• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ojojoj! Vilken patina! Måste legat och slumrat bra många år!
AF558656-418C-4607-9194-B23C959015BA.png
Trodde en kort sekund att något spånhuvud hade PVD:at den... höll på att svälja min snus!

Tycker inte de är speciellt dyra, kostar som en DJ? Denna ovan är ju rätt speciellt med runda målade index. Har kvar min, väldigt nöjd med den.
Nä de ligger väl rimligt i pris med tanke på hur med prisläget ser ut idag. Är nog mest lite bitter att priserna stuckit så mycket de senaste åren och att jag inte känner att jag kan lägga de pengarna på en BB... Men nån gång så.

Nä de ligger väl rimligt i pris med tanke på hur med prisläget ser ut idag. Är nog mest lite bitter att priserna stuckit så mycket de senaste åren och att jag inte känner att jag kan lägga de pengarna på en BB... Men nån gång så.
Vet som sagt inte om de rört på sig så mycket prismässigt. Har inte följt något vettigt objekt på auktion. Denna är nog helt ok men saknar ju bom och krona:
https://www.ebay.com/itm/vintage-ro...ertified-chronometer-bubble-back/273581198342
Såg att jag betalade 10500 kr för min 2013.

Vet som sagt inte om de rört på sig så mycket prismässigt. Har inte följt något vettigt objekt på auktion. Denna är nog helt ok men saknar ju bom och krona:
https://www.ebay.com/itm/vintage-ro...ertified-chronometer-bubble-back/273581198342
Syftade mest på vintage i allmänhet :) Den där ser ju lite intressant ut - skulle var kul att köpa en gammal schleten i ärligt skick som man kan fixa till.

Vad skulle det kosta att serva en sån? Tänker ifall det är vettigt att försöka hugga en i fint kosmetiskt skick men med fixbehov till ett lite lägre pris, typ som den i länken.

Vad skulle det kosta att serva en sån? Tänker ifall det är vettigt att försöka hugga en i fint kosmetiskt skick men med fixbehov till ett lite lägre pris, typ som den i länken.
Efter att ha tittat runt på bukten så verkar det som man får ge någonstans mellan 3-4000:- för krona, kronhals och bom.

Om resten av verket är i bra skick så borde vilken uris som helst kunna serva det. (2000-3000:- ?)

Jobbigt bara om det är fler delar som behöver bytas, det springer snabbt iväg i pris. Finns bl.a ett reservdelsverk ute för 17000:- (iofs inkl sliten tavla, visare och krona)

Tar tacksamt emot tips var jag kan få tag på en guld BoR länk. Letat Ebay men det mesta är slitet och har ej lust att lägga 4papp på något som är i behov av renovering.

Köpråd
Vad tror ni om denna?
Oerhört fint skick, men den lär ju sticka iväg inprus?

Bilagor

• Screenshot_20181210-215021.jpg
    Screenshot_20181210-215021.jpg
    63.9 KB · Visningar: 4
Alla vill köpa men ingen vill tipsa! ;) :D
Nä folk vill väl tipsa om det man inte vill köpa själv, vore ju konstigt annars? :) Jag tror det var @ANALOGUE som beskrev/problematiserade på ett bra sätt varför denna tråd var onödig/retlig. (Förlåt ifall jag minns fel). Nu är ju inte tratten den mest hemliga platsen och många lär hittat dit själva men som vi vet räcker det ju med en extra spelare i gejmet. Jag är ju bara gnällig nu eftersom jag är spekulant osv och det är 12 dagar kvar och på tratten som sagt så några större radars lär den inte gått förbi iaf ;)

Tillbaka
Topp