• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad är nu detta? @Per och @Aurum , ni är duktiga på detta.
Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
1612351297490.png
Fulpolerad, falskt vridringsinlägg, utbytt tavla? Gillar inte färgen på visare och index såskulle tro de är fixade.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ser klart oärlig ut enligt mig. När kom SWISS-T<25? Säker på att det funnits serviceinlägg till dessa? Bara sett aftermarket.
Är den T-märkt? Ser inte texten i botten. Det finns serviceinserts men jag har ingen aning om hur många och hur de ser ut. Det är iaf inte original till klockan.
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Ingen aning om priset är ok men denna såg ju lite mysig ut!
Jag hade en sån där fast märkt med ”Rene Rochard” istället. Bytte till mig den av @mmartensson ? Om jag inte minns fel? Grym klocka! Tråkig färg på index bara?
Det är jag som sitter med den på handleden nuförtiden! ;)
IMG_20210215_111404.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Slutar aldrig förvånas av att folk betalar dyrt för riktigt dåliga exemplar, vad är det någon ser i denna som de är beredd att betala 10k för?
Dåligt ommålad tavla, sönderpolerad boett, och fel krona.
8F96BE9B-D202-4159-8EC2-2CD713A7E45C.jpeg
E85821AC-4C7C-4122-A6DF-E9519C7EF575.jpeg

 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Slutar aldrig förvånas av att folk betalar dyrt för riktigt dåliga exemplar, vad är det någon ser i denna som de är beredd att betala 10k för?
Dåligt ommålad tavla, sönderpolerad boett, och fel krona.
8F96BE9B-D202-4159-8EC2-2CD713A7E45C.jpeg
E85821AC-4C7C-4122-A6DF-E9519C7EF575.jpeg

Har sagt det förr och kommer säga det igen, förvånansvärt få som känner igen kvalitet när de stöter på det.
 
Topp