• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jo, så är det definitivt, i en del fall upplever jag t o m att de gått ner något lite det senaste året (1016 t ex). Men min känsla de senaste tio åren har ju varit att ”jag skulle ha köpt”. Gäller ju det mesta som är dürt: hus, vintage sportbilar osv.

Nu är detta ju inte tråden för just den diskussionen... Men det är ju inte riktigt rimligt att det kommer att fortgå i all evinnerlig evighet.

Men skoj med fina klockor på panten! :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jo, så är det definitivt, i en del fall upplever jag t o m att de gått ner något lite det senaste året (1016 t ex). Men min känsla de senaste tio åren har ju varit att ”jag skulle ha köpt”. Gäller ju det mesta som är dürt: hus, vintage sportbilar osv.
Haha ja så är det!
Hus är ju det jag fokar mest på nu och hade gärna i det avseendet varit 10 år äldre.... :)
 

Derix

Patek
2-Faktor
Cool referens och hyfsat skarp.
04DF005B-189C-42D1-BC65-57F354089344.jpeg

85226213-E2AE-4D20-8B56-D3CC832EA609.jpeg

 

drekorian

Breitling
Letat frenetiskt efter vettigt prisade Rolex 31mm stål/guld datejust (68273) åt frugan och fått upp ögonen för en (dock nyare 78273) på auktion via catawiki som inte har några bud alls, ganska tätt inpå avslut.

Dock ligger samma klocka (av samma säljare med hyffsat fina referenser) ute på Chrono24. Å ena sidan har Catawiki sågats rätt hårt av KS-folket men får man den via auktionssidan för 10-20k mindre, kanske det är värt att slå till utan "trusted checkout".

I mitt tycke ser den rätt välpolerad ut men det reflekteras också ganska väl i Catawiki-priset. Vad tror ni om detta? Vågar man? Sjukt vad överprisat 31mm är gentemot 36mm men små handleder :facepalm:


 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Haha, samma här! 😂
Den kom idag och jag är mer än nöjd! :p
Dessutom verkar den hålla tiden även fast Kaplans sålde den som defekt! 🤷‍♂️

Ett riktigt stiligt dressur från tidigt 60-tal helt i rostfritt med Super Compressor-boett och elektrisk drivning med verk från Landernon, en riktig milstolpe i Schweizisk ur-historia, låt mig presentera Enicar Sherpa Electric, inte ett quartz-ur!

Notera sekund-visaren och tim-markörerna, man får nästan en stöt! 🪐⚡
IMG_7018.JPG

IMG_7019.jpg
IMG_7020.jpg
IMG_7023.jpg
IMG_7027.jpg


Satt på ett helt nytt Hirsch-band som jag bytte spänne på:
IMG_7030.jpg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Den kom idag och jag är mer än nöjd! :p
Dessutom verkar den hålla tiden även fast Kaplans sålde den som defekt! 🤷‍♂️

Ett riktigt stiligt dressur från tidigt 60-tal helt i rostfritt med Super Compressor-boett och elektrisk drivning med verk från Landernon, en riktig milstolpe i Schweizisk ur-historia, låt mig presentera Enicar Sherpa Electric, inte ett quartz-ur!

Notera sekund-visaren och tim-markörerna, man får nästan en stöt! 🪐⚡
IMG_7018.JPG

IMG_7019.jpg
IMG_7020.jpg
IMG_7023.jpg
IMG_7027.jpg


Satt på ett helt nytt Hirsch-band som jag bytte spänne på:
IMG_7030.jpg
Bra tempo det senaste året, får väl bjussa på en samlingsbild snart.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Dags igen då... Som vanligt tar jag inte ansvar för någonting :) Tycker det blev en bra blandning...


























 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor

Donkii

Boushh
2-Faktor
vad tror ni om dessa två från min post ovan?

1610913745647.png



Om den är legit vet jag inte.. har inte sett någon liknande tidigare.. får googla lite.. kanske man ska ladda in ett bud
1610913851053.png


1610913888124.png
 
Topp