt fishy, men jag kan absolut ingenting om Omega. En snabb googling visade sig att det mycket riktigt finns en International Collection men den verkar ha referens 156.0003 inte 256.0001 som det står i annonsen. Kikar man sen vidare på 156.0003 så ser den lite bättre ut än vad den i annonsen gör. Sen vill man sälja en klocka för minst 100k behövs kanske liiiiite bättre bilder.
Den där har avhandlats tidigare i fulurstråden, jag tyckte som du att dne såg fejk ut, men modellen finns och den skall vara korrekt.Kanske inte hör hemma i just denna tråden, är ju inte direkt ett tips
Spontant känns det ju sjukt fishy, men jag kan absolut ingenting om Omega. En snabb googling visade sig att det mycket riktigt finns en International Collection men den verkar ha referens 156.0003 inte 256.0001 som det står i annonsen. Kikar man sen vidare på 156.0003 så ser den lite bättre ut än vad den i annonsen gör. Sen vill man sälja en klocka för minst 100k behövs kanske liiiiite bättre bilder.
Annons 256.0001
Stulen bild från nätet 156.0003
Don’t I know it!Fanns med i min bevakningslista och säkerligen hos fler här. Tyvärr är oftast denna tråden till ondo
Verkar fortfarande lite skumt med tanke på ref.numret och hur 156.0003 ser ut eftersom den reffen inte är isad. Tradera snubben hävdar ju 256.0001 som inte finns i omegas katalog.Den där har avhandlats tidigare i fulurstråden, jag tyckte som du att dne såg fejk ut, men modellen finns och den skall vara korrekt.
Edit: Samma klocka (eventuellt en likadan) såldes på kaplans för ett antal år sen.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/1406/vara/350075
Antagligen utförd av någon av de stora impressionisterna.Professionellt restaurerad Tissot på Tradera.
Ja, med tipex!Antagligen utförd av någon av de stora impressionisterna.
Don’t I know it!
Heeeeeerregud vad folk babblar guld och annat. Schhhh...
Nu gick det ju vägen ändå, men jag är fortfarande spekulant för en selektiv moderatorsroll för just den här tråden!
Nice! Översta klart koolast. Vägt den än?”Boom.”
...tack för stjälpen, alla!
Grattis! Personligen tyckte jag nog att Zenithen var bäst!”Boom.”
...tack för stjälpen, alla!
Nice! Översta klart koolast. Vägt den än?
Grattis! Personligen tyckte jag nog att Zenithen var bäst!
Blir en del pengar tack vare guldvärdet ja, hoppas vi får se mer av den här. Dykaren är lite mesigt 70-talsful. Gulduret är porrigt!Nja, den ger mig ingenting.
För mig var dykaren hela grejen. Därför är guldaren också redan hos ny ägare.
Men jo, den är vägd - knappt 70 g.
Då har vi röster på två av de tre klockor som inte var anledningen till att jag ropade hem!
Zenithen är fin, men lite liten.
Blir en del pengar tack vare guldvärdet ja, hoppas vi får se mer av den här. Dykaren är lite mesigt 70-talsful. Gulduret är porrigt!
Nope. Eulit - men Certina-spänne, som sagt.Kan det vara original strapen på Certinan? Vad tror ni?
Det är väl alls inte otänkbart att den kommer att finnas med här även framöver.
Den kommer i alla fall att leva vidare som klocka för stunden och inte bara smältas ned.
Dina gulddinkor är snygga, men denna... Tja... Den är väl kanske porrig, som du säjer, men inte mer än så för mig.
Schteeekig! Bra tyngd i den på armen gissar jag?Och jag fick ta hand guldaren.
Första intrycket: Vilken klump!
Det är lätt att tycka om den. Just att det är 18k ger en särskild känsla. Storleken är med vintagemått stor, passar dock min arm perfekt.
Nu blir till det att hitta ett snyggt band.
Argonauten var riktigt fin också. @Anders Forsberg lär ha en keeper där.
Brunt småhålat Corfam med sammetsliknande yta.Och jag fick ta hand guldaren.
Det är lätt att tycka om den. Just att det är 18k ger en särskild känsla. Storleken är med vintagemått stor, passar dock min arm perfekt.
Schteeekig! Bra tyngd i den på armen gissar jag?
Brunt småhålat Corfam med sammetsliknande yta.
Guld är ju alltid guld, är ju ändå en viss känsla att gå runt med guld på armen.Och jag fick ta hand guldaren.
Är väl allmänt känt att jag gillar små sportisar?Då har vi röster på två av de tre klockor som inte var anledningen till att jag ropade hem!
Zenithen är fin, men lite liten.
Är väl allmänt känt att jag gillar små sportisar?
30mm med 16mm luggar, eller?
Asläcker, som sagt! Och en utmärkt storlek! Man vänjer sig!Yes, 30/16 mm.
Väldigt charmig, men något liten.
Av av av...
https://www.ebay.com/itm/Vintage-Ce...441891?hash=item2aae181b63:g:fx8AAOSwP61bPkfx
4K GBP... Virker nærmest helt billigt. Find bare en magen til!!
Ojojojoj..Av av av...
https://www.ebay.com/itm/Vintage-Ce...441891?hash=item2aae181b63:g:fx8AAOSwP61bPkfx
4K GBP... Virker nærmest helt billigt. Find bare en magen til!!
Den där är rätt tuff och udda kool. Men vad ful den är egentligen, speciellt med den håliga länken.
Helt klart kool. Tror jag bar den mest på mesh innan jag lurade på min pappa den. Han bar den ett par år faktiskt.Den där är rätt tuff och udda kool. Men vad ful den är egentligen, speciellt med den håliga länken.