• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Allt är relativt, men den är ju i mycket bättre skick än den som såldes på forumet 2018 runt 27k och sett till dagens förmodade marknadsvärde var det nog prisvärt.
Möjligt, min var dock bättre än din ref och såldes väl lite billigare.

Möjligt, min var dock bättre än din ref och såldes väl lite billigare.
Mustig

Om nån är sugen på en Longines

IMG_2468.jpeg
IMG_2481.jpeg
IMG_2487.jpeg
IMG_2465.jpeg
Har nog köpstopp för tillfället, men denna hägrar. Redan uppe i lite pengar, och alla kanske inte gillar 29mm, men enligt mig är den hur bra som helst. Breguetsiffror, svart tavla och inte helt vanlig IWC. Tips!

Jag ångrar mig redan att jag valde att inte vinna. Den var fin och urverkets mjukhet har jag inte känt sedan jag fick hem min svarttavlade Reverso från JLC.

En mycket märklig beskrivning, blir nyfiken på vad det är för filur som säljer denna..

Klockan i sig verkar kunna vara ganska kul, men det fanns en del ovidkommande i texten. En bild på urverket hade känt bra. Hur hamnade Ann Wibble DN där?

Jag ångrar mig redan att jag valde att inte vinna. Den var fin och urverkets mjukhet har jag inte känt sedan jag fick hem min svarttavlade Reverso från JLC.

Jag känner detsamma. Ibland blir timingen dålig helt enkelt. Har ”missat” många fina ur pga det, men samtidigt glad att inse att jag faktiskt har spärrar.

Vad såg ni dölja sig i denna boys? @Klockjägaren & @eNielsen
Satt på avtryckaren men tycker den stack väl bra mtp på skick?
Tycker det ser ut att kunna vara en Breitling 765. Dock underligt med osignerad tavla.
Det kan nog @Klockjägaren avgöra bättre än mig.
1719843130984.jpeg
Jämförde med denna som jag visserligen inte kollat hur korrekt den är.

Skulle det vara en helt anonym klocka skulle jag ändå gilla den..

Det som fick mig att inte gå högre är att märkena satt i tavlan vid kl 6-7 samt många delar saknas i urverket vilket inte framgår i annonsen. Däremot frågade jag säljaren som inte ville skicka bilder men som sa att många delar saknas. Kan tycka att det är skumt att säljaren inte la till detta i annonsen efter min fråga.

Tycker det ser ut att kunna vara en Breitling 765. Dock underligt med osignerad tavla.
Det kan nog @Klockjägaren avgöra bättre än mig.
1719843130984.jpeg
Jämförde med denna som jag visserligen inte kollat hur korrekt den är.

Skulle det vara en helt anonym klocka skulle jag ändå gilla den..

Det som fick mig att inte gå högre är att märkena satt i tavlan vid kl 6-7 samt många delar saknas i urverket vilket inte framgår i annonsen. Däremot frågade jag säljaren som inte ville skicka bilder men som sa att många delar saknas. Kan tycka att det är skumt att säljaren inte la till detta i annonsen efter min fråga.
Mm, underligt med osignerat..
Ja, gjorde samma övning som dig, därför jag undrade lite om det ändå höga priset. Den som vann kanske inte är medveten om skicket fullt ut. Ja, det var tråkiga skador på en annars helt ok tavla ju, siffror osv intakta på ett fint sätt. Den där kanske blev en riktig nitlott för köparen då om vitala delar saknas.

Mm, underligt med osignerat..
Ja, gjorde samma övning som dig, därför jag undrade lite om det ändå höga priset. Den som vann kanske inte är medveten om skicket fullt ut. Ja, det var tråkiga skador på en annars helt ok tavla ju, siffror osv intakta på ett fint sätt. Den där kanske blev en riktig nitlott för köparen då om vitala delar saknas.
Ja vi får hoppas att köparen ställt samma frågor som jag och vet att det saknas flera delar inuti. Men det kanske men räknar med när visare och piggarna de ska sitta på saknas.. Har tyvärr ingen kontakt med köparen för att fråga & informera. Kanske någon annan här har 👍

Ja vi får hoppas att köparen ställt samma frågor som jag och vet att det saknas flera delar inuti. Men det kanske men räknar med när visare och piggarna de ska sitta på saknas.. Har tyvärr ingen kontakt med köparen för att fråga & informera. Kanske någon annan här har 👍
Jag är nästan helt säker på att det är en omärkt Breitling Premier 765 med precis samma boett som Aurums fina med den norska gravyren. Rätt storlek med 38mm och den udda bandbredden 21mm. Finns ju med några olika vattentäta boetter (kläm- eller skruvbaklock), men alla märkta 765. WatchFred plockade ju upp en med samma boett på Tradera för ett tag sedan. Jag tyckte den var värd att lägga lite pengar på, men är glad att jag släppte när jag gjorde!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp