Fulpolerad, falskt vridringsinlägg, utbytt tavla? Gillar inte färgen på visare och index såskulle tro de är fixade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fulpolerad, falskt vridringsinlägg, utbytt tavla? Gillar inte färgen på visare och index såskulle tro de är fixade.
En tidig TOG med service- eller fakeinsert. Ärlig annars men långt ifrån jättebra.
Ser klart oärlig ut enligt mig. När kom SWISS-T<25? Säker på att det funnits serviceinlägg till dessa? Bara sett aftermarket.En tidig TOG med serviceinsert. Ärlig men långt ifrån jättebra.
Är den T-märkt? Ser inte texten i botten. Det finns serviceinserts men jag har ingen aning om hur många och hur de ser ut. Det är iaf inte original till klockan.Ser klart oärlig ut enligt mig. När kom SWISS-T<25? Säker på att det funnits serviceinlägg till dessa? Bara sett aftermarket.
Står om märkningen i texten.Är den T-märkt? Ser inte texten i botten. Det finns serviceinserts men jag har ingen aning om hur många och hur de ser ut. Det är iaf inte original till klockan.
Ah. Kastade bara ett öga. Är den t-märkt så känns det överlag som huvudvärk. Då är tavlan antingen ommålad, vrålfake eller från tidigt 60-tal. Och då lirar inte lum mm.Står om märkningen i texten.
Ah, den där kan vara något för mig! Tack för heads up!![]()
Har ju en ljustavlad, då måste man ju ha en till. Det är sedan gammalt har jag hört.Aldrig sett förr. Riktigt "alien".
Har ju en ljustavlad, då måste man ju ha en till. Det är sedan gammalt har jag hört.
![]()
Först; Håller fullständigt med. Mera är rätta ordet
Sen: Dubbelalien - nice!
Sist; Ge hit hahahaha!
Förresten, det är väl den europeiska versionen? Har för mig att den amerikanska marknaden hade knapparna högre upp och mer isär....
Är inte hundra påläst på modellen, så det vet jag inte. Hittade däremot en bra writeup!
ZENITH FUTUR TIME COMMAND ANA-DIGI QUARTZ LED 1975
www.crazywatches.pl
Kan det inte bara vara en servicetavla då Rolex var tvungen att byta ut dessa vid service pga nya regler kring radioaktiviteten. Har hört att detta är rätt vanligt.Ah. Kastade bara ett öga. Är den t-märkt så känns det överlag som huvudvärk. Då är tavlan antingen ommålad, vrålfake eller från tidigt 60-tal. Och då lirar inte lum mm.
Kan det absolut vara. Lumet ser däremot inte ut som tidsenligt tritium från 60-talet. Därav min kommentar.Kan det inte bara vara en servicetavla då Rolex var tvungen att byta ut dessa vid service pga nya regler kring radioaktiviteten. Har hört att detta är rätt vanligt.
Riktigt cool den tavlanHar ju en ljustavlad, då måste man ju ha en till. Det är sedan gammalt har jag hört.
![]()
Är det samma som gick för inte så länge sen men att den är fixad/servad?En till Lemania
![]()
Lemania chronograph 60talet
Utropspris: 10000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-02-17 18:44:55. Köp & sälj begagnade & oanvända Lemania herrklockor på Tradera.www.tradera.com
Är det samma som gick för inte så länge sen men att den är fixad/servad?
Nej det är inte samma klocka!Är det samma som gick för inte så länge sen men att den är fixad/servad?
Ingen aning om priset är ok men denna såg ju lite mysig ut!
![]()
Yema Pre-Superman 1957-62 nyservad
Utropspris: 4499 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-02-14 13:58:59. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga klassiska märkesherrklockor på Tradera.www.tradera.com
Det är jag som sitter med den på handleden nuförtiden!Jag hade en sån där fast märkt med ”Rene Rochard” istället. Bytte till mig den av @mmartensson ? Om jag inte minns fel? Grym klocka! Tråkig färg på index bara?
Avslutad - En sista PB! Köp den nu annars åker den tillbaka :) Rene Rochard (Yema) Skindiver
Säljer min Skindiver från Yema men med Rene Rochard tryckt på tavlan. Klockan är i mycket fint skick för sin ålder, gjord på 1960-talet. Tavlan är i mycket bra skick med fin pumpa-patina på index. Klockan mäter 38mm över bezel. 19mm mellan luggarna. Drivs av ett automatiskt ETA 2452 verk och...klocksnack.se
Kul! Den är fin.Det är jag som sitter med den på handleden nuförtiden!![]()
![]()
Har sagt det förr och kommer säga det igen, förvånansvärt få som känner igen kvalitet när de stöter på det.Slutar aldrig förvånas av att folk betalar dyrt för riktigt dåliga exemplar, vad är det någon ser i denna som de är beredd att betala 10k för?
Dåligt ommålad tavla, sönderpolerad boett, och fel krona.
![]()
![]()
![]()
Omega constellation pie pan
Utropspris: 9900 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2021-03-15 14:56:34. Köp & sälj begagnade & oanvända Omega herrklockor på Tradera.www.tradera.com
Har de sett ett riktigt bra exemplar kosta 20k och tycker då att halva priset för samma modell blir billigt då?Har sagt det förr och kommer säga det igen, förvånansvärt få som känner igen kvalitet när de stöter på det.
Helt klart, denna var ju även ren och blank.Har de sett ett riktigt bra exemplar kosta 20k och tycker då att halva priset för samma modell blir billigt då?
”Klocka är i perfekt skick” till och medHelt klart, denna var ju även ren och blank.