• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Donkii

Boushh
2-Faktor
Denna gillar man ju.

0.jpeg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor











 

Donkii

Boushh
2-Faktor
















 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den här tyckte jag va himla snygg


Har hört lite olika om kvalitet på Mont blanc dock. Ngn med koll?
Tidiga Montblanc var inte fantastiskt byggkvalite, men senare som denna håller bra nivå! Speciellt sedan MB förvärvade Minerva så har de mycket i en högre nivå.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Polerad? 🤭
B72FCF1ECC89E0BC1E673E84ED1EC699.png

 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tror han menar triangeln klockan 12 på tavlan. Att tavlan sitter snett eller att triangeln faktiskt inte är centrerad
nedladdning.jpg


Ursäkta två minuters Photoshop-jobbet, men jag tror att det är vridringen (och att bilden inte är tagen exakt rakt framifrån) som lurar ögat.
Sen sitter ju inte "tolvan" 100%, men jag vet inte om det är tillräckligt mycket för att någonting skulle behöva vara knasigt.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Någon som har varit och klämt på Kaplans förhandsvisning?
Mailade några frågor om en klocka för några dagar sedan men dom behagar inte svara.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
21.6k usd. Kan inte se hur det ska bli billigt snart? Halvtrötta stålrollar har väl inte gått upp nämnvärt på ett tag ändå? Upplever snarare att de är mer svårsålda än för 1-2 år sedan?
Jo, så är det definitivt, i en del fall upplever jag t o m att de gått ner något lite det senaste året (1016 t ex). Men min känsla de senaste tio åren har ju varit att ”jag skulle ha köpt”. Gäller ju det mesta som är dürt: hus, vintage sportbilar osv.
 
Topp