• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

fc2

Rolex
Gjorde du inte din hemläxa ordentligt? ;) Jag var i kontakt med Kaplans som informerade att klockan gick men alldeles för fort. Sedan fungerade inte uppdraget riktigt, det slirade. I mina öron inte allt för allvarliga fel. Att skicka till AP - jättedyrt. Hitta en oberoende som tittar på den - svårt men betydligt snabbare och billigare? Som med alla klockor, något av en chanstagning.
Nej denna gång gjorde jag inte min hemläxa. Vart mer spontanbjud vilket är olikt mig.

Vet att en vanlig service av icke-vintage kan gå på 15+ så att laga en vintage kan nog kännas om man skickar till AP. pris+avgift+laga kan lätt landa på 50-60+ skulle jag gissa. Om man som sagt skickar ner.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Priset går tydligen ändå att justera...

8FA0E2A3-9102-43B7-956D-9974BDCD1B8C.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror du den gick dyrt för att den har "snyggare" lume?
Att man köper en kocka med sådant case är svårt att fatta för mig...
Vet faktiskt inte, lite förvånad då jag hade kunnat tro att de som köper dessa inte är några nybörjare. Får iofs se vad den pågående auktionen slutar på. Att ha ett högt utrop kan ju ibland ställa till det. 1800 pund var kanske ovanligt billigt. Jag köpte min för ca 7000 kr men det var ju ett tag sedan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vet faktiskt inte, lite förvånad då jag hade kunnat tro att de som köper dessa inte är några nybörjare. Får iofs se vad den pågående auktionen slutar på. Att ha ett högt utrop kan ju ibland ställa till det. 1800 pund var kanske ovanligt billigt. Jag köpte min för ca 7000 kr men det var ju ett tag sedan.
Vilken storlek är det på dem? Ser små ut, men det kanske är av väldigt långa bandhorn?
 

Psykel

Patek
Ska man gå efter serienr (5810) så är det väl det, 58 är väl cal. 25-651 o 10 är väl 18K guld, en rejäl klump i s f.
Så vitt jag vet så pläterade Certina aldrig sina baklock, så det är ett ganska tydligt tecken på solitt.
Edit: Om nån hugger dom här på KS bara för guldaren så är jag intresserad av Zenithen! :D
Den ser väl ut att vara okej, @Aurum?
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp