Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara att hålla utkik på Kaplans och Bukowski, de kommer lite då och då.Har eftersökt en Vintage Cartier Tank, öppen for olika material men tycker inte det finns så många ute på marknaden... TIps uppskattas
Jaa precis, brukar hålla koll där. Får hoppas det dyker upp någon härBara att hålla utkik på Kaplans och Bukowski, de kommer lite då och då.
Kan tipsa om Tradera samt Auctionet. Speciellt auctionnet, där brukar det dyka upp lite fina tanks, Piaget mm. Där har de dock slagavgifter och en relativt ”tung” frakt kostnad.Har eftersökt en Vintage Cartier Tank, öppen for olika material men tycker inte det finns så många ute på marknaden... TIps uppskattas
Okej, tack för tipsKan tipsa om Tradera samt Auctionet. Speciellt auctionnet, där brukar det dyka upp lite fina tanks, Piaget mm. Där har de dock slagavgifter och en relativt ”tung” frakt kostnad.
Viktigt att hålla koll att allt är autentiskt dock.
Den landade här! Inte perfekt, men väldigt mycket charm. Har en passande omega stretch flatlink som ligger hemma och väntar.Seachero i trevligt skick. Den matta tavelvarianten och kanske mer patina på de arabiska siffrorna än de flesta gillar, men jag tycker det är läckert! Har ju redan en med en Railmaster-lik gilt-tavla, så jag avstår nu (tror jag). Kanske något överpolerad boett, men det gör inte så mycket eftersom botten ska vara rätt mjuk. Hoppas den landar här!
![]()
WRISTWATCH, Seamaster, “Ranchero”, manual winding, 35mm, Omega.
Ref. 2996 1 SC. Cal 284. In omega service case. Dimensions box approx. 9 x 7 x 10cmauctionet.com
![]()
Så kul! Helt klart riktigt trevlig; stort grattis till köpet! Ska bli spännande att se den på flatlink. Är det en 7070? Jag har varit väldigt sugen på att utrusta min med en sådan!Den landade här! Inte perfekt, men väldigt mycket charm. Har en passande omega stretch flatlink som ligger hemma och väntar.
Det är en 1035 länk med 630 ändar. Ska passa rancheron bra som jag förstått det. Eventuellt att länken är lite kort för mig, har du handled närmare 17 än 18cm så kanske det är något du kan få prova och ev köpa.Så kul! Helt klart riktigt trevlig; stort grattis till köpet! Ska bli spännande att se den på flatlink. Är det en 7070? Jag har varit väldigt sugen på att utrusta min med en sådan!
Det blir säkert snyggt! Tack, så snällt, men jag drar 18,5 vilket ibland blir problem med för korta vintage-länkar!Det är en 1035 länk med 630 ändar. Ska passa rancheron bra som jag förstått det. Eventuellt att länken är lite kort för mig, har du handled närmare 17 än 18cm så kanske det är något du kan få prova och ev köpa.
Frågan är var reservationspriset ligger om den är värderad till 27k..Orkar ej själv då jag hämtade ett ”överflödigt” traderapaket så sent som igår. Men kanske hade försökt göra närmanden på denna ifall den inte stack iväg så mycket mer…
![]()
CYMA SPORT ARMBANDSUR MED HANDUPPRULLARE KLOCKAN 6, TVÅFÄRGAD URTAVLA I GULD OCH SVART, VATTENTÄT ROSTFRITT STÅLFODRAL, OMKRING 1930-TALET.
Cyma Sport, herrur med handlindning, från ca. 1930-talet. Tankformat fodral, vattentätt rostfritt stålfodral, tvåfärgad urtavla i guld och svart, sekundvisare vid ”6", original, fluorescerande visare i minuter och timmar. Med ett nytt läderband i (ljus) brunt. Klockan levereras i en förvaringslåda…auctionet.com
…var lite skoj tycker jag. Fin urtavla!
Orkar ej själv då jag hämtade ett ”överflödigt” traderapaket så sent som igår. Men kanske hade försökt göra närmanden på denna ifall den inte stack iväg så mycket mer…
![]()
CYMA SPORT ARMBANDSUR MED HANDUPPRULLARE KLOCKAN 6, TVÅFÄRGAD URTAVLA I GULD OCH SVART, VATTENTÄT ROSTFRITT STÅLFODRAL, OMKRING 1930-TALET.
Cyma Sport, herrur med handlindning, från ca. 1930-talet. Tankformat fodral, vattentätt rostfritt stålfodral, tvåfärgad urtavla i guld och svart, sekundvisare vid ”6", original, fluorescerande visare i minuter och timmar. Med ett nytt läderband i (ljus) brunt. Klockan levereras i en förvaringslåda…auctionet.com
…var lite skoj tycker jag. Fin urtavla!
Nope.Hänger inte med alls, ska dessa kosta mer än någon tusenlapp HÖGST om de är i ett exceptionellt skick?
Säljaren har för övrigt ganska mycket skoj (och en del mindre skoj) klockor ute just nu. Nackdelen är väl att det säljs i Kanada..![]()
Fetluggad Omega. Tyvärr en skada på tavlan vid index 5. Tipset är dock främst menat för flatlänken med nr4 ändarna. Oklart hur bra skick det är på de stretchade bitarna men kanske någon som letar efter en![]()
Mäktig pjäs!![]()
IWC, Schaffhausen, 18 Karat, Onyx-Zifferblatt, 1970er.
Gehäuse und Armband aus 18 Karat Gold geprägt, Gesamtgewicht 94,6 Gramm. Gehäuse 32x32mm.auctionet.com
Tung.
Snurrat osåld minst två gånger. Men ser trevlig ut. Tufft för guldur nu, det blir mycket pengar pga guldpriset.![]()
IWC, Schaffhausen, 18 Karat, Onyx-Zifferblatt, 1970er.
Gehäuse und Armband aus 18 Karat Gold geprägt, Gesamtgewicht 94,6 Gramm. Gehäuse 32x32mm.auctionet.com
Tung.
Snurrat osåld minst två gånger. Men ser trevlig ut. Tufft för guldur nu, det blir mycket pengar pga guldpriset.
Grattis. Den har charm.Den landade här! Inte perfekt, men väldigt mycket charm. Har en passande omega stretch flatlink som ligger hemma och väntar.
Många fina klockor som blir nersmälta nu…Snurrat osåld minst två gånger. Men ser trevlig ut. Tufft för guldur nu, det blir mycket pengar pga guldpriset.
Ja, det skulle jag säga, det hade inte varit konstigt om den hade gått upp 2-5 tusen till tycker jag.Prisvärt? Åsikter?