• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Jag har bestämt mig för att inte ge mig in i striden om denna eftersom jag har ett par fina Eterna 852. Det kliar dock i fingrarna eftersom den har en av de coolaste tavelvarianter jag sett! Kolla indexen vid 3 och 9 och tavlan med antydan till marmorering. Och den feta 36,5 mm-boetten. Säljs som renoveringsobjekt, men ser fin ut. Hoppas den kommer hit!
 

Bilagor

  • IMG_2714.jpeg
    IMG_2714.jpeg
    290.8 KB · Visningar: 6
Jag har bestämt mig för att inte ge mig in i striden om denna eftersom jag har ett par fina Eterna 852. Det kliar dock i fingrarna eftersom den har en av de coolaste tavelvarianter jag sett! Kolla indexen vid 3 och 9 och tavlan med antydan till marmorering. Och den feta 36,5 mm-boetten. Säljs som renoveringsobjekt, men ser fin ut. Hoppas den kommer hit!
2:a :rolleyes:
Ångrar att jag inte gick högre, oh well
 
Ditt sätt att uttrycka dig om en annan medlem är helt oacceptabelt! Du fick kritik för en dåligt skriven annons på fel plats och istället för att ta till dig av kritiken så går du till personangrepp på allra lägsta nivå. Du har fortfarande möjlighet att be om ursäkt utan förbehåll, men jag misstänker att du inte har den förmågan!
Kul att du har åsikt om hur jag uttrycker mig i ett svar som inte är tillägnad dig.

Så trött på PK människor som ska tycka och tänka kring saker som inte angår dem.

Jag tycker att du ska stanna upp och funderar över varför det är så viktigt för dig att lägga dig i något som inte berör dig.

Jag förstår att du har läst Bamse, Batman och alla andra härliga superhjälte serieböcker och har ett behov av att bli en. Men ingen har kallat eller bett om din hjälp och jag har inte bett om din åsikt eller feedback om hur jag ska tänka mm.

Jag har bett om ursäkt i min konterar till just den personen jag skrev kommentaren till. Men antar att det är svårt att läsa med dina superhjälte glasögon.

Ber dig att inte kommentera eller besvära dig med att svara på mitt inlägg.

Ha en fin vecka
 
Kul att du har åsikt om hur jag uttrycker mig i ett svar som inte är tillägnad dig.

Så trött på PK människor som ska tycka och tänka kring saker som inte angår dem.

Jag tycker att du ska stanna upp och funderar över varför det är så viktigt för dig att lägga dig i något som inte berör dig.

Jag förstår att du har läst Bamse, Batman och alla andra härliga superhjälte serieböcker och har ett behov av att bli en. Men ingen har kallat eller bett om din hjälp och jag har inte bett om din åsikt eller feedback om hur jag ska tänka mm.

Jag har bett om ursäkt i min konterar till just den personen jag skrev kommentaren till. Men antar att det är svårt att läsa med dina superhjälte glasögon.

Ber dig att inte kommentera eller besvära dig med att svara på mitt inlägg.

Ha en fin vecka
Tror att du gör bäst i att logga ut en lång stund.
 
Det är på riktigt HEMSKT att skriva om någon annan på det här sättet, jag hoppas du självrannsakar.
Om jag gör och jag mår bra. Jag är nöjd över att jag kan hålla mina åsikter till mig själv och inte kritiserar människor jag inte känner utan någon anledning som inte berör mig.

Därför är det lika viktigt för dig att rannsaka dig själv och fråga dig själv, varför är det viktigt för mig att kritisera en person som la upp en annons och fick kritik, som han besvarade.

Åter igen, de här är ett forum! Vi är inte på FN 🇺🇳 högkvarteret, så att någon lägger upp en annons som någon tycker är överdriven de kan man hålla för sig själv! Där inte så att du går in på Ica klagar på allt som inte passar dig i smaken.

Och ja jag är en hemsk person om du gör att du blir än bättre människa och sover gott om natten.

Jag ber dig att kommentera mitt inlägg till dig.

Jag önskar dig en underbar vecka.
 
Har svårt för den tavlan, inte alls så sportig som jg vill ha dem.

Lite rolig för att den är ovanlig, men i stort är jag nog benägen att hålla med.
Målade arabiska index och pennvisare ser man ju stup i kvarten - men jag tycker ju ändå att det är grejen för dessa.

@A11 Hålla dina åsikter för dig själv är väl inte exakt vad du gör?
Ett tips i all välmening - töm dina tidigare meddelanden, glöm vad som sagts här, ta en liten paus och kom sen tillbaka som en bidragande faktor till forumet.
Alla som svarat dig i tråden har nämligen det senare gemensamt.
Om inte så lär det ju landa i att du alls kommer att kunna logga in framöver.
 
Kul att du har åsikt om hur jag uttrycker mig i ett svar som inte är tillägnad dig.

Så trött på PK människor som ska tycka och tänka kring saker som inte angår dem.

Jag tycker att du ska stanna upp och funderar över varför det är så viktigt för dig att lägga dig i något som inte berör dig.

Jag förstår att du har läst Bamse, Batman och alla andra härliga superhjälte serieböcker och har ett behov av att bli en. Men ingen har kallat eller bett om din hjälp och jag har inte bett om din åsikt eller feedback om hur jag ska tänka mm.

Jag har bett om ursäkt i min konterar till just den personen jag skrev kommentaren till. Men antar att det är svårt att läsa med dina superhjälte glasögon.

Ber dig att inte kommentera eller besvära dig med att svara på mitt inlägg.

Ha en fin vecka
Egentligen vill jag inte lägga mer tid på inlägg som är så långt från auktionstips man kan komma, men med detta svar så kommer ditt inlägg att förevigas. Du målar dig bara längre in i bitterhetens hörn, vilket är sorgligt att se! Vill bara påpeka också att du inte bestämmer vem som får svara eller kommentera dina inlägg; detta är ett öppet forum där vi i konstruktiv anda diskuterar klockor. Ta en en rejäl paus och kom tillbaka med någon trevlig kommentar på någons inlägg, eller varför inte börja lite försiktigt med att visa någon av dina klockor i dagens klocka eller liknande trådar? Ha en fin vecka själv!
 
Lite rolig för att den är ovanlig, men i stort är jag nog benägen att hålla med.
Målade arabiska index och pennvisare ser man ju stup i kvarten - men jag tycker ju ändå att det är grejen för dessa.

@A11 Hålla dina åsikter för dig själv är väl inte exakt vad du gör?
Ett tips i all välmening - töm dina tidigare meddelanden, glöm vad som sagts här, ta en liten paus och kom sen tillbaka som en bidragande faktor till forumet.
Alla som svarat dig i tråden har nämligen det senare gemensamt.
Om inte så lär det ju landa i att du alls kommer att kunna logga in framöver.
Jag tackar dig återigen för dina åsikter. Men de intresserar mig inte.

Tacksam om du kunde låta bli att skriva till mig.

Ha en fin vecka
 
Egentligen vill jag inte lägga mer tid på inlägg som är så långt från auktionstips man kan komma, men med detta svar så kommer ditt inlägg att förevigas. Du målar dig bara längre in i bitterhetens hörn, vilket är sorgligt att se! Vill bara påpeka också att du inte bestämmer vem som får svara eller kommentera dina inlägg; detta är ett öppet forum där vi i konstruktiv anda diskuterar klockor. Ta en en rejäl paus och kom tillbaka med någon trevlig kommentar på någons inlägg, eller varför inte börja lite försiktigt med att visa någon av dina klockor i dagens klocka eller liknande trådar? Ha en fin vecka själv!
Tack för din kommentar.

Kul att du ska ta en långpaus.

Ha en fin vecka
 
Tack för din kommentar.

Kul att du ska ta en långpaus.

Ha en fin vecka
Väl bekomme! Synd att du inte förstår en såpass enkel uppmaning och inte kan skilja på presens- och imperativformen av verbet ta. Om du inte slutar med att spy galla över andra medlemmar, så har du snart gjort dig osams med i alla tråden! Vi har rätt hög toleransnivå, men nu börjar ditt spammande bli så störande att vi får be administration gripa in!
 
Please, höj nivån.
Ni kanske tycker att ni håller god ton. Uppfattas inte så när jag läser denna tråd.
Oavsett vem som har rätt eller vems pappa som är starkast.
Jag vill ha en skönare känsla i denna tråd. Låt oss försöka lösa det tillsammans.
Stort tack för att du tittar in i tråden! Jag ska göra allt jag kan för att höja nivån, så vi kan gå vidare och tipsa varandra om auktioner igen!
 
Följde denna och blev lite förvånad att det inte kom högre bud trots att det är ett renoveringsobjekt.

Något som är skumt med den?

Vintage Omega är inte min starka sida när det handlar om taveltryck och sånt innan Speedmaster eran.

 
Följde denna och blev lite förvånad att det inte kom högre bud trots att det är ett renoveringsobjekt.

Något som är skumt med den?

Vintage Omega är inte min starka sida när det handlar om taveltryck och sånt innan Speedmaster eran.

Bandhornen är ju knas de med?
 
Följde denna och blev lite förvånad att det inte kom högre bud trots att det är ett renoveringsobjekt.

Något som är skumt med den?

Vintage Omega är inte min starka sida när det handlar om taveltryck och sånt innan Speedmaster eran.

Man undrar ju vad som hänt med klockan när en så stor del av nedre vänstra bandhorn är borta? En riktig klant som försökt byta band tro? Hur annars uppstår själva skadan kan man undra…
 
Man undrar ju vad som hänt med klockan när en så stor del av nedre vänstra bandhorn är borta? En riktig klant som försökt byta band tro? Hur annars uppstår själva skadan kan man undra…
När jag tänker efter brukar väl militärklockor ofta ha fasta bandstift som är fast lödda i boetten. (Så endast band av natotyp funkar)

Kanske vid borttagande av dessa stift som bandhornen fått sig en omgång?

Själv hade jag helt missat att spana in bandhornen när jag kollat på auktionen. 😅
 
Tillbaka
Topp