• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

83A83F11-1E6B-406D-BB65-04A9DE7B7A62.jpeg

😁

Seachero i trevligt skick. Den matta tavelvarianten och kanske mer patina på de arabiska siffrorna än de flesta gillar, men jag tycker det är läckert! Har ju redan en med en Railmaster-lik gilt-tavla, så jag avstår nu (tror jag). Kanske något överpolerad boett, men det gör inte så mycket eftersom botten ska vara rätt mjuk. Hoppas den landar här!
hd_item_4204318_5c5aeb13ce.jpg

Har eftersökt en Vintage Cartier Tank, öppen for olika material men tycker inte det finns så många ute på marknaden... TIps uppskattas

Har eftersökt en Vintage Cartier Tank, öppen for olika material men tycker inte det finns så många ute på marknaden... TIps uppskattas
Kan tipsa om Tradera samt Auctionet. Speciellt auctionnet, där brukar det dyka upp lite fina tanks, Piaget mm. Där har de dock slagavgifter och en relativt ”tung” frakt kostnad.

Viktigt att hålla koll att allt är autentiskt dock.

Nån som vill påbörja den resa som @Aurum genomförde?

Seachero i trevligt skick. Den matta tavelvarianten och kanske mer patina på de arabiska siffrorna än de flesta gillar, men jag tycker det är läckert! Har ju redan en med en Railmaster-lik gilt-tavla, så jag avstår nu (tror jag). Kanske något överpolerad boett, men det gör inte så mycket eftersom botten ska vara rätt mjuk. Hoppas den landar här!
hd_item_4204318_5c5aeb13ce.jpg
Den landade här! Inte perfekt, men väldigt mycket charm. Har en passande omega stretch flatlink som ligger hemma och väntar.

Den landade här! Inte perfekt, men väldigt mycket charm. Har en passande omega stretch flatlink som ligger hemma och väntar.
Så kul! Helt klart riktigt trevlig; stort grattis till köpet! Ska bli spännande att se den på flatlink. Är det en 7070? Jag har varit väldigt sugen på att utrusta min med en sådan!

Så kul! Helt klart riktigt trevlig; stort grattis till köpet! Ska bli spännande att se den på flatlink. Är det en 7070? Jag har varit väldigt sugen på att utrusta min med en sådan!
Det är en 1035 länk med 630 ändar. Ska passa rancheron bra som jag förstått det. Eventuellt att länken är lite kort för mig, har du handled närmare 17 än 18cm så kanske det är något du kan få prova och ev köpa.

Det är en 1035 länk med 630 ändar. Ska passa rancheron bra som jag förstått det. Eventuellt att länken är lite kort för mig, har du handled närmare 17 än 18cm så kanske det är något du kan få prova och ev köpa.
Det blir säkert snyggt! Tack, så snällt, men jag drar 18,5 vilket ibland blir problem med för korta vintage-länkar!

Orkar ej själv då jag hämtade ett ”överflödigt” traderapaket så sent som igår. Men kanske hade försökt göra närmanden på denna ifall den inte stack iväg så mycket mer…

…var lite skoj tycker jag. Fin urtavla!

Orkar ej själv då jag hämtade ett ”överflödigt” traderapaket så sent som igår. Men kanske hade försökt göra närmanden på denna ifall den inte stack iväg så mycket mer…

Frågan är var reservationspriset ligger om den är värderad till 27k.. o_O

Jo, den är ju ganska fin - men också själva definitionen av övervärderad.
Bevakningspris kring 22k?

Hänger inte med alls, ska dessa kosta mer än någon tusenlapp HÖGST om de är i ett exceptionellt skick?
Nope. :)

…men just det auktionshuset verkar jobba lite annorlunda med värderingar.

Detta stämmer ju till exempel också ganska dåligt med verkligheten.

Haha, missade faktiskt värderingen… när jag tipsade om den… tänkte väl den skulle landa på några tusenlappar. Och isf mer rimlig.

Tillbaka
Topp