• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Riktigt cool Zenith-klocka som jag gärna skulle pryda vardagsrummet eller fasaden med! Varning dock för frakten till Sverige på 10000kr:eek:
https://www.tradera.com/item/400791480
EEE17B6E-29F4-4912-963F-6B0E901A8123.jpeg

”Jag ska leverans med bubbelpåse Direkt till din brevlåda ”

Löst.

Kanske inte speciellt vintage, men allmänt konstig klocka. Tar "teak"-tavla till ny nivå (nåtad dessutom!!)..
Borde vara ett bra alternativ för de som drömmer om en Royal Oak, Nautilus eller Hublot, dvs vill ha en klocka med marin ventil :)
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3746/vara/1650549
0.jpg
3.jpg

Jäkligt udda modell :) Känns extremt 90-tal. Men det är väl inne nu?
Har boken om Pelle P, såhär står det i den:
pellep_yawl.jpg
pellep1.jpg
pellep2.jpg

Coolt att den är chrono-certad!

Kanske inget tips men.. Ligger inte denna högt på listan över dyrare ref. 2639 svenska marknaden sett? :D Condition, condition, condition, ja visst... Men..
E22F908A-42F1-4E86-989E-1D33D786356E.png
Sålde precis en för 3k så jag tycker förstås det är högt;-) Min var dock inte i lika fint skick som den där! Marknaden har väl alltid rätt (över längre tid), så kanske är det en indikation på högre priser? Eller bara ett hack i kurvan....

Förhållandevis små pengar. För någon som verkligen vill ha en klocka så spelar det ingen jätteroll om den kostar 3k eller 7.5. Även om det procentuellt är en stor skillnad.

Förhållandevis små pengar. För någon som verkligen vill ha en klocka så spelar det ingen jätteroll om den kostar 3k eller 7.5. Även om det procentuellt är en stor skillnad.
Tror du har helt rätt i detta! Skick och service tycker jag också spelar in. Service kan ju vara lika dyrt för en relativt billigt klocka som för en dyr. Jag hade dock inte betalat 7500 för en 2639:a med okänd servicehistorik oavsett hur fin den ser ut! Sälja en hade gått bra däremot;-)

Misstänker att det gör en del skillnad för de klockjagande studenter som finns, mycket lättare att rättfärdiga 30% av månadens CSN än 75%.

Misstänker att det gör en del skillnad för de klockjagande studenter som finns, mycket lättare att rättfärdiga 30% av månadens CSN än 75%.
Lite tveksam till att det var en student som köpte. ;)

Poängen var att det var någon som verkligen ville ha den. Mer som att någon betalde 37.5 för mågot som normalt sett kostar 33. Nominellt är det samma skillnad där någon betala lite mer bara för att man verkligen vill ha snarare än att det är något nytt marknadspris för modellen.

Lite tveksam till att det var en student som köpte. ;)

Poängen var att det var någon som verkligen ville ha den. Mer som att någon betalde 37.5 för mågot som normalt sett kostar 33. Nominellt är det samma skillnad där någon betala lite mer bara för att man verkligen vill ha snarare än att det är något nytt marknadspris för modellen.
Nja, riktigt så fungerar det ju inte heller. Men det är klart att det slår mer om man tittar procentuellt på de billigare uren.

Och varför säger du att den "Kommer på ett fräscht nytt kalvläderband från kända Hirsch." när du sedan tillägger "Kommer watch only." ???
Håller för övrigt med föregående talare.
Head only betyder klocka utan länk/band. Watch only är klocka med länk/band fast utan vidare tillbehör så som box och papper.

Gällande annonsen - inte ok att göra reklam för egen auktion, osnyggt beteende

Senast ändrad:
Head only betyder klocka utan länk/band. Watch only är klocka med länk/band fast utan vidare tillbehör så som box och papper.

Gällande annonsen - inte ok att göra reklam för egen auktion, osnyggt beteende
Hur är det med sådant här beteende? Kan man bli portad p.g.a det? Såg nämligen en snubbe som gjorde reklam för sina slipsar under lifestyle. Tjatade i ett antal egna inlägg och skapade t.o.m nya trådar för det.

Hur är det med sådant här beteende? Kan man bli portad p.g.a det? Såg nämligen en snubbe som gjorde reklam för sina slipsar under lifestyle. Tjatade i ett antal egna inlägg och skapade t.o.m nya trådar för det.
Nej. Vi andra läxar raskt upp sådant beteende som du märker. Killen med slipsarna har fått redan fått sig en lavett, men att sälja så som han gör är principiellt inte fel (det var hans sätt att marknadsföra som kritiserades).

Nej. Vi andra läxar raskt upp sådant beteende som du märker. Killen med slipsarna har fått redan fått sig en lavett, men att sälja så som han gör är principiellt inte fel (det var hans sätt att marknadsföra som kritiserades).
Gotcha. Var bara nyfiken eftersom slipssnubben inte verkade ge sig. Hade jag varit moderator hade snubben portats. Men så länge uppläxande-metoden fungerar är den nog bättre.:)

Intressant prissättning Amerikanerna kör med för en 14k klocka med tveksam tavla... NY priser? Men bra rea!
https://apr57.com/products/movado-f...&utm_campaign=barnebys&utm_content=2020-06-01
upload_2020-5-29_14-54-35.png
De har massa andra sjuka prissättningar, och beskrivningar... Inte så konstigt att de har "30 000st klockor i lager". Jag kan aldrig tro att ett försäkringsbolag tror på dessa värderingar .. :banghead:
upload_2020-5-29_14-59-32.png

https://apr57.com/collections/omega...o-year-international-warranty-30-000-00-value
FEL = "Sapphire crystal", fejkbezel, fel chronovisare och aftermarket end-links osv... OMG

upload_2020-5-29_15-1-12.png

https://apr57.com/collections/omega...-1969-automatic-ref-321-watch-80k-value-w-coa
FEL = "Ref. 321" och "sapphire crystal" sen orkar jag inte leta mer :dead:

Tillbaka
Topp