• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

hejsam

Patek
2-Faktor

Chris75

Panerai
2-Faktor
Är inte denna relativt billig? Visst, guld på stål men ändå.

Det är ju en auktion så det återstår väl att se om den blir billig eller inte? ;)

Fast utgångsbudet känns ju inte direkt i överkant med tanke på dagens marknad, även om det tillkommer provision förstås.
 

LasseTh

Omega
Pledge Member
Den här sitter inte fel just nu. Bra med luft kvar
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Den här sitter inte fel just nu. Bra med luft kvar
I Turkiet så räkna med 25% moms + lite tull. Sedan kan det väl diskuteras om den är vintage 😉
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
https://www.ebay.com/itm/224496622029 En trevlig UG. Dock i UK
1624119703378.png
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lite små tråkigt på marknaden tycker jag, eller i alla fall i mina listor.. men några guldkorn finns det här tycker jag...
Som vanligt, man gör sin egen hemläxa :)































 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Med ungar och fru som sover och med pissregn utanför fönstret så kan man väl fylla på med några auktioner.
Som alltid, gör hemläxan själv :)






























 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Alltid lika roligt när du serverar dina auktions-gulascher, @Donkii ! ☺️ LeCoultre-kronografen får min radar att blippa, men känns alltid som en coinflip med de där. En särskilt dyr sådan i detta fall. Nä, jag kväser köplusten med ett midsommarglas just idag!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Alltid lika roligt när du serverar dina auktions-gulascher, @Donkii ! ☺️ LeCoultre-kronografen får min radar att blippa, men känns alltid som en coinflip med de där. En särskilt dyr sådan i detta fall. Nä, jag kväser köplusten med ett midsommarglas just idag!
Kul uttryck, auktions-gulasch!
Kul också att det uppskattas. Ja Jaegern kanske det finns lite tvivel kring. Finns annars några intressanta objekt i högen av tips tycker jag
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som tidigare, gör hemläxan :)


























 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kastar in några fler, de flesta inom EU




















 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Bästa beskrivningen på länge, finns så mycket roligt i den att man blir glad 😃
564FB0FD-1A8A-4121-ABFB-63F102A540B1.jpeg



” Defekt rolex därav priset, skulle behöva en större genomgång var nyligen på rob engström och gick igenom klockan har dock inte tid och inte pengar för att laga denna klocka så släpper den till en ny ägare

Till auktion kommer ett RENOVERAT Rolex Precision 6694 DYKARUR med box.

Klockan levereras med en löjligt bra visuell setup och passar bra för den kräsne Rolex entusiasten, detta är utseendemässigt ett konstverk!

Klockan har varit inne på service då gjordes detta:

Nyputsad boett
Nytt glas från Italien
Nytt eftermarknads stålarmband från Italien
Pärlemor Urtavla (Uppgradering från Chrono24) Den är byggd med originaldelar men pärlemoren har en laggts dit i efterhand
Rengöring av mekanismen samt ny tysk kvalitetsolja
Extra fräsh dagstavla har bytts (Original enligt säljares annonsbeskrivning på Ebay)

Gängor i Krona är bra, mekanismen är ORIGINAL.

Klockan fungerar inte längre och säljes tydligt förklarat som defekt då den inte fungerar eftersom att den är i behov av en ny balansfjäder, jag rekommenderar att göra klart den sista reparationen, balansfjädern behöver bytas, eventuellt är bytet av den det enda som ska göras, men jag reserverar mig för att det skulle kunna vara något mer kvar att göra än byte av balansfjädern.

Klockan har även nyligen putsats/polerats så jag har kostat på den ordentligt. Jag har fått många kommentarer om att det är en tjusig klocka!

Specifikationer:
Material & Utförande

Rolex Oysterdate Precision
År: ca 1970
Gratis försäkrad leverans med traderas dhl lösning

Genomgången
Värde minst 46 000 kr

Objektsbeskrivning

Vattentät upp till 100m (Ej trycktestad)
Årtal: ca 1970
Skick: Bra (4.5 av 5 till förhållande av ålder)
Senaste service: 2021
Box: Medföljer
Övrigt: Alla länkar till armband inkluderas.
Material & Utförande
Modell: 6694
Typ: Herrklocka, Dress / Sport
Diameter: Ø 38 mm ink Krona (Oversized)
Tjocklek: 11.5 mm
Boett: Stål
Baksida boett: Solid
Armband: Stål
Urtavla: Blå Marmor
Spänne: Viklås i stål
Bezel (ring): Stål
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Mekaniskt
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Rolex in-house 1220 med 17 juveler, 21600 vph
Datumangivelse: Datum
Övrigt: Skruvkrona
Skick
Helhetsskick: 4.5 av 5

En otroligt snygg klocka som är precis lagom maffig på min hand. Drar mycket uppmärksamhet, skicket är bra och enligt bilder, vill ni veta något mer eller ha fler bilder så hör av er. Mer bilder finns!

VÄNLIGT MEN BESTÄMT BUDA ENDAST OM DU TÄNKER BETALA. Säljes i skick enligt bilder utan återköp. Kan ses innan bud, kan skickas eller avhämtas.

Auktion, gör ett fynd!”
 
Topp