Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De har ju varit heta (dyra) ett par år nu, har inte märkt av något speciellt nu men har iof inte hållit utkik heller.Connies överlag verkar heta just nu.
De har ju varit heta (dyra) ett par år nu, har inte märkt av något speciellt nu men har iof inte hållit utkik heller.
Bra exemplar kostar väl runt 20k nu?, dogleg eller 4-siffriga ref samt piepan tavla i stål eller guld på stål. Känns som de gjorde de för 2-3år sedan också.
Ja så kan det vara att dåliga exemplar har blivit dyrare, brukar sällan titta/följa dem.Sant, det är väl kanske så att färre och färre går under radarn, lite oavsett skick verkar det som. För ett par år sedan gick det ändå att köpa patinerade exemplar runt 4-5k.
Gäller de flesta modeller imo. Verkar vara en stor andel relativt nya/okunniga som bjuder på auktioner. Speciellt på välbesökta auktioner såsom Tratten och Bukowskis. Jag tror att många faktiskt inte ser skillnad på en sönderpolerad boett och en fin. De tittar lixom inte på en klocka som vi nördar...Ja så kan det vara att dåliga exemplar har blivit dyrare, brukar sällan titta/följa dem.
Jag tycker tex den jag länkade till inte ens borde kosta 4-5k, är väl typ bara verket och visarna som har ett värde kvar på den IMO.
Wow. Högt även för att vara dem.Bulova "Royal Oak"
Bulova Royal Oak for sale via Analog/Shift, New York City-based purveyor of fine vintage and superlative contemporary watches in Manhattan and online at analogshift.com.shop.analogshift.com
Hahaha
Håller med. Tycker det är kul att gå in och kolla på dessa samt liknande, just för klockorna kan vara kul. Den här var ”kul” av en annan anledning...Wow. Högt även för att vara dem.
Menassåvafan...Bulova "Royal Oak"
Bulova Royal Oak for sale via Analog/Shift, New York City-based purveyor of fine vintage and superlative contemporary watches in Manhattan and online at analogshift.com.shop.analogshift.com
Hahaha
Borde inte dessa behandlas som Parnis Marina Militare? Båda har ju förlorat mål om intrång i Panerais/APs IP. Dvs; Verboten att sälja/Posta på forumet (nu menar jag givetvis inte denna annons, utan allmänt)Bulova "Royal Oak"
Hahaha
Sjuka är ju också vad de skriver i annonsen: ”Admittedly, if this watch were produced today the internet would rise up with cries of "Ripoff!" -- if not worse -- and its very likely some lawyering would be involved. But in the 1970s it was a different world, and everyone was keen to get in on the new "Luxury Sports Watch" category that Audemars Piguet had created - so this cool watch gets a pass!”Borde inte dessa behandlas som Parnis Marina Militare? Båda har ju förlorat mål om intrång i Panerais/APs IP. Dvs; Verboten att sälja/Posta på forumet (nu menar jag givetvis inte denna annons, utan allmänt)
... vilket det även var i gårdagens värld. Oärligt och fjantigt av dem.Sjuka är ju också vad de skriver i annonsen: ”Admittedly, if this watch were produced today the internet would rise up with cries of "Ripoff!" -- if not worse -- and its very likely some lawyering would be involved. But in the 1970s it was a different world, and everyone was keen to get in on the new "Luxury Sports Watch" category that Audemars Piguet had created - so this cool watch gets a pass!”
De skriver liksom att det är en ”rip off” i dagens värld.
Bevisligen någon.
Någon som vet hur den fungerar?
Eller hur, och ffa när en ny kostar 10kkr, men det kanske är som vintage sportrolex med dessa maskiner...
fin!
Den här drog iväg, men kanske var någothttps://auctionet.com/sv/1613380-herrarmbandsur-kronograf-stal-cal-513-ref-nr-149-boett-nr-21016
Var med ett tag där. Fin. Säkert 60-70k hos italiensk handlareDen här drog iväg, men kanske var någothttps://auctionet.com/sv/1613380-herrarmbandsur-kronograf-stal-cal-513-ref-nr-149-boett-nr-21016
Ja den stack ifrån mig.Den här drog iväg, men kanske var någothttps://auctionet.com/sv/1613380-herrarmbandsur-kronograf-stal-cal-513-ref-nr-149-boett-nr-21016
Ja den stack ifrån mig.
Men blir också lite glad att bra grejer får uppmärksamhet även om det inte står något fint på tavlan, i tider när man ser ommålat och överpolerat skit gå dyrt bara pga märket.
Det är på ngt sätt skönt att vår hobby inte helt tagits över av okunniga investerare
Bra boett, bra urtavla med eftertraktad utformning oaktat pulsmätargraderingen. Kommer bli riktigt fin med rengöring och rätt visare. Som @grodslukarenx säger, kommer ge mer än det dubbla hos internationell handlare.Är det ovanligheten i medicinska ur/pulsmätare eller misstänker man särskild modell som gör den så mycket mer spännande än vanliga kronografer? Patek har ju den komplikationen på en del ur såg jag. Skulle vara kul att veta mer.
Hum var det jag förmodade. Med lite kärlek så. Kul då var vi fler som också sett den i alla fall. Blev lite för dyr för en annan.Bra boett, bra urtavla med eftertraktad utformning oaktat pulsmätargraderingen. Kommer bli riktigt fin med rengöring och rätt visare. Som @grodslukarenx säger, kommer ge mer än det dubbla hos internationell handlare.
Bra boett, bra urtavla med eftertraktad utformning oaktat pulsmätargraderingen. Kommer bli riktigt fin med rengöring och rätt visare. Som @grodslukarenx säger, kommer ge mer än det dubbla hos internationell handlare.
Såg vad jag tror var exakt samma modell fast utan röd visare och med rengjord boett hos en italiensk handlade med utgångspris på 9k €.Kommer nog bli jättefin, boetten såg rejäl och oskadad ut. Noterade visarna och har också sett prissättningen på 40-talskronografer på t ex ch24, rejäla spann där. Rimliga priser blandade med rena chansningar känns det som.
Såg vad jag tror var exakt samma modell fast utan röd visare och med rengjord boett hos en italiensk handlade med utgångspris på 9k €.
Du har inte kvar länk till italienaren?Såg vad jag tror var exakt samma modell fast utan röd visare och med rengjord boett hos en italiensk handlade med utgångspris på 9k €.
Tyvärr, var något jag av en ren händelse bläddrade förbi i flödet och mindes att jag sett liknande på Auctionet - hade då ingen tanke på att buda på denna så brydde mig inte om att spara länken.Du har inte kvar länk till italienaren?