• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
De har massa andra sjuka prissättningar, och beskrivningar... Inte så konstigt att de har "30 000st klockor i lager". Jag kan aldrig tro att ett försäkringsbolag tror på dessa värderingar .. :banghead:
upload_2020-5-29_14-59-32.png

https://apr57.com/collections/omega...o-year-international-warranty-30-000-00-value
FEL = "Sapphire crystal", fejkbezel, fel chronovisare och aftermarket end-links osv... OMG


upload_2020-5-29_15-1-12.png

https://apr57.com/collections/omega...-1969-automatic-ref-321-watch-80k-value-w-coa
FEL = "Ref. 321" och "sapphire crystal" sen orkar jag inte leta mer :dead:

Wtf...
Man kan ju omöjligt komma undan med att sälja någonting för $9,900 och sedan sätta en värdering på $80,000?!?
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag bevakar en del auktioner på Invaluable och har slutat bry mig om APR57. Helt galna priser och undermåliga beskrivningar på alla klockor som jag kan något om. Borde dödskallemärkas!
 
Senast ändrad:

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Inte så ofta en kaliber 71 Zenith hammarautomat med datum dyker upp på tratten. Är väl ett av de ovanligaste Zenith-urverken efter 135? Dessutom i en fin Huguenin Frères Captain-boett. Anges som ett reparationsobjekt och jag har lite för många sådana just nu! Jag har förstås ingen koppling till annonsen. Jag biktar mig här istället för att buda.... Skulle vara kul om den hamnade på KS:)
https://www.tradera.com/item/401066412
E43C4F72-7D23-4B18-8DC3-C2F4103B8AD3.jpeg
 
Senast ändrad:

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Inte så ofta en kaliber 71 Zenith hammarautomat med datum dyker upp på tratten. Är väl ett av de ovanligaste Zenith-urverken efter 135? Dessutom i en fin Huguenin Frères Captain-boett. Anges som ett reparationsobjekt och jag har lite för många sådana just nu! Jag har förstås ingen koppling till annonsen. Jag biktar mig här istället för att buda.... Skulle vara kul om den hamnade på KS:)
https://www.tradera.com/item/401066412
E43C4F72-7D23-4B18-8DC3-C2F4103B8AD3.jpeg
Gick bra med icke-budandet... :D

Glömde bort den...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kanske inget tips men.. Ligger inte denna högt på listan över dyrare ref. 2639 svenska marknaden sett? :D Condition, condition, condition, ja visst... Men..
E22F908A-42F1-4E86-989E-1D33D786356E.png

Ingen hemlis direkt då mitt nick där er mer eller mindre samma som här men det var jag som köpte den. Väldigt mycket bättre i handen än vad bilderna visade så lite av en chansning. Nog för att priset är i de övre regionerna här hemma men i andra delar av världen så skulle man nog kalla denna billig.
IMG_20200602_212759.jpg
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ingen hemlis direkt då mitt nick där er mer eller mindre samma som här men det var jag som köpte den. Väldigt mycket bättre i handen än vad bilderna visade så lite av en chansning. Nog för att priset är i de övre regionerna här hemma men i andra delar av världen så skulle man nog kalla denna billig.
IMG_20200602_212759.jpg
Grattis! Riktigt fin, så du har all anledning att vara nöjd!
 

ST1

Omega
Tips på en Eterna matic kontiki med vit urtavla brukar vara svart tavla o en helig graal för en del av klockfrälsta den finns på Tradera under renoveringsobjekt
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
https://auctionet.com/1383509-herrarmbandsur-city-dykarur-stal
En liten förvarning till de som budar på denna City. Tidigare köpte jag denna men returnerade strax efter jag fått den då jag ansåg att beskrivningen inte överensstämde.

Bra att veta för den som budar är att vridringen är trasig och går åt båda hållen utan klickljud. Kronan var nednött i materialet, vilket syns aningen om en kikar på bild fyra. Den var även kinkig med tidsinställning och datum så en service skulle den må bra av. Även baklocket såg lite grumligt ut i vissa vinklar, som om den fått en lättare polering. Jag poängterade detta i min retur men ser att beskrivningen inte har ändrats.. :)
35C0B5F0-5812-4EA5-9560-8E5F90DE5E96.png
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Så kan det vara, men du saknar svart lack i utkanten av tavlan, så båda är skadade. Är dessa sandwich-tavlor?
Ja. Nedsänkt lum.

Jag tar alla dagar i veckan lite skav i kanten framför tråkigt lum och värre radium-burn. Men alla värdesätter vi dock saker olika. Jag hade värderat min klart högre iom den är betydligt trevligare att titta på. Jag tror också att den sålt starkare. :)
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Trevlig Rolex, jag förstår att det är svårt för firman/säljaren/värderaren att sätta ett uppskattat pris.
Var ju ett rätt stort spann från 17' - 34' £
Är ca: 190'-380' kr med kursen 11kr.
Sen om någon verkligen vill ha en tidig Explorer så är 10-20-30tusen hit eller dit inte det som är avgörande.
Vad anser ni mer insatta att den bör kosta?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Trevlig Rolex, jag förstår att det är svårt för firman/säljaren/värderaren att sätta ett uppskattat pris.
Var ju ett rätt stort spann från 17' - 34' £
Är ca: 190'-380' kr med kursen 11kr.
Sen om någon verkligen vill ha en tidig Explorer så är 10-20-30tusen hit eller dit inte det som är avgörande.
Vad anser ni mer insatta att den bör kosta?
Tror denna säljer inom estimaten. Att jag lyfte den berodde på att jag nyligen köpte min via pantbanken i Malmö. Bara en smålustig tillfällighet att en till dyker upp då dessa med guldfärgad djupmärkning är ytterst ovanliga.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Tror denna säljer inom estimaten. Att jag lyfte den berodde på att jag nyligen köpte min via pantbanken i Malmö. Bara en smålustig tillfällighet att en till dyker upp då dessa med guldfärgad djupmärkning är ytterst ovanliga.
Sett till vad den landade på jämfört med estimerandes så känns det som en helt ok deal för dig? Hur var verket? Såg lite fläckigt ut på bilderna.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Sett till vad den landade på jämfört med estimerandes så känns det som en helt ok deal för dig? Hur var verket? Såg lite fläckigt ut på bilderna.
Det är olika klockor. Min såldes utan estimat alldeles för billigt vilket jag givetvis är väldigt tacksam för.

Verket är i fint skick för att vara 64 år gammalt. Den behöver dock en service då jag misstänker att den legat oanvänd över en lång period.
 
Topp