• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Jag vet faktiskt inte, jag kan för lite för att avgöra sånt. Haha därför jag drar mig lite från att posta här...
I ren utbildningssynpunkt vad är det som säger dig att någon försökt göra det?
Jag kan absolut ha fel och du ska inte dra dig för det. Detär bara min personliga åsikt att jag har svårt för när texten/trycket e halvt borta. I min mening händer inte det utan hjälp och dessutom ser den lite fläckig och utsuddad ut vilket absolut kan hända när man baddar/tvättar tavlan :)

Jag kan absolut ha fel och du ska inte dra dig för det. Detär bara min personliga åsikt att jag har svårt för när texten/trycket e halvt borta. I min mening händer inte det utan hjälp och dessutom ser den lite fläckig och utsuddad ut vilket absolut kan hända när man baddar/tvättar tavlan :)
Ah okey, var det så "enkelt"? Tack för kunskapen och tack för att du alltid tar dig tid att pedagogiskt dela med dig av den! :)

Inte auktion, MEN, tips: många trevliga vintage här http://www.secondtimearoundwatchco.com/watches-for-sale/ och t.ex. detta Frankensteins monster se bild nedan;
20-tals fickur, monterat på band + just nu 300 dollars rabatt på rubbet! (Dock trist att $ till SEK är ganska dåligt atm).

Bilagor

• B12CC37F-CDE7-4627-885D-9204BECCC243.jpeg
    B12CC37F-CDE7-4627-885D-9204BECCC243.jpeg
    49.5 KB · Visningar: 3
Ganska många tveksamheter där...
Och givet väääl tilltagna priser så känns det knappast som de 300 gör någon jätteskillnad.
Helt klart saftiga priser... Must de Cartier Tank för 2100 dollar? Något i överkant, trots osliten boett. Speciellt för dammodellen. Nånstans mellan en tiondel och en femtedel av det priset borde vara lämpligare. Skoj sida att fönstershoppa på, dock!

Såg denna nu (dock såld) men rikgtigt trevlig. Den boetten går inte av för hackor.
https://auctionet.com/sv/1360745-kr...ndsur-stal-automatic-omkring-1900-talets-mitt

hd_item_1360745_636c24dbf6.jpg

hd_item_1360745_55263686fd.jpg

hd_item_1360745_71ad0dd40b.jpg

hd_item_1360745_9868476f63.jpg

hd_item_1360745_aa34469830.jpg
Kollade på den där och blev rätt sugen! Det måste väl anses som ganska billigt med 6k plus avgifter? Jag kände att jag kunde för lite för att ge mig in i budgivningen. Om jag inte ser fel så är det väl ett Venus 175-verk? När de sitter i en Breitling är de ju jättedyra, men marknaden för Kronometer Stockholm är väl mindre?

Kollade på den där och blev rätt sugen! Det måste väl anses som ganska billigt med 6k plus avgifter? Jag kände att jag kunde för lite för att ge mig in i budgivningen. Om jag inte ser fel så är det väl ett Venus 175-verk? När de sitter i en Breitling är de ju jättedyra, men marknaden för Kronometer Stockholm är väl mindre?
Det är en Breitling, men är väl premium när det står Breitling på tavlan.

Jag anade att det var så, men var inte säker! Då borde det väl varit ett bra köp?
Om man gillade klockan och proveniensen ja. Tycker de flesta äldre Breitlingmodeller är prisvärda och tycker att en KS är roligare än en Breitlingmärkt. Speciellt då de är från Telegrafverket. Så fort en äldre kronograf har två nummer på baksidan i detta snitt får man googla och se om det är en Breitlingreferens.

Om man gillade klockan och proveniensen ja. Tycker de flesta äldre Breitlingmodeller är prisvärda och tycker att en KS är roligare än en Breitlingmärkt. Speciellt då de är från Telegrafverket. Så fort en äldre kronograf har två nummer på baksidan i detta snitt får man googla och se om det är en Breitlingreferens.
Kul att få lära sig lite mer om dessa! Så detta är alltså en Breitling 760 rakt igenom förutom KS-märkningen?

Som jag skrev i Zenith-tråden borde det inte kosta mer än omkring 1.000... Känns som en blåsning?
Ja, väldigt konstigt! Sälja varan billigt och slå till med oskälig fraktkostnad; ett annorlunda sätt att tjäna pengar... Jag fick svar på följdfrågan också:
"Förlåt, pris är 4000 kr med Sckenker, bara för företag. Klockan är Tung."
Jag har nu frågat hur mycket den väger. Om den väger ett ton så är det ju prisvärd frakt;-)

Tillbaka
Topp