Trodde en kort sekund att något spånhuvud hade PVD:at den... höll på att svälja min snus!Ojojoj! Vilken patina! Måste legat och slumrat bra många år!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde en kort sekund att något spånhuvud hade PVD:at den... höll på att svälja min snus!Ojojoj! Vilken patina! Måste legat och slumrat bra många år!
Alltså en BB vore så jävla najs...synd att så mycket kostar så mycket pengar nuförtiden bara. Har du kvar din BB?
Tycker inte de är speciellt dyra, kostar som en DJ? Denna ovan är ju rätt speciellt med runda målade index. Har kvar min, väldigt nöjd med den.Alltså en BB vore så jävla najs...så synd att så mycket kostar så mycket pengar nuförtiden bara. Har du kvar din BB?
Nä de ligger väl rimligt i pris med tanke på hur med prisläget ser ut idag. Är nog mest lite bitter att priserna stuckit så mycket de senaste åren och att jag inte känner att jag kan lägga de pengarna på en BB... Men nån gång så.Tycker inte de är speciellt dyra, kostar som en DJ? Denna ovan är ju rätt speciellt med runda målade index. Har kvar min, väldigt nöjd med den.
Vet som sagt inte om de rört på sig så mycket prismässigt. Har inte följt något vettigt objekt på auktion. Denna är nog helt ok men saknar ju bom och krona:Nä de ligger väl rimligt i pris med tanke på hur med prisläget ser ut idag. Är nog mest lite bitter att priserna stuckit så mycket de senaste åren och att jag inte känner att jag kan lägga de pengarna på en BB... Men nån gång så.
Syftade mest på vintage i allmänhet Den där ser ju lite intressant ut - skulle var kul att köpa en gammal schleten i ärligt skick som man kan fixa till.Vet som sagt inte om de rört på sig så mycket prismässigt. Har inte följt något vettigt objekt på auktion. Denna är nog helt ok men saknar ju bom och krona:
https://www.ebay.com/itm/vintage-ro...ertified-chronometer-bubble-back/273581198342
Såg att jag betalade 10500 kr för min 2013.
Vad skulle det kosta att serva en sån? Tänker ifall det är vettigt att försöka hugga en i fint kosmetiskt skick men med fixbehov till ett lite lägre pris, typ som den i länken.Vet som sagt inte om de rört på sig så mycket prismässigt. Har inte följt något vettigt objekt på auktion. Denna är nog helt ok men saknar ju bom och krona:
https://www.ebay.com/itm/vintage-ro...ertified-chronometer-bubble-back/273581198342
Såg att jag betalade 10500 kr för min 2013.
Efter att ha tittat runt på bukten så verkar det som man får ge någonstans mellan 3-4000:- för krona, kronhals och bom.Vad skulle det kosta att serva en sån? Tänker ifall det är vettigt att försöka hugga en i fint kosmetiskt skick men med fixbehov till ett lite lägre pris, typ som den i länken.
Sjukt! Ombyggda fickur känns väl som en av få grejer som aldrig någonsin kommer att bli något. Eller finns det någon obskyr subkultur där sånt här är coolt?Anti-tips. Shit vad galet, uppe i nästa 7000kr med kom..
https://www.lauritz.com/sv/auktion/omega-vintage-herreur-i-staal-fra-ombygget-lommeur/i5134784/#
jag har en guldpläterad/20microns Omega 1503 länk med endlinks 70 liggande om det är sådan du behöver?Tar tacksamt emot tips var jag kan få tag på en guld BoR länk. Letat Ebay men det mesta är slitet och har ej lust att lägga 4papp på något som är i behov av renovering.
Var själv med och budade men blev duktigt överkörd av dem..Patina watches verkar heta på gröten
Nje, inte så populär modell med tunna luggarna och tavlan ser väl ommålad ut?Köpråd
Vad tror ni om denna?
Oerhört fint skick, men den lär ju sticka iväg inprus?
Tycker oxå den ser ommålad ut.Nje, inte så populär modell med tunna luggarna och tavlan ser väl ommålad ut?
Skulle satsat på annat för de pengarna.
Köpråd
Vad tror ni om denna?
Oerhört fint skick, men den lär ju sticka iväg inprus?
Hatar den här tråden...
Ja den är faktiskt hemsk och onödig, hemskt onödig faktisktHatar den här tråden...
Hatar den här tråden...
Alla vill köpa men ingen vill tipsa!Ja den är faktiskt hemsk och onödig, hemskt onödig faktiskt
Ja den är faktiskt hemsk och onödig, hemskt onödig faktiskt
Nu ska jag inte klaga..har precis handlat men denna var ju mumma!Alla vill köpa men ingen vill tipsa!
Faktiskt ser bra ut!Mysigt skick.
Nä folk vill väl tipsa om det man inte vill köpa själv, vore ju konstigt annars? Jag tror det var @ANALOGUE som beskrev/problematiserade på ett bra sätt varför denna tråd var onödig/retlig. (Förlåt ifall jag minns fel). Nu är ju inte tratten den mest hemliga platsen och många lär hittat dit själva men som vi vet räcker det ju med en extra spelare i gejmet. Jag är ju bara gnällig nu eftersom jag är spekulant osv och det är 12 dagar kvar och på tratten som sagt så några större radars lär den inte gått förbi iafAlla vill köpa men ingen vill tipsa!